Myliona

Juli mødre: Tager I på?

26 indlæg i dette emne

Nu er vægten (endelig i følge lægerne) begyndt at gå opad og ikke nedad ved mig :)

Jeg har taget cirka 1,2 kg på (17+6).. Men startede med at tabe godt 3 kg, så jeg er ikke engang på min før-graviditetsvægt endnu (Hvilket jo er en god ting efter fødselen, så er der jo det mindre at tabe).

Hvad med jer andre? Er vægten begyndt at stige?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Også i den grad.... Jeg har taget 4-5 kg på :rolleyes

Gætter på at mit rygestop (stoppede med at ryge da jeg blev gravid) måske også har sat sit præg.....

Men jeg trøster mig med at det er mindre end sidste gang på dette tidspunkt, så det går nok ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er PANISK over at tage for meget på ;)

Så er glad for at høre at jeg ikke er den eneste der har taget på!

Jeg frygter virkelig at skulle tabe dem bagefter.. PUHA!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tog 24 kg på under min første graviditet, og da jeg blev gravid igen, ca et halvt år efter fødslen af Marlon, havde jeg tabt 30.... (fik faktisk galdesten og måtte have galdeblæren opereret væk fordi jeg havde tabt mig så meget så hurtigt)

Så det er ikke umuligt tabe sin babyvægt, selv om der er meget af den ;)

Håber dog alligevel at tage mindre på denne gang :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Alt for meget :D Sidst jeg var ved lægen havde jeg taget 4,3 kg på. Men spiser også helt forkert, men vil jo helst holde maden i mig. Og spiser det der er "rart" at få op igen. Har fået at vide jeg helst kun må tage 1-2 kg på de næste par måneder...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber jeg som minimum taber mig til min "førvægt" - den lå nemlig med et bmi på under 30 :whistling

Min læge mente jeg SKULLE tage 6-10 kg på.. Håber jeg kan holde den på under 7 kg mere :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes ærlig talt det er pyller, at brokke sig og være bekymret, når man har taget så lidt på :) Under alle omstændigheder skal en fedmeopereret vist ikke være bekymret for at nå en pæn normal vægt igen- det kommer helt af sig selv som følge af operationen :)

Godt Troldemor kan komme med et godt eksempel :super Det var lige hvad jeg havde brug for :)

Ligesom Anita og Troldemor har jeg også taget på, og jeg er klart "vægtspringeren" af os. ALT FOR MEGET- og det er ordenes bogstaveligste forstand! Burde ikke tage mere på i resten af graviditeten, hvis jeg skal holde mig indenfor normen for min vægtklasse. Men med de vilkår jeg har, så kan jeg hverken gøre fra eller tid- jeg fokusere på at forsøge de bedste muligheder for min baby, også tager jeg mine egne omkostninger for det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes ærlig talt det er pyller, at brokke sig og være bekymret, når man har taget så lidt på :) Under alle omstændigheder skal en fedmeopereret vist ikke være bekymret for at nå en pæn normal vægt igen- det kommer helt af sig selv som følge af operationen :)

Godt Troldemor kan komme med et godt eksempel :super Det var lige hvad jeg havde brug for :)

Ligesom Anita og Troldemor har jeg også taget på, og jeg er klart "vægtspringeren" af os. ALT FOR MEGET- og det er ordenes bogstaveligste forstand! Burde ikke tage mere på i resten af graviditeten, hvis jeg skal holde mig indenfor normen for min vægtklasse. Men med de vilkår jeg har, så kan jeg hverken gøre fra eller tid- jeg fokusere på at forsøge de bedste muligheder for min baby, også tager jeg mine egne omkostninger for det :)

Desværre fungerer operationen bare sådan at man sagtens kan tage meget på efter 1-2 år.. Faktisk, er grunden til mange fedmeopererede bliver overvægtige igen, at man får en kronisk sult, da man har fjernet den muskel som skal holde maden i maven (Dvs maden ryger direkte i tarmene). Derfor, vil nogen efter 1-2 år, opleve at være sultne HELE tiden - så hvis man ikke holder pænt øje med sit madindtag, så overspiser man = man bliver fed igen.

Jeg har tabt 60 kg, og mangler stadigvæk at tabe 10 bare for at få et NORMALT bmi og derved være normaltvægtig..

Jeg er muligvis pyller, men hvis man hele sit liv har haft problemer med sin vægt, og man er nået dertil hvor man valgte en operation - Så er man langt ude, også synes jeg IKKE det er PYLLER at frygte at blive fed igen!

Jeg spurgte netop herinde, hvor meget i havde taget på; fordi jeg HAR problemer med min vægt, og går i panika f at se den gå op, selvom jeg ved at DEN SKAL. Derfor er det jo rart at føle jeg ikke er den ENESTE der tager på, og at jeg ikke behøver frygte det fordi de fleste smider vægten igen trods alt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan godt forstå din frygt specielt hvis du har haft et så stort vægttab. Jeg selv vejer også for meget og har desværre ikke tabt alt fra min første gravidtet faktisk slæber jeg stadig rundt på 14 kg fra første graviditet, men nåede tilgengæld at tabe alt fra anden graviditet og var ned og veje 5 kg mindre end ved anden graviditets start. :13:

Så denne gang har jeg lovet mig selv at gører alt for ikke at tage 30 kg på igen. :blush

Indtil nu går det ok har taget 3 kg på. Men mest af alt fokuserer jeg på at leve sundt og ikke spise for meget af det usunde og ikke for store protioner. :mam

Lige nu er jeg ikke i stand til at dyrke mortion pga af smerter, men har besluttet mig for at jeg melder mig ind i et motionscenter :8: så snart den lille er ude. Plejer slev at have hold så det er vildt underligt ikke at kunne træne og ikke ligefrem noget der gavner vægten.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noget af det der går mig på, er jo nok også at jeg har skåret ned på motionen (Også pga smerter) og at jeg spiser mere efter lyst - ellers får jeg bare ikke nok mad.. Og det er bare ikke altid de sunde ting baby har lyst til!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg tabte 5 kg i starten af graviditen.. og har indtil videre kun taget 900 gram på igen.. men er spændt på at se hvor meget jeg tager på igennem hele forløbet...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tog første gang 33 kilo på og tabte dem igen. anden gang tog jeg 13 kilo på og var 1 under min før vægt 2 måneder efter. men grundet min sygedom, stærke smertestillende og en del vand i kroppen tog jeg et halvt år efter 10 kilo på igen, som jeg stadigvæk kæmper med.

Indtil nu har jeg taget 2 kilo på og håber at jeg kan holde vægten under 10 kilo. men ellers må jeg jo bare kæmpe det hårde nå den lille er komme. :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Desværre fungerer operationen bare sådan at man sagtens kan tage meget på efter 1-2 år.. Faktisk, er grunden til mange fedmeopererede bliver overvægtige igen, at man får en kronisk sult, da man har fjernet den muskel som skal holde maden i maven (Dvs maden ryger direkte i tarmene). Derfor, vil nogen efter 1-2 år, opleve at være sultne HELE tiden - så hvis man ikke holder pænt øje med sit madindtag, så overspiser man = man bliver fed igen.

Jeg har tabt 60 kg, og mangler stadigvæk at tabe 10 bare for at få et NORMALT bmi og derved være normaltvægtig..

Jeg er muligvis pyller, men hvis man hele sit liv har haft problemer med sin vægt, og man er nået dertil hvor man valgte en operation - Så er man langt ude, også synes jeg IKKE det er PYLLER at frygte at blive fed igen!

Jeg spurgte netop herinde, hvor meget i havde taget på; fordi jeg HAR problemer med min vægt, og går i panika f at se den gå op, selvom jeg ved at DEN SKAL. Derfor er det jo rart at føle jeg ikke er den ENESTE der tager på, og at jeg ikke behøver frygte det fordi de fleste smider vægten igen trods alt.

Jeg samler lige svarene og multiquoter.

Jeg kender ALT til kampen mod kiloene- jeg startede med vægtkontrol allerede som 11 årig, hvorfor jeg udemærket kender til kampen mod kiloene. Jeg smed 25 kg i 2003-2004, men da jeg mødte min mand tog jeg hele skidtet på igen. Min mand var dengang også meget kraftig og i 2007 fik han en fedmeoperation - og i samme hug fik jeg et nej. Det blev ende på det og fra 2007-2008 smed jeg 35 kg - ved egen vinding og med hjælp og månedlig vejning hos lægen. Min vægt stabiliserede sig også har jeg fra 2009-2011 haft en vægt der var ret stabil. Ved min MA sidste år trådte min værste side i kraft: trøstespisning! Så jeg tog på, også blev jeg jo så hurtigt gravid igen, at jeg nåede til tanken om at skulle tabe de kilo inden jeg konstaterede graviditeten. Jeg klarede det fint de første 2 uger - men så kom kvalmen og opkastningerne også har jeg været i deres magt siden. Jeg tager på og tager på. Nok også derfor sidder jeg, og indrømmet bliver lidt "Hmf.. Hvad dælen pylre hun for, hun har tabt sig under graviditeten og har lige taget en smule på" (det er vist en hormoenlla ting :whistling )

I bund og grund, så er vi slet ikke så forskellige, vi kender begge kampen mod kiloene og derfor kan jeg sagtens følge dine bekymring om hvad dælen der sker - men kroppen er bare udlånt til dannelsen et lille vidunder - og belønningen kommmer om ca. 5 1/2 måneds tid :loveshower

For dævlen Myliona - NYD NU DIN GRAVIDITET OG VENTEN PÅ LILLEPIGEN CAMILLE (måske Camille :) ), forsøg at finde ro i kroppen også vær glad for, at du har en forholdsvis ukompliceret graviditet, hvor det er din angst og fortid (tænker på SA) som gør, at dit hovede sidder i livmoderen og mavsen, hvorved du bliver bekymret - også forsøg at lade google være google, det gør een bekymret kommende mor vanvittig (hvor ved jeg dog det fra :whistling <_< ) :rolleyes

Noget af det der går mig på, er jo nok også at jeg har skåret ned på motionen (Også pga smerter) og at jeg spiser mere efter lyst - ellers får jeg bare ikke nok mad.. Og det er bare ikke altid de sunde ting baby har lyst til!

Du kan ikke stille noget op mht. motionen, når du får smerter - du skal jo lytte til kroppen for at sikre lillepigen de bedste vilkår :)

Jeg er selv tvungen inaktiv pga. blødningerne, så manglende motion gør heller ikke mine egne vilkår lettere <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også over det seneste år tabt 24 kg. Hende sygeplejersken jeg går til vægtkontrol ved, vil ikke lade mig gå, så jeg render stadig til kontrol her under graviditeten. Men hun vil også gerne følge med. Hun har jo lagt øre til en masse mens vi var i behandling. Hun er bare fantastisk og er så interesseret i mig, hun snakker med min læge om mig. Skøn dame :biglove Så satser på hun holder mig nede på det hun har tilladt mig, ved at holde mig i ørene. Hun ønsker ikke jeg skal tage det hele på igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når du skriver at det ikke altid at baby har lyst til det sunde, så er det jo "bare" en dårlig undskyldning for du ved jo godt hvordan du skal spise og det ændre sig jo ikke fordi man er gravid tværtimod. Og den der tanke om at det er baby der bestemmer lan godt blive dyr på vægten så brug din fornuft og lad være med bare at give los, så skal det nok gå. Sidste ende er det jo stadig indtægter og udgifter det handler om. :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg samler lige svarene og multiquoter.

Jeg kender ALT til kampen mod kiloene- jeg startede med vægtkontrol allerede som 11 årig, hvorfor jeg udemærket kender til kampen mod kiloene. Jeg smed 25 kg i 2003-2004, men da jeg mødte min mand tog jeg hele skidtet på igen. Min mand var dengang også meget kraftig og i 2007 fik han en fedmeoperation - og i samme hug fik jeg et nej. Det blev ende på det og fra 2007-2008 smed jeg 35 kg - ved egen vinding og med hjælp og månedlig vejning hos lægen. Min vægt stabiliserede sig også har jeg fra 2009-2011 haft en vægt der var ret stabil. Ved min MA sidste år trådte min værste side i kraft: trøstespisning! Så jeg tog på, også blev jeg jo så hurtigt gravid igen, at jeg nåede til tanken om at skulle tabe de kilo inden jeg konstaterede graviditeten. Jeg klarede det fint de første 2 uger - men så kom kvalmen og opkastningerne også har jeg været i deres magt siden. Jeg tager på og tager på. Nok også derfor sidder jeg, og indrømmet bliver lidt "Hmf.. Hvad dælen pylre hun for, hun har tabt sig under graviditeten og har lige taget en smule på" (det er vist en hormoenlla ting :whistling )

I bund og grund, så er vi slet ikke så forskellige, vi kender begge kampen mod kiloene og derfor kan jeg sagtens følge dine bekymring om hvad dælen der sker - men kroppen er bare udlånt til dannelsen et lille vidunder - og belønningen kommmer om ca. 5 1/2 måneds tid :loveshower

For dævlen Myliona - NYD NU DIN GRAVIDITET OG VENTEN PÅ LILLEPIGEN CAMILLE (måske Camille :) ), forsøg at finde ro i kroppen også vær glad for, at du har en forholdsvis ukompliceret graviditet, hvor det er din angst og fortid (tænker på SA) som gør, at dit hovede sidder i livmoderen og mavsen, hvorved du bliver bekymret - også forsøg at lade google være google, det gør een bekymret kommende mor vanvittig (hvor ved jeg dog det fra :whistling <_< ) :rolleyes

Du kan ikke stille noget op mht. motionen, når du får smerter - du skal jo lytte til kroppen for at sikre lillepigen de bedste vilkår :)

Jeg er selv tvungen inaktiv pga. blødningerne, så manglende motion gør heller ikke mine egne vilkår lettere <_<

KÆMPE :sc for den opfordring.......

Sødeste Myliona..... Ville også sådan ønske for dig at du kunne finde lidt ro i din graviditet, og begynde at nyde at i har et lille mirakel på vej. Jeg kan virkelig godt forstå du har svært ved det, men jeg håber alligevel du vil forsøge.

Alt er jo godt :kram2

Jeg ved godt det er temlig off topic i den her tråd, men håber det er ok :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når du skriver at det ikke altid at baby har lyst til det sunde, så er det jo "bare" en dårlig undskyldning for du ved jo godt hvordan du skal spise og det ændre sig jo ikke fordi man er gravid tværtimod. Og den der tanke om at det er baby der bestemmer lan godt blive dyr på vægten så brug din fornuft og lad være med bare at give los, så skal det nok gå. Sidste ende er det jo stadig indtægter og udgifter det handler om. :goodluck

Det er nu ikke på den måde; Det er mere et udtryk for at jeg har perioder med utrolig madlede - og der kan jeg udelukkende spise lystbetinget.. Ellers kaster jeg simpelthen op.. Og så er det trods alt bedre at få hvidt brød eller hvad det nu kan være..

Men ja, det ville være dejligt hvis den sunde fornuft var nok til at styre det - men det er den desværre ikke.. Heldigvis er det ikke så slemt mere, som i starten!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og tak.. Nogen gange "glemmer" jeg måske at I herinde, "kender mig", og derfor nogengange godt kan gennemskue mine "paniktanker" :whistling :whistling

LOVER at nyde det.. :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og tak.. Nogen gange "glemmer" jeg måske at I herinde, "kender mig", og derfor nogengange godt kan gennemskue mine "paniktanker" :whistling :whistling

LOVER at nyde det.. :7himmel

:loveshower :loveshower :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og tak.. Nogen gange "glemmer" jeg måske at I herinde, "kender mig", og derfor nogengange godt kan gennemskue mine "paniktanker" :whistling :whistling

LOVER at nyde det.. :7himmel

Vi kan aftale du får nogle virtuelle (kærlige) :klap i ny og næ ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi kan aftale du får nogle virtuelle (kærlige) :klap i ny og næ ;)

Ja, det må I meget gerne :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Topic: Jeg tog 4-5 kg på i løbet af de første par uger fordi jeg spiste helt tåbeligt pga. kvalmen + sov dagen lang. Men siden da har vægten egentlig stået ret stille, så tror at jeg er ved at omdanne fedtvægt til babyvægt :lolhit

Off-Topic: Enig med de andre. Nyyyyyyyd det! :7himmel :kram2

Halvejs-back-on-topic: Hvis du gerne vil træne, men din krop nemt gør ondt, så kan jeg VARMT anbefale svømning. :) Det synes jeg er meget mindre belastende for kroppen end alt muligt andet, men det er virkelig effektiv motion. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tabte mig de første par uger/måneder ca. 3 kilo, af dem har jeg taget et kilo på igen - så min vægt pt. står på 66..har de andre gange kæmpet en vild og blodig kamp for at tabe mig efter fødslerne da jeg uden tvivl rå-åd udelukkende fordi jeg alligevel skulle blive "tyk" :bunny . Denne gang tænker jeg over hvad der ryger i munden, på ingen måde fanatisk - men almindelig sund fornuft som min diætist har lært mig :blush

Håber jeg max kommer op på 73 kilo (der er 7 kilo tilbage), det var nemlig min startvægt sidste sommer da jeg første gang var til diætist. Synets selv det virker realistisk :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Indtil videre har jeg tabt 2 kg. Både min mand og arbejdskollegaer kommenterer også på, jeg har tabt mig, så der må være noget om det, selv om jeg ikke umiddelbart mener det burde kunne ses, når man er i min vægt klasse(læs overvægtig).

Ved mine to forrige graviditeter tabte jeg mig også i starten, men endte begge gange med at tage 12 kilo på, på trods af anbefalingerne om max. 6-9 kilo.

Jeg spiser, hvad jeg har lyst til, hvilket er en blanding af sundt og usundte, og det har jeg også gjort de to foregående gange.

Efter begge mine to tidligere graviditeter er der kommet to kilo til for hver gang, jeg ikke har kunne komme af med, men man ved aldig her tredje gang hvad der sker.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER