Guest Hajdy

Hvornår fortæller i nyheden til verden?

Hvornår offentliggører i nyheden?   19 members have voted

  1. 1. Hvornår fortæller i den "lille" nyhed til alle?

    • Når testen er positiv
      0
    • Efter 1. lægebesøg
      2
    • Efter nakkefoldsscanning
      11
    • Efter 12 uger
      2
    • Andet
      4

Please sign in or register to vote in this poll.

10 indlæg i dette emne

Kære allesammen,

jeg er nysgerrig... hvornår fortæller i den store/lille nyhed til verdenen?

Synes det er svært at bestemme...Indtil videre har vi fortalt 1 person det hver (vores bedste venner) - og så har jeg måtte fortælle det til 3 personer på arbejdet (pga. meget kvalme - og tæt samarbejde).

Jeg tænker at vi venter til efter scanningen sidst i februar - men hold op der er lang tid til...

Vi fortæller dog vores nærmeste familie det snart - når jeg er 9 uger henne om 1 uge :) Men har tænkt at de godt lige må holde det hemmeligt indtil scanningen.

Synes i jeg er for forsigtig??

Det er første gang jeg er gravid og det var et stort ønske - og helt utroligt skete det i første forsøg - men jeg vil gerne føle mig helt sikker (også selvom testen var meget klar og lægen mente det helt sikkert var en graviditet i livmoderen).

Mange tanker fra en TRÆT gravid :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har stemt efter nakkefold.

Mine forældre, lillesøster og storebror ved det godt da vi har været igennem behandling denne gang også og har haft brug for pasning.

Men resten får det først afvide efter nakkefold.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså jeg ligner allerede en der er i uge 20 :-) vi skal til tryghedsscanning på fredag og råber det højt ud til verden på mandag hvor jeg er 8+0 :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har stemt efter 1. lægebesøg - men det ligger også ret sent, fordi vi skal på vinterferie, der hvor lægen foreslog - så jeg har først 1. lægebesøg 28. februar, hvor jeg er 10+4. Jeg kunne nok finde på at fortælle det til min mor før - og så har vi et tæt vennepar, som har fået det at vide fordi de har fulgt så meget med :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg har stemt "efter 1. lægebesøg" men vi har dog fortalt det til forældre ;) derudover er der to hold venner der ved det ;)

resten må vente lidt endnu, selvom det er svært at holde mund ;)

klem Sara

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når vi kommer dertil har vi tænkt os at fortælle vores forældre det rimelig hurtigt netop for at have nogen at snakke med det om :)

Men regner da med alle andre først får det at vide enten når jeg ikke kan skjule det mere eller når man er uden risiko for at miste det... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når vi kommer dertil har vi tænkt os at fortælle vores forældre det rimelig hurtigt netop for at have nogen at snakke med det om :)

Men regner da med alle andre først får det at vide enten når jeg ikke kan skjule det mere eller når man er uden risiko for at miste det... :)

Du er aldrig uden risiko for at miste det.. Men efter NF er risikoen ikke særlig stor :)

Her fortalte vi det til "hele verden" en uges tid efter NF :) mine forældre vidste det efter en tidlig scanning i uge 7 og kærestens efter en scanning i uge 10. Nogle enkelte venner/søstre vidste det fra 3+3 ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du er aldrig uden risiko for at miste det.. Men efter NF er risikoen ikke særlig stor :)

Her fortalte vi det til "hele verden" en uges tid efter NF :) mine forældre vidste det efter en tidlig scanning i uge 7 og kærestens efter en scanning i uge 10. Nogle enkelte venner/søstre vidste det fra 3+3 ;)

Det var self. også det jeg mente ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fortæller ikke noget før NF scanningen, for for 3 mdr. siden havde vi fortalt alle at vi ventet os da vi fandt ud af jeg var gravid og 14 dage efter gik fosteret til grunde og jeg fik en udskrapning, så denne her gang vil vi være sikker på at der ikke sker noget...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har trykket andet. Synes den passede bedst her :)

Vi har fortalt de nærmest venner det, søskende og forældrene. Plus at jeg har sagt det på mit arbejde. Grunden til det, er at jeg hellere vil have folk skal vide det, skulle der gå noget galt, så jeg ikke der skal til at fortælle hvorfor jeg nu er ked.

Men efter N/F bliver det fuldstændig offentliggjort, skulle alt gå godt :)

Så nogen ved det allerede, men ikke alle.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER