milla83

Om at vente tvillinger

11 indlæg i dette emne

Jeg har simpelthen brug for at lette mit hjerte...

Jeg er i den heldige situation at jeg er gravid og venter to små drenge til juni. Det ligger til min mors side at få tvillinger (min mormor fødte et sæt en-æggede drenge og et sæt tve-æggede dreng/pige) , men da jeg er blevet gravid ved hjælp af IUI er det formenligt dét der skyldes at jeg nu er gravid med tve-æggede.

Men jeg har en stor del af mit voksne liv vidst at der kunne være en chance for at det gik i arv.

Da jeg i uge 6 fik at vide at der lå TO små derinde må jeg da indrømme at det medførte et stort chok hos min kæreste og jeg. For det første bor vi i en to værelses lejlighed, på 70 km2 godt nok, men alligevel kun 1 soveværelse. Økonomisk vil det jo blive en dobbelt udgift, på trods af diverse rabatter i institutioner. Det der bekymrede mig mest var faktisk at jeg skulle forholde mig til to små babyer når de kommer ud, altså følelsesmæssigt skulle elske hele to mennesker på en gang - kan jeg det.. Så mange tanker fløj rundt i hovedet de første par uger efter nyheden.

Jeg blev scannet igen i uge 8, da den ene var lidt mindre end den anden, og der var en risiko for at den ville gå i sig selv. Da jeg så lå i uge 8 og blev scannet var det en enorm lettelse at få at vide at de begge var derinde - pludselig kunne jeg slet ikke forstille mig andet end at jeg var så heldig at få hele to på en gang.....

Det jeg så oplever nu er meget forskellige reaktioner når jeg fortæller at jeg venter tvillinger. Mange har reageret med Næ, hvor er det fedt, Ej, tillykke og grint osv. men har også oplevet nogle der udbryder "Nej for satan da", eller "nej, det ikke rigtigt" med et bekymret/forundret udtryk, hvor jeg så svare jo for pokker da med et stort smil.

Jeg har af en kollega, der har en veninde med tvillinger hørt, at fremmede damer kommer op til hende og siger "godt det ikke er mig" eller "Ej hvor er det syndt for dig"

Altså forstår ikke at mennesker ikke kan være glade på andres vegne, men samtidig kan jeg ikke forstå at det faktisk går mig lidt på at nogle folk har reageret som de har. Burde jeg ikke glæde mig lige så meget som kvinder der er gravid med ét barn ? Bør jeg være flov over at skulle have tvillinger? Var det forkert at jeg dengang blev IUI med tre modne æg?

Frygter nok at når de er kommet til verden vil opleve en negativ reaktion - dér vil jeg nok være endnu mere sårbar og virkelig blive ked af at nogle ikke syntes at mine to små børn er en velsignelse og ikke en byrde for nogen som helst !

Pu ha, det var rart at få luftet lidt ud:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ej, hvor er det da til grin at der er nogen mennesker der reagerer sådan. Hvad pokker bilder de sig ind? :klap

Jeg forstår godt dine tanker om hvorvidt du kan rumme to spædbørn på én gang, men selvfølgelig kan du det. Jeg er sikker på at det kommer til at føles som det mest naturlige, når de er kommet til verden. De er jo dine to små drenge :biglove

Stort tillykke med de to spirer i maven :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan er der også folk der reagere når man venter et barn ;)

Jeg blev fx mødt med et "Okay er det godt I skal have et barn.. Så skal jeg vel sige tillykke" :whistling

Tror generelt bare at nogen folk har svært ved at sætte sig ind i, at folk planlægger børn på en anden måde end dem :)

Min søster skal også have tvillinger - jeg er selv tvilling.. Og jeg må da indrømme at jeg i mit stille sidn tænkte "Godt det ikke er mig" ;) Børn er dejlige, men som tvilling, ville jeg nogengange ønske min søster lige var et år yngre eller ældre end mig ;)

Tror man skal passe på med "at have hørt, at nogen har hørt" - for så hører man MANGE ting! Tror du skal holde fast i hvad DU tænker og føler, og hvordan DU har det med dine tvillinger; Skidt med hvordan andre ville have det med det; Heldigvis kommer dine tvillinge-drenge jo ud til en mor og far der vil dem og som gerne ville have tvillinger eller trillinger (I vidste jo chancen var der), og det er jo fantastisk :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes ikke folk kan være bekendt at reagere på dn måde. Idag er det jo helt normalt med tvillinger. Det sker noget oftere nu end da jeg var lille.

Jeg er tvilling og har virkelig haft meget fornøjelse af min søster. Og har det da stadig.

Synes du skal have lov til at nyde din grviditet. Glæde dig over hvor heldig du er, 2 skønne unger på en gang. Og de har altid en legekammerat i nærheden.

Når først du har født dine drenge, så ville du ikke have haft det andeledes, så selvfølgelig kan du rumme 2 små på engang.

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

håber det hjalp at du kom ud med alle dine tanker...

Jeg synes da det er fantastisk at i venter tvillinger. Tænk sig at være så heldig at der er 2:) Ja måske det økonomisk er dyrer med 2, men for pokker, hvor må det være fantastisk.

Og alle dem, som ikke er positiv indstillet når i snakker med dem, jamen de bør holde deres mund, hvis du spørger mig. Jeg vil sige rank du ryggen og vær´ stolt af, at du har to små vidunder inde i maven, og glæd dig til at overøs dem med al din kærlighed...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej nogle strenge kommentarer!!!

Men jeg har faktisk også hørt sådan lidt blandede kommentarer, da jeg snakkede om, hvor fedt jeg synes det kunne være, hvis vi skulle have tvillinger (der var så "kun" en, men det er bestemt også skønt :loveshower )

Jeg synes ikke, at folk kan være bekendt at komme med sådan nogle kommentarer... Det kan goddt være at det er kærligt ment, og det er da en ærlig sag hvis DE ikke kunne rumme at få tvillinger, men derfor kunne de da godt som udgangspunkt gå ud fra at I er lykkelige synes jeg <_<

Personligt har jeg lidt tendens til det modsatte :rolleyes Er ikke stolt af det, men jeg nåede faktisk at tænke "Ej, er der ikke flere?" til min NF-scanning :blush Og misforstå mig ikke, jeg er LYKKELIG over vores lille! Men jeg synes bare der er noget magisk over tvillinger :kuller Der er jo fordele og ulemper ved det meste, men i verden er børn en velsignelse, og jo flere, desto bedre :loveshower Og alt det praktiske skal I nok finde en løsning på, det gør man jo altid. Og jeg tror bestemt godt at du kan elske dem begge på én gang (Jeg læser jo dit indlæg som et udtryk for at du allerede elsker dem og bekymrer dig for dem :loveshower) :kram2

De vil måske nok møde negative reaktioner, men også positive. Præcis som andre børn. ;) Men jeg tror nu at langt de fleste vil synes at dine to små guldklumper er en velsignelse, hvis ikke før, så når de kommer ud. :kram2

Jeg synes i hvert fald at det må være helt vidunderligt, og selvom jeg godt kan forstå dine bekymringer, så indrømmer jeg gerne at jeg hååååååber at jeg også får tvillinger en dag. Jeg synes du er heldig :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes at du er så fantastisk heldig i at du venter tvilling.

Det må da være så skønt at få to på en gang.

Tænk på alle de kvinder, der vil ha børnene lige i rap, for at børnene kan få så meget glæde af hinanden.

-Det har du allerede fra start.

Jeg er faktisk en smule misundelig. :whistling

:kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da magle hvor er det fedt at komme herind og læse jeres besvarelser - WOW, hvor det varmer når jeg læser jeres tanker om mit emne- Må da sige at de seneste par mdr. er mit moder instink er vågnet 100 % og glæder mig til at se de to små tage imod al min kærlighed. Og et eller andet sted har jeg også lyst til at glemme alle de dumme tanker jeg har om hvad andre vil sige/tænke men de ligger bare og lure hele tiden, så håber bestemt at jeg kan ranke min ryg både nu og når de er født, og kunne svare igen....

Der er en del man går glip af når man er gravid og venter tvillinger, men tænker da at de må være dejligt for dem at vokse op sammen med en potentiel bedste ven igennem hele livet.

Men igen tvivl om at det bliver sindsygt hårdt, især i starten, men så tænker jeg, at jeg jo ikke har prøvet dette før så kan ikke sammenligne det med hvordan det er når man får en.

Lige meget hvad så er det nu vores liv ændres for altid :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke med de 2 små basser :loveshower Synes det er skønt at du skal have tvillinger.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Først og fremmest STORT tillykke :loveshower

Det er mega kikset, og jeg kan godt forstå, at du bliver stødt.

Det ER jo mega hårdt med tvillinger (har MANGE tvillinger i familien) og alt det hårde er jo dobbelt hårdt i perioder. Men alt det gode er jo til gengæld også dobbelt godt og dobbelt lykke! Og selvom det bliver hårdt i starten, er jeg sikker på, at I først og fremmest vil huske alt det gode, når de er nået en større alder :) Alle andre forældre husker jo ikke først og fremmest de søvnløse nætter eller uendelige bleer, når deres børn er blevet store, men de husker netop alle de gode stunder og bløde kinder etc :)

Deres reaktion er jo nok bare en rigtig dum tendens generelt i samfundet. Da min mand friede til mig, havde vi kun kendt hinanden i 9 mdr, og der var MANGE, som ikke først og fremmest reagerede med et tillykke men derimod et "Nå, dét var godt nok tidligt, hvorfor skynder I jer sådan?". Og det er sgu ikke lige den reaktion, man trænger til, når man lige har fortalt nogen, at man har taget en livsændrende og lykkelig beslutning. Men måske bryder det folks forestilling om "hvordan det skal være", ligesom at du jo også lige napper et barn mere i samme omgang end normalt :)

Men synes bare at du skal svare igen med lykke og glæde :) :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da magle hvor er det fedt at komme herind og læse jeres besvarelser - WOW, hvor det varmer når jeg læser jeres tanker om mit emne- Må da sige at de seneste par mdr. er mit moder instink er vågnet 100 % og glæder mig til at se de to små tage imod al min kærlighed. Og et eller andet sted har jeg også lyst til at glemme alle de dumme tanker jeg har om hvad andre vil sige/tænke men de ligger bare og lure hele tiden, så håber bestemt at jeg kan ranke min ryg både nu og når de er født, og kunne svare igen....

Der er en del man går glip af når man er gravid og venter tvillinger, men tænker da at de må være dejligt for dem at vokse op sammen med en potentiel bedste ven igennem hele livet.

Men igen tvivl om at det bliver sindsygt hårdt, især i starten, men så tænker jeg, at jeg jo ikke har prøvet dette før så kan ikke sammenligne det med hvordan det er når man får en.

Lige meget hvad så er det nu vores liv ændres for altid :)

Og det gælder jo uanset om der er 1 eller 2! Som du selv skriver, så kommer du ikke til at have prøvet andet, og der skal der ikke være tvivl om, at det vil blive hårdt, men det er jo dejligt med babyer, og dine drenge kommer jo heller ikke til at kende til andet. Jeg er sikker på, at det nok skal blive godt for jer alle 4 :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER