Myliona

Juli mødre: Mærker i baby??

29 indlæg i dette emne

Er der nogen der er begyndt at mærke babyen?

Jeg mener at have mærket hende "puffe" to gange :)

Siden har jeg nogengange følt det som om min mave pludselig blive "tung" et øjeblik - tænker hun måske lige hopper rundt og rammer "bunden" eller noget?

Glæder mig til at begynde at mærke hende rigtigt.. :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg mærker også lillebror lidt.... Mest på den der tunge måde du beskriver :)

Men det sker bestemt ikke hver dag!

Men jeg troede faktisk jeg ville mærke ham mere på nuværende tidspunkt.... Så håber snart der kommer lidt mere "power" på ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mærker også lillebror lidt.... Mest på den der tunge måde du beskriver :)

Men det sker bestemt ikke hver dag!

Men jeg troede faktisk jeg ville mærke ham mere på nuværende tidspunkt.... Så håber snart der kommer lidt mere "power" på ;)

Som regel synes jeg det er om aften, når jeg er gået i seng :) Og det er heller ikke hver dag.. Selvom jeg hver dag håber på det :7himmel Men så sender jeg hende en masse fantastisk tanker, og drømmer lidt om at hun stadigvæk svømmer rundt i masser af plads derinde :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Snyyyyyyyyyyyyyyyd! Jeg har ikke mærket noget som helst endnu :(

(Puf nu, lille Blypper! Du må godt! :7himmel )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mærker heller intet endnu, men er jo kun i uge 14

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I går aftes var der INGEN tvivl; Jeg mærkede lillepigen!!!!

Min kæreste var utrolig træt, og jeg var faldet i søvn i går aftes, og var derfor slet ikke træt.

Han var lige ved at falde i søvn, og jeg hoppede ind på ham og hoppede op og ned og råbte "Må jeg se tv må jeg se tv" :whistling Men hoppede fremkaldte vist en vred lillepige der ville sove, for pludselig mærkede jeg bare en masse "puf" eller sådan, mod maven!

Jeg blev helt forskrækket og lagde mig ned, også blev hun stille.... :rolleyes SÅ tror bare hun var træt af at blive væltet rundt :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det her emne må helt bestemt henvende sig DIREKTE til mig :lolhit

Ja, der står jo JULIE-mødre, he he...

Jeg mærker også vores lille prinsesse - uden tvivl.

Ikke hver dag, men en del den sidste uge.

Det er mest når jeg sætter mig ned i stolen om aftenen og slapper af, med varmepuden i ryggen.

Så giver hun gerne lidt puf og lange "penselstrøg" på indersiden af maven. :kuller

Det er en SKØN følelse!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det her emne må helt bestemt henvende sig DIREKTE til mig :lolhit

Ja, der står jo JULIE-mødre, he he...

Jeg mærker også vores lille prinsesse - uden tvivl.

Ikke hver dag, men en del den sidste uge.

Det er mest når jeg sætter mig ned i stolen om aftenen og slapper af, med varmepuden i ryggen.

Så giver hun gerne lidt puf og lange "penselstrøg" på indersiden af maven. :kuller

Det er en SKØN følelse!

Haha, retter lige :whistling

Jeg håber også min prinsesse begynder på at gøre det lidt oftere :) Men det skal nok komme :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min lille bølle - tjekker ind hver aften, med små blide puf til maveskindet :loveshower ..kan stadig kun mærke dem selv -altså ikke ude på maven. Total humor er at kilde forsigtigt på maven så sparker han mod det sted jeg kilder..det har vi gjort hevr aften de sidste 14 dage..igår aftes fik jeg et "los" da jeg satte min varme kop te på mavsen...når jeg drikker et glas cola er han også flink til at møffe lidt til sig :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her har jeg også mærket liv i ca en uge. Det er også mest om aften når jeg lander i sofaen men har også mærket hende et par gange i løbet af dagen. Det føles som en forsigtig kilden og det er bare så skønt at mærke hende. :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, altså selvom jeg næsten KUN er 16 uger henne, og førstegangsgravid, er jeg ret sikker på at jeg mærkede den lille igår.

Det startede først på dagen, og forstod ikke hvad de der små bobler var, for det var jo altid for tidligt. Og jeg var desuden alt for stresset/ked af det, til at tage mig af dem....

Men senere på aftenen da jeg sidder i sofaen hos min mor, og slapper af med hånden på maven, mærker jeg igen den der kildende fornemmelse.. Og jeg bliver sådan helt varm, og jeg siger til min mor at jeg er sikker på at den er bebs. Hun griner og siger, ja.. Det kan det sagtens være :-)

Så jeg tror jeg har mærket bebs..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jaaaaaa :loveshower

Har market baby nogle uger, men jeg er også andengangs fødende, så har virkelig Mærket efter :-D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad er status nu? Har I alle sammen mærket baby? :unsure

Jeg syne stadig ikke at jeg mærker noget (udover én gang med nogle "bobler" og det er snart længe siden). :( Bliver da næsten snart lidt nervøs :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er status at jeg mærker hende ofte.. Men jeg mærker hende kun, fordi så kunne forbinde "følelsen" med hende, til MD scanning - ellers ville jeg nok ikke have tænkt det som værende hende :)

Mærker hende dagligt nu, oftest kun om aften :) Og altid kun hvis jeg sidder eller ligger helt stille :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mærker lillemanden hver dag nu, og han er begyndt at sparke lidt, i stedet for bare at stryge med en fjer ;)

Men jeg tror ikke du skal være nervøs..... Måske ligger din moderkage ud mod maveskindet, og så er det sværere at mærke baby, og ellers er det nu også meget normalt at man ikke mærker meget til baby tidligt første gang :)

Men..... Hvis du er nervøs, så ring til din jordemoder, hun er den bedste til at vurdere det :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmmm okay, det betrygger mig lidt at I skriver at det føles som at stryge med en fjer og at det mest er om aftenen, når I ligger helt stille. Jeg ligger nemlig sjældent stille og besvimer nærmest tre sekunder efter at hovedet har ramt hovedpuden :P Og jeg synes nok at jeg har følt noget i maven... Har bare ikke tænkt at det var baby, men bare "uro"... Men måske var det baby... Det håber jeg :)

Tror ikke, at jeg vil ringe til jordemoder medmindre jeg sådan får det skidt... Skal jo scannes på tirsdag (yay! :loveshower ) så der får jeg jo at se at alt er fint :loveshower Det vil jeg hellere end pludselig at panikke. Selvom det da VILLE være rart med et lille spark indefra, der lige kunne gøre mig HELT sikker :7himmel Synes nemlig også at min mave er blevet mindre siden i lørdags :blink Men ok, var måske lidt forspist der :blush Og har jo hverken været dårlig eller blødt siden... Så den må vel have det godt derinde, den lille :unsure Det SKAL den. Basta :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Selvfølgelig har baby det fint! :)

Hedder det sig ikke, at det først er fra 20 + at man skal mærke den?

Ved Victoria tog det også noget tid før jeg mærkede hende... Ingen grund til bekymring :kram

Jeg er sikker på at der er gang i den, i din mave. Du kender bare ikke følelsen helt endnu :) Det kommer du til snart og du vil ELSKE det! (Undtagen om natten kl.lort, når den har hikke eller lignende)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmmm okay, det betrygger mig lidt at I skriver at det føles som at stryge med en fjer og at det mest er om aftenen, når I ligger helt stille. Jeg ligger nemlig sjældent stille og besvimer nærmest tre sekunder efter at hovedet har ramt hovedpuden :P Og jeg synes nok at jeg har følt noget i maven... Har bare ikke tænkt at det var baby, men bare "uro"... Men måske var det baby... Det håber jeg :)

Tror ikke, at jeg vil ringe til jordemoder medmindre jeg sådan får det skidt... Skal jo scannes på tirsdag (yay! :loveshower ) så der får jeg jo at se at alt er fint :loveshower Det vil jeg hellere end pludselig at panikke. Selvom det da VILLE være rart med et lille spark indefra, der lige kunne gøre mig HELT sikker :7himmel Synes nemlig også at min mave er blevet mindre siden i lørdags :blink Men ok, var måske lidt forspist der :blush Og har jo hverken været dårlig eller blødt siden... Så den må vel have det godt derinde, den lille :unsure Det SKAL den. Basta :wub

Hehe, måske du bare skulle forsøge at forholde dig i ro ind imellem så :D

Hvis du gerne vil mærke til baby, så prøv at drikke et glas iskoldt vand, og læg dig fladt ned på ryggen på gulvet, og koncentrér dig om at mærke efter.... Så er chancerne rimelige for at du mærker noget :)

Du skal ikke være nervøs... Lige pludselig kommer det, og din lille barbababy har det helt sikkert rart i hulen :wub

Og med scanning på tirsdag (ikke i morgen vel?) så får du snart syn for sagen.... Det bliver da skønt :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak søde piger :kram

Jeg synes jo bare NÆSTEN at jeg er 20+... Er trods alt 19+1. Altså rationelt tror jeg da også at baby har det fint. Hvorfor skulle den ikke have det? Og der har jo været flere "rumlen" hvor jeg måske har været en lille smule i tvivl om det var bebs... Men har lige bællet et glas ubehageligt koldt vand og langt på gulvet med begge hænder (+ Brians) på maven uden at mærke en dyt <_<

Og jeg tænker at baby sikkert har det fint alligevel, men er nok alligevel lidt for hormonella til at acceptere at jeg ikke kunne mærke noget. Øv bøv bussemand. Så nu laver jeg en Maude og går i seng, ja jeg gør! Men tak for jeres trøst og opmuntring, det hjælper, selvom jeg stadig er lidt mut :kram

Og nej det er godt nok først næste tirsdag, jeg skal scannes. Altså 21. februar. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak søde piger :kram

Jeg synes jo bare NÆSTEN at jeg er 20+... Er trods alt 19+1. Altså rationelt tror jeg da også at baby har det fint. Hvorfor skulle den ikke have det? Og der har jo været flere "rumlen" hvor jeg måske har været en lille smule i tvivl om det var bebs... Men har lige bællet et glas ubehageligt koldt vand og langt på gulvet med begge hænder (+ Brians) på maven uden at mærke en dyt <_<

Og jeg tænker at baby sikkert har det fint alligevel, men er nok alligevel lidt for hormonella til at acceptere at jeg ikke kunne mærke noget. Øv bøv bussemand. Så nu laver jeg en Maude og går i seng, ja jeg gør! Men tak for jeres trøst og opmuntring, det hjælper, selvom jeg stadig er lidt mut :kram

Og nej det er godt nok først næste tirsdag, jeg skal scannes. Altså 21. februar. :)

Må så hellere lige fortælle at her ligger baby straks stille hvis han mærker hænder på maven.... Så jeg skal meget forsigtigt liste en hånd på maven hvis jeg vil mærke ham (det er dog lykkedes et par gange :wub )

Og det var det samme med Marlon.....

Så måske det er generelt at babyer ikke vil sparke når der er for megen "opmærksomhed"

Og jeg har faktisk også sværere ved at mærke baby "indefra" når der ligger en hånd på min mave.... Det forvirrer lissom.....

:blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak søde piger :kram

Jeg synes jo bare NÆSTEN at jeg er 20+... Er trods alt 19+1. Altså rationelt tror jeg da også at baby har det fint. Hvorfor skulle den ikke have det? Og der har jo været flere "rumlen" hvor jeg måske har været en lille smule i tvivl om det var bebs... Men har lige bællet et glas ubehageligt koldt vand og langt på gulvet med begge hænder (+ Brians) på maven uden at mærke en dyt <_<

Og jeg tænker at baby sikkert har det fint alligevel, men er nok alligevel lidt for hormonella til at acceptere at jeg ikke kunne mærke noget. Øv bøv bussemand. Så nu laver jeg en Maude og går i seng, ja jeg gør! Men tak for jeres trøst og opmuntring, det hjælper, selvom jeg stadig er lidt mut :kram

Og nej det er godt nok først næste tirsdag, jeg skal scannes. Altså 21. februar. :)

Kan være du har en magelig og doven baby - det kunne da være rart når den kom ud, at den lille gav så meget lyd og sov en masse :whistling hehe..

Jeg vil sige, jeg mærkede hende jo nogle gange INDEN MD.. MEN.. Der har jeg også været i tvivl.. Tit var det kort og jeg nåede bare at tænke: BABYPIGE! var det dig???? GØR DET IGEN!!! - og det skete aldrig :rolleyes

Er sikker på din baby er sprællevende derinde og alt er helt som det skal være :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er meget i tvivl om jeg mærker baby. Nogle gange føles det som en rumsteren i maven på et meget afgrænset sted og lidt som om det bobler i maven. Og det går meget hurtigt over igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min læge sagde, at selvom det er tidligt, så kan det sagtens lade sig gøre - F.eks. også når man er slank. Jeg har jo ingen mave, og kun en meget lille bule.

Igår morges vågnede jeg op med noget der gentagne gange "bloppede"(Jaja, bedste beskrivelse) i venstre side af mave. På et meget småt område. Tre-fire gange, kom det samme skub. Og jeg er slet ikke i tvivl om, at det er bebs.

Kan tydeligt mærke forskel på tarme og andre ting derinde - Men når baby laver noget... Så er jeg ikke i tvivl. Det kærlighed <3

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her har jeg mærket liv flere gange dagligt siden uge 16. Mærkede ved de to første ikke noget før jeg var over uge 20.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmmm, måske er jeg bare dårlig til at skelne mellem tarmbevægelser og babybevægelser (siger det noget om mig som mor? :lol)

Men idag har jeg faktisk to gange oplevet noget, der føltes som en boble, der sprang (ikke flere bobler... Men et "pop") sådan et sted syd for midtpunktet mellem navle og skamben. Måske måske??? :7himmel

Ellers må den næste uge godt gå HURTIGT! Satser på at scanningspersonen kan vise en lille fodboldspiller eller linedanserinde, der sparker løs, og at hun så kan sige "Kan du mærke det?" Og jeg kan sige "Nå det er dén følelse, der er baby!". Håbe håbe :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER