Guest

Uregelmæssigt menstruation

8 indlæg i dette emne

(.. og jeg tager altså p-piller?)

Min menstruation har altid været sådan mere eller minde regelmæssig, bortset fra et par enkelte gange, men nu er den begyndt at fucke helt op.

Jeg fik min menstruation den 1. januar og blødte indtil den 5. januar, og nu har jeg sørme fået den igen? Ret irriterende, idét at jeg altid får rigtig store smerter af menstruationen, og derfor helst ikke vil have den så tit (altså ikke mere end én gang om måneden ;) )

Jeg er på p-piller (Novynette) og har taget dem i snart 2½ år.

What to do?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tror ikke at det er unormalt eller farligt at din menstruation er underlig (det kan såvidt jeg ved komme af stress, kostforandringer, motionsforandringer og meget andet), men jeg ville bestemt høre lægen ad.

Måske er det et spørgsmål om at din krop ikke længere reagerer på novynette som den plejer og du skal have et andet mærke? Jeg havde selv novynette i lang tid, men måtte så skifte (dog ikke pga. blødning men pga. andre gener...)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også måtte skifte p piller nogen gange efter at have taget samme slags i flere år. Min blødning fuckede helt op og kombineret med lidt stress kunne jeg slet ikke komme ind i nogen rytme. Jeg skiftede mærkede og der gik 2-3 måneder og den blev normal igen. Indimellem lader den lige vente på sig med en ekstra dag, men det går lige.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror du skal skifte, snak med dine læge omkring det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg jo lige læst Nafrimi's indlæg om hormonspiraller i den anden tråd i dette forum :rolleyes og det kunne måske lyde til at være en løsning for dig? Hun skriver at de lige netop bruges som behandling imod meget og/eller smertefulde menstruationer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg jo lige læst Nafrimi's indlæg om hormonspiraller i den anden tråd i dette forum :rolleyes og det kunne måske lyde til at være en løsning for dig? Hun skriver at de lige netop bruges som behandling imod meget og/eller smertefulde menstruationer.

Må man godt få spiral, når man ikke har født før? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må man godt få spiral, når man ikke har født før? :unsure

Spiralen er bedre til kvinder som har født, men jeg har hørt om at kvinder som ikke har født har brugt spiral. Det eneste jeg ved er det kan være sværere/smertefuldt at få den sat op, når man ikke har født. Så du må nok spørge din læge.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har haft spiral selvom jeg aldrig har født. Det gjorde smadder ondt at få den lagt, men tror lige så meget det skyldes at min tidligere læge var en spasser der ikke kunne finde ud af noget som helst <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER