Myliona

Navnehjælp

31 indlæg i dette emne

Vi er simpelthen i vildrede, med hensyn til bettefisens navn.

Det navn vi er mest vilde med er:

Kamille/Camille

MEN; Det lever ikke op til vores krav, om at navnet IKKE skal staves... <_<

Her er mandens krav:

Det må ikke være "mærkeligt".

Det må meget gerne være et "sødt" og "blødt" navn (ala Sofia - men det skal hans fætters datter døbes om 3 måneder!)

Her er mine krav:

Det skal helst ikke staves(Christina/Kristina, Natasja/Natacha osv)

Det må gerne være specielt.

Det må gerne være et navn, som udstråler noget "power"

Camille er det navn som vi har fundet, der lever "mest" op til vores krav.. C'et gør det blødt, men jeg synes alligevel der er noget power i navnet. Det er lidt specielt, men alligevel så almindeligt at manden siger god for det.

Men ja, det ville jo være rart med flere alternativer!!

HER kommer I på banen: Kan I komme med nogen ideer? Det eneste krav, som jeg aldrig får manden til at gå på kompromi med, er at det ikke må være "Mærkeligt" - det skal altså være noget "almindeligt, men ikke kedeligt" :) De andre, kan vi sagtens gå på kompromi med..

I Øvrigt, skal hun hedde

XXXX Thirstrup Fischer - så det må det også gerne passe til :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Helt umiddelbart tænker jeg Isabella.

Det skal ikke staves, og er i mine øjne både sødt, blødt og powerfuldt (og endda royalt :P)

Det er bestemt ikke mærkeligt men ok, måske heller ikke specielt...

Men hvis I er vilde med Camille, så ville jeg vælge det. Jeg synes det er et skønt navn og at det passer rigtig godt til jeres kriterier undtagen at det skal staves. Men nu hvor jeg ser resten af hendes navn synes jeg ikke at det gør så meget at det skal staves. Resten kan godt staves forkert, men det er faktisk stavet sådan som jeg umiddelbart ville stave det, hvis jeg hørte det, så jeg synes ikke at det er et stort problem...

Jeg skal også altid stave mit navn Eggers, og det valgte jeg alligevel frem for Hansen, som jeg ellers er døbt ;) (Og nu hedder jeg så Larsen, fordi jeg har taget mandens navn :P Men det er jo så en helt anden snak :kuller)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg stemmer på Camille! Elsker det navn! Jeg kender en Camille Sofie og hun er den skønneste pige!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad med Nanna? Sødt, blødt, powerfuldt, velkendt men vist ikke MEGAbrugt (tror jeg da ikke :unsure) og skal vel ikke staves (eller kan det også staves Nana?)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej, undskyld spam, men jeg skyder bare løs som de kommer til mig :blush

Hvad med Danielle?

Jeg er ret sikker på at det kun kan staves på én måde. Og det er bestemt specielt, men vel heller ikke mærkeligt? Og jeg synes det er "blødt" men fordi det er lidt specielt kan der også være power over det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Eva

Ditte

Marie

Elisabeth

Lisbeth

Johanne

Julie

Juliane

Julia

Janni

Janne

Jane

Kira (staves vel aldrig Cira?)

Ciara (staves vel heller ikke Siara?)

Sabine

Sabrina (ved godt at det kan staves med både Z og C, men går de fleste ikke ud fra at det er med S?)

Helena

Penelope

Victoria (DET er der sgi da power over? Men ok, kan staves Viktoria)

Lena

Mette (:P)

Miriam

Pernille

Michelle

Aida

Ida

Frida

Freja

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er også vild med navnet Camille.. Og forelsker mig utrolig meget i det..

Med til historien er jo, at hvis manden frit skulle vælge fra alle hylder, ville han tage CAMILLA.

Men det hedder min lillesøster..

Inden jeg blev gravid, drømte jeg en utrolig virkelig drøm.. Om at mig og Christian blev gift - og inde i kirken, rendte vores smukke rødhåret datter rundt.. og hun hed Camille :7himmel Har aldrig tænkt over navnet, før den drøm...

Men måske er det for tæt op af min lillesøster? <_<

Nanna er jeg bare slet ikke særlig vild med.. Men måske fordi jeg kommer til at tænke på den børnetime der :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til nu, er Camille stadigvæk det eneste jeg kan forestille mig :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes ikke at Camille er for tæt på Camilla, når det er din søster. Mon ikke, hun vil opfatte lidt som en ære?

Og så er der nok også større sandsynlighed for at familien finder det helt naturligt at stave det med C og ikke med K, når de nu allerede har "lært" det ved din søster ;) Tilgengæld er der risiko for - hvis din familie ligner min - at alle vil bytte rundt på de to, og kalde jeres datter for Camilla og måske din søster for Camille <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For en sikkerhedsskyld, har jeg lige rundet den med min søster Camilla - og spurgt om hun ville være ked af det, eller synes det var mærkelig hvis vi kaldte vores pige Camille :)

Hun var fuldstændig ligeglad, men var da faktisk lidt beæret, at vi sådan overvejet at opkalde hende efter hende :whistling Haha :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes ikke at Camille er for tæt på Camilla, når det er din søster. Mon ikke, hun vil opfatte lidt som en ære?

Og så er der nok også større sandsynlighed for at familien finder det helt naturligt at stave det med C og ikke med K, når de nu allerede har "lært" det ved din søster ;) Tilgengæld er der risiko for - hvis din familie ligner min - at alle vil bytte rundt på de to, og kalde jeres datter for Camilla og måske din søster for Camille <_<

Måske.. Men..

Vi er ret mange piger, og en sammenbragt familie.. Dder er to der hedder Kristina.. Min kærestes hedder Christian - og det gør min lillebror også :D Så ved at kalde hende Camille, så er forvirringen totalt, og max-kaos opstået :balloons haha :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske.. Men..

Vi er ret mange piger, og en sammenbragt familie.. Dder er to der hedder Kristina.. Min kærestes hedder Christian - og det gør min lillebror også :D Så ved at kalde hende Camille, så er forvirringen totalt, og max-kaos opstået :balloons haha :)

Hehe, det kan jeg godt se. :P

Men et eller andet sted, tror jeg at det handler om at vælge det navn, men synes er pænest og passer bedst, og så pyt med om det på nogle punkter er lidt upraktisk.

Jeg troede jo egentlig at Mette (mit navn) og Stine (min svigerindes navn) var rimeligt "nemme" navne... Men min mormor kalder tit Stine for Stinna eller Stinne, og jeg hedder af og til Jette i svigerfamilien :rolleyes Og Susanne eller Lone i min egen familie :rolleyes (Og er blevet kaldt Annette af en tidligere svigerfamilie)

Der vil bare altid være nogen, der kludrer i det :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja præcist.. Ej, er mere og mere forelsket i det navn.. Og vi, som har besluttet IKKE at lægge os fast på et navn til hende :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad med Celina eller Cecilie?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad med Celina eller Cecilie?

Celina er også sødt.. Cecilie har vi begge lidt et dårligt billede af, i forhold til folk vi har kendt.. Men navnet i sig selv er faktisk sødt..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Alba - er faktisk ret almindeligt efterhånden - ELSKER det navn

Alma

Mathilde

Emma

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Camille er da fantastisk! Selvfølgelig kan hun risikere at skulle stave det, men tror nu altså, at langt de fleste vil stave det med C.

Marie er jo altså også et flot navn..... :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige nu ser listen sådan ud:

Camille

Clara

Julia

Clara er på magisk vis, kommet på - selvom jeg ALDRIG havde troet Christian ville gå med til det :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hejsa

Synes helt sikkert også camille er super fint/sødt. Har faktisk selv overvejet det men vores datter hedder Mille så det kommer for tæt på.

De navne vi snakker om må du godt hører og giv endelig din/jeres mening med. Vores børn nu hedder Max og Mille.

Vi snakker om Tilde, Liv, Merle, Smilla, Carla og Nynne.

Giv endelig jeres mening er meget i tvivl. :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh, jeg synes selv Merle passer perfekt til de to du har.. Har selv en Mille og nu en Max på vej :-) Fantastiske navne.. Havde jeg ikke skulle have en dreng, skulle hun sig nok have heddet Tilde, men nu kører vi M navne..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja synes også merle er ret godt, men gider heller ikke at folk tænker at hun nærmest kun hedder merle pga M. Så lige nu hælder jeg nok selv mest til tilde, men det kan jo ændre sig mange gange. :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åhj, vi har også Kamille øverst på vores pige-navne-liste :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er selv vild med navnet Clara, og synes da også Camille er et sødt navn :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige nu står det mellem Camille og Carla :)

Camille er nr. 1, medmindre Joachim og Maries Prinsesse skal hedde det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige nu står det mellem Camille og Carla :)

Camille er nr. 1, medmindre Joachim og Maries Prinsesse skal hedde det.

hehe, ja, rigtig nok, så fjerner vi nok vores kamille fra listen også, men tror ikke de vælger det navn ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER