Calla

Nu vi er ved snerydning

10 indlæg i dette emne

Vi bor i et villakvarter, i udkanten af byen. Vi ligger desværre nederst på prioriteringslisten over veje der skal ryddes for sne, på trods af vi er 4 familier, der hver morgen får afhentet børn i taxa. Vi har endnu ikke fået ryddet (vejen er kommunal), og det er virkelig spejlglat på vejen. Fortovet rydder vi selv, no problem.

Nu har taxa meldt ud til mig (vi bruger forskellige taxa selskaber herude) at de ikke må/vil hente min datter, hvis vejen ikke er ryddet.

Min mand var ved at køre galt herude igår, da det går ned af bakke, og han fortsatte over i kantstenen, selvom han gjorde alt for at undgå det. Sidste år var det også galt, og vi endte i haven hos dem, der bor for enden af bakken. Heldigvis kom ingen til skade.

Taxa havde store problemer med at komme rundt i mandags, og det tog ham næsten 15 min at komme op af bakken <_<

Jeg synes det er umådeligt ringe at de ikke vil rydde herude. Der er faktisk temlig meget trafik herude, selvom kvarteret ligger "afsides". Vi er ca 20 familier her, hvor kun de 2, er uden hjemmeboede små børn..

Hvor henvender jeg mig? Er det kommunen jeg skal ringe til og hvem skal jeg snakke med?

Jeg er dybt afhængig af at taxa henter min Emma, ellers kan hun ikke komme afsted (sprogskole). Desuden har jeg ikke trang til en totaltskadet bil, eller værre, personskader, bare fordi vi ikke bliver prioriteret i rydningen..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ved ikke noget om hvem du skal tale med osv. Men jeg ville følge mine børn ud til den store vej og vente på taxaen der. Og aftale det med taxi selskabet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu forstår jeg ikke helt hvor stor en vej det er i bor ved som ikke bliver ryddet.. vi bor jo så på privatvej og her skal vi selv skrabe den del af vejen der går til vores grund.. Er det ikke muligt i kan gøre det? Og salte selvfølgelig.. vi har stor bunke grus liggende, det giver også godt fast køreunderlag...

Eller hvis i har mulighed for jer 20 familier om at splejse om snerydning.. eller leje at læsser med skovl og selv skrabe og salte..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Morpige, det er ikke en mulighed, de andre børn er multihandikappet, og det er ikke muligt at få kørestol ud til den store vej.

Jeg har heller ikke mulighed for at forlade huset på det tidspunkt hun bliver hentet, da jeg er alene om morgenen.

Sandie, det er desværre heller ikke en mulighed :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hejsa. Det er det samme på vores villavej, vi er overladt til os selv og til sne-guderne ... :-)

Hvis vi vil have fjernet sne, må vi selv gøre det. Mange af mænderne fra vejen var ude og rydde sne i fællesskab søndag aften, og nu er vejen blevet rigtig flot og næsten sne-fri.

Vi har pt. ingen grundejerforening, da vi er et nybyggerkvarter, men når vi får dannet sådan en, er det meningen at vi skal have hyret nogle til snerydning. For det er lidt hårdt at rydde sne ved håndkraft, når vi snakker en hel villavej :-) Sidste år da det var helt ekstremt, var en af beboerne ude og hyre en forbikørende traktor, som fik 100 kr. for at rydde hele vejen. Måske var det en idé for jer?

Håber det løser sig,

Knus

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hejsa. Det er det samme på vores villavej, vi er overladt til os selv og til sne-guderne ... :-)

Hvis vi vil have fjernet sne, må vi selv gøre det. Mange af mænderne fra vejen var ude og rydde sne i fællesskab søndag aften, og nu er vejen blevet rigtig flot og næsten sne-fri.

Vi har pt. ingen grundejerforening, da vi er et nybyggerkvarter, men når vi får dannet sådan en, er det meningen at vi skal have hyret nogle til snerydning. For det er lidt hårdt at rydde sne ved håndkraft, når vi snakker en hel villavej :-) Sidste år da det var helt ekstremt, var en af beboerne ude og hyre en forbikørende traktor, som fik 100 kr. for at rydde hele vejen. Måske var det en idé for jer?

Håber det løser sig,

Knus

Det er det samme her faktisk. Nybygger, ingen grundejerforening. Kender ingen med traktor, og snakker ikke med naboerne :(

Ku se på kommunens hjemmeside at vi er overladt til os selv, så der er nok ikke noget at gøre :( :(

"Vinterbekæmpes normalt ikke

men:

Glatførebekæmpelsen og snerydning kan

efter ekstreme vejr situationer

iværksættes, men først efter afslutning af

vinterklasse A – B veje, og først når der er

ledigt materiel og kun i dagtimerne fra

mandag – torsdag mellem Kl. 7 – 15 og

fredag 7 – 13."

Og det er jo ikke ekstremt, selvom det er skide farligt..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er det samme her faktisk. Nybygger, ingen grundejerforening. Kender ingen med traktor, og snakker ikke med naboerne :(

Ku se på kommunens hjemmeside at vi er overladt til os selv, så der er nok ikke noget at gøre :( :(

"Vinterbekæmpes normalt ikke

men:

Glatførebekæmpelsen og snerydning kan

efter ekstreme vejr situationer

iværksættes, men først efter afslutning af

vinterklasse A – B veje, og først når der er

ledigt materiel og kun i dagtimerne fra

mandag – torsdag mellem Kl. 7 – 15 og

fredag 7 – 13."

Og det er jo ikke ekstremt, selvom det er skide farligt..

Måske er det så en anledning til at få talt lidt med naboerne ? Rundt og banke på hos de nærmeste, aftal at I alle kommer ud og skovler sne sammen, så kan du komme ud med noget varm te/kaffe/kakao og få en sludder med de ukendte naboer...Sådan virker det her hos os :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det ville jeg gerne, men jeg har social fobi, så det er ikke en mulighed for mig :boo

Derfor jeg gemmer mig bag en skærm..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det ville jeg gerne, men jeg har social fobi, så det er ikke en mulighed for mig :boo

Derfor jeg gemmer mig bag en skærm..

:kram det har jeg også /har haft...

Måske prøv at ring og hør hvad det vil koste at få en ud og ryd vejen..

dit barn/dine børn skal da afsted... :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja om ik' andet ku' det da være I alle sammen på vejen ku' samle ind til det.

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER