Guest Majkat

Tryghedsscanning

27 indlæg i dette emne

Da jeg har aborteret 3 gange tidligere har jeg virkelig brug for at vide om vores lille baby har det godt. Vi har derfor booket tid til en Tryghedsscanning hos en klinik i Kolding den 27. Januar.

Jeg glæder mig helt vildt til at vi (forhåbentligt) skal se det lille hjerte slå :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Øv med tidligere aborter, men skønt med en ny graviditet. Kan godt forstå at I har valgt bestille sådan en scanning. Jeg glæder mig også selv rigtig meget til at se hjerteblink for første gang. :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvornår skal du scannes? Er det scanning udefra med ultralyd eller indvendigscanning. Jeg skal scannes om 1 uge fordi jeg er tidligere blev opereret i maven, så kan der være større risiko for graviditet uden for livmoderen. Føler ikke der er noget galt, men det bliver dejligt at få bekræftet alt er okay :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er efter egne beregninger 7+4 når jeg skal scannes. Jeg tror de forsøger udvendig scanning først, men jeg har prøvet indvendigt også flere gange før.

Jaaaa det er bare så skønt med en ny graviditet. Vi har også to døtre, så lillebrøster bliver nummer 3 og den sidste i rækken :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvornår skal du scannes? Er det scanning udefra med ultralyd eller indvendigscanning. Jeg skal scannes om 1 uge fordi jeg er tidligere blev opereret i maven, så kan der være større risiko for graviditet uden for livmoderen. Føler ikke der er noget galt, men det bliver dejligt at få bekræftet alt er okay :)

Det bliver da også spændende med din scanning. Hvor langt er du henne der så?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil være ca. 7 uger henne. Ved ikke hvad jeg skal forvente mig... Der er vel ikke rigtig synlig hjerteaktivitet. Blev scannet for 1 uge siden, og der kunne vi se en ærte, men om den sad indenfor eller udenfor livmoderen kunne vi ikke se. Hgc blodprøverne viste at der var liv, men tallene var ikke super høje, derfor alt det her ekstra tjekken.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ved begge mine piger blevet scannet omkring uge 6-7 og der kunne vi se en klat indeni livmoderen med et hjerte som hamrede derudaf. Meget andet skal vi nok ikke forvente at se så tidligt.

Du må luge komme med en update når du har været afsted :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det skal jeg nok, og i lige måde :) Havde slet ikke tænkt jeg kunne se så meget til den kommene scanning. Sådan er det nok at være første gangs gravid..... Lærer mange nye ting hver dag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da vi har været i behandling får vi også 2 tidlige scanninger - så skal til den første 31. jan også kommer der en mere 2 uger efter.

Sidst lavede de en indvendig scanning da jeg var 7 uger henne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil snakke med manden om muligheden for at gøre det samme fordi jeg nu har pledtblødt nogle gange, og kr kan læse mig frem til, at hvis der er hjerteblink er chancen for at det går galt lille. Så hvis jeg kan få ham med på ideen håber jeg at det kan give ro

Har du pledtblødt i denne graviditet? Så synes jeg eventuelt du skal kontakte lægen. Det kan jo være du kan få en betalt igennem dem. Det har jeg fået de andre gange hvor jeg har blødt. Denne gang betaler jeg selv fordi jeg hverken har blødt eller haft smerter.

Der er i øvrigt stor forskel på prisen. I Aabenraa koster det 1000 kr og i Kolding skal vi give 400 kr.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvornår skal du scannes? Er det scanning udefra med ultralyd eller indvendigscanning. Jeg skal scannes om 1 uge fordi jeg er tidligere blev opereret i maven, så kan der være større risiko for graviditet uden for livmoderen. Føler ikke der er noget galt, men det bliver dejligt at få bekræftet alt er okay :)

Jeg kan se at du skriver at du er opereret i maven - hvilken slags OP? Jeg spørger, fordi jeg er før er stødt på navnet "økonom" og tænker om det er den samme økonom!?! :)

Stedet hvor jeg før har set navnet er på madlog.dk - kunne være lidt sjovt hvis det er den samme... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er mig du kender..... hi hi hi..... Nyheden er bare ikke nået til madlog endnu :) Er jeg en dag længere henne end dig? Vidste ikke du var gravid..... ha ha ha hvor morsomt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er mig du kender..... hi hi hi..... Nyheden er bare ikke nået til madlog endnu :) Er jeg en dag længere henne end dig? Vidste ikke du var gravid..... ha ha ha hvor morsomt.

Hehe - sjovt :)

Jeg har ikke været på madlog lææææænge!!! Tror det er over et halvt år siden, blev lidt træt af at logge al mad, selvom det er et godt sted i forhold til at se om man får nok proteiner!!

Det er jo også relativ nyt for både dig og mig at vi er gravide :) Men sikke en dejlig ting!!

Tilføjer dig lige som ven herinde - nu da vi også har termin i samme måned og næsten samme dag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er jo ikke mindre en fantastisk. Jeg har været i den samme gruppe på madlog i flere år, det er i virkeligheden grunden til jeg hænger ud derinde endnu. Vi har det så hyggeligt sammen :)

Er rimelig ny herinde og er ved at lære det at kende. Men vi to skal da helt sikkert følges ad :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er jo ikke mindre en fantastisk. Jeg har været i den samme gruppe på madlog i flere år, det er i virkeligheden grunden til jeg hænger ud derinde endnu. Vi har det så hyggeligt sammen :)

Er rimelig ny herinde og er ved at lære det at kende. Men vi to skal da helt sikkert følges ad :)

Og det er skønt :) Jeg havde selv oprettet en gruppe derinde, men folk var ikke specielt aktive. bl.a. derfor valgte jeg at droppe det. Er på forskellige forums på Facebook i stedet for... Det er rart nogle gange at rådfører sig med nogen ligesindede :)

Jeg har været herinde i et stykke tid, men er først på det sidste blevet mere aktiv herinde... Sjovt nok ;)

Dog er jeg bekymret for at miste, da jeg har blødt lidt her i starten... Selvom 20-30% oplever det, kan man jo ikke undgå at tankerne går i gang!!! :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi må tro på at det er som det skal være! Ikke bekymre sig og stresse over noget før end vi ved hvad der sker inde i maven. Jeg får spændingen udløst på onsdag.... og så igen er der ikke noget der er sikkert før efter 3 mdr..... eller rettere når barnet er kommet ud.... og der kan stadig ske noget med den lille.... Men hvorfor skulle der ske noget? Positive tanker og en overbevisning om at vi får de dejligste børn, det må være planen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi må tro på at det er som det skal være! Ikke bekymre sig og stresse over noget før end vi ved hvad der sker inde i maven. Jeg får spændingen udløst på onsdag.... og så igen er der ikke noget der er sikkert før efter 3 mdr..... eller rettere når barnet er kommet ud.... og der kan stadig ske noget med den lille.... Men hvorfor skulle der ske noget? Positive tanker og en overbevisning om at vi får de dejligste børn, det må være planen.

Det har du ret i :) Men når der kommer blod... Ja så tror jeg de fleste tror det værste! Heldigvis er det ikke hele tiden!!!!

Men du skriver at du skal scannes fordi du er maveOP, er det noget din læge har sagt, eller dit OP sted?? Jeg er nysgerrig, da vi to jo er i samme båd og jeg skal ikke scannes... Skal til første møde d.24 Jan.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er min læge der gerne vil sikre at alt er i tip top iorden. Jeg har været møgsvimmel, det kombineret med op, gør at jeg skal tjekkes yderligere. Personligt tror jeg nu at jeg mangler jern eller lign. så jeg får lige tjekket vitamintallene, som jeg får svar på tirsdag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

kan man evt. lave en "tryghedsscanning"/første scanning ved første lægebesøg tror i? skal afsted den 10.feb. (9+0)

så er jeg fri for at skal ha fri igen ugen eller to efter igen til den "rigtige" scanning....

jeg er dagplejer og skal nemlig tage en hel dag fri når jeg skal afsted...

KH Sara

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror ikke lægen har det rette udstyr til at lave en scanning? Eller også er det bare min læge der ikke har det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

kan man evt. lave en "tryghedsscanning"/første scanning ved første lægebesøg tror i? skal afsted den 10.feb. (9+0)

så er jeg fri for at skal ha fri igen ugen eller to efter igen til den "rigtige" scanning....

jeg er dagplejer og skal nemlig tage en hel dag fri når jeg skal afsted...

KH Sara

Man får jo ikke en tryghedsscanning medmindre der er noget galt. Ellers skal man selv betale sig fra det (det gør jeg). Min læge har ikke udstyret til at scanne. Har din det?

Du kan selvfølgelig booke tid hos en scanningsklinik samme dag. Er det mon det du mener? Tidspunktet i din graviditet er i hvert fald ideelt til en tidlig scanning :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den "rigtige ! scanning er det nakkefold i uge 12? eller ...? Ja, jeg er lidt grøn i alt det her....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

er i et lægehus med rigtig mange læger, så måske har min læge udstyret til det....

men troede faktisk at det var lægen der lavede den første scanning ;)

tænker bare at det er rigtig mange gange jeg skal tage fri, hvis jeg skal afsted igen til scanning i uge 10 ell. 11 også.... ;)

kunne måske tage og ringe til min læge i morgen og høre til hvordan jeg skal forholde mig!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

er i et lægehus med rigtig mange læger, så måske har min læge udstyret til det....

men troede faktisk at det var lægen der lavede den første scanning ;)

tænker bare at det er rigtig mange gange jeg skal tage fri, hvis jeg skal afsted igen til scanning i uge 10 ell. 11 også.... ;)

kunne måske tage og ringe til min læge i morgen og høre til hvordan jeg skal forholde mig!!

Jeg har også læge i et stort lægehus med 10 læger, men de er godt nok meget gammeldags :-)

Kan sagtens følge dig i at det er bøvlet med de fridage. Har selv været dagplejer og synes jeg fik SÅ dårlig samvittighed hver gang jeg skulle ha fri på trods af at det skete meget sjældent.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

det er nemlig det! ;)

og kan de kan da snart ikke undgå at "lugte lunten"!!

men håber da at det kan foregå samme dag, ellers håber jeg da de er forståelige over for det ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER