Tumlepigen

"Barnets bog" online

25 indlæg i dette emne

Jeg håber ikke, at jeg overtræder nogle regler med dette indlæg - i så fald er jeg i god tro ;)

Vi kom i dag i min MG til at tale om, at det ville være smart, hvis man kunne have sådan en barnets bog online fremfor dem i papirudgave. Vi talte om, at man (måske) vil være bedre til at vedligeholde en onlineudgave, da man ofte er ved computeren alligevel, og ikke skal fremkalde billeder mv. først. Der er selvfølgelig andre ting, som man så ikke kan have med, som armbåndet fra hospitalet, kort mv.

Jeg googlede det, og fandt frem til denne hjemmeside: www.lifeof.dk

Jeg har kun kigget hurtigt på den, men det virker umiddelbart smart, synes jeg. Er der nogle, der kender til den og fx er bruger derinde?

Det er lidt en ulempe, at det koster penge hver måned, men det må man jo finde ud af, om man vil (der er dog en gratis intro-periode på 2 måneder).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

29 kr om måneden er meget.. Man kunne evt selv oprette en hjemmeside?

Men havde det kostet mindre, eller havde man på et tidspunkt kunne få den "printet" som bog, så havde jeg nok valgt det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mener at have læst et sted om en online barnets bog hvor man kunne printe den. Og der var der kun et engangsbeløb. Mener jeg. Og kan selvfølgelig ikke huske hvad den side hedder <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mener at have læst et sted om en online barnets bog hvor man kunne printe den. Og der var der kun et engangsbeløb. Mener jeg. Og kan selvfølgelig ikke huske hvad den side hedder <_<

Men det kan jeg ;)

Jeg har nemlig selv købt den for jeg har ikke en særlig pæn håndskrift og kan desuden godt lide, at man selv bestemmer præcis hvilke sider man gerne vil have med! Jeg glæder mig til der er bare lidt mere overskud og jeg kender Anna og hendes mønster lidt bedre, så jeg kan få startet!

Der er et link HER :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men det kan jeg ;)

Jeg har nemlig selv købt den for jeg har ikke en særlig pæn håndskrift og kan desuden godt lide, at man selv bestemmer præcis hvilke sider man gerne vil have med! Jeg glæder mig til der er bare lidt mere overskud og jeg kender Anna og hendes mønster lidt bedre, så jeg kan få startet!

Der er et link HER :)

GUD hvor er det smart - jeg er hooked :) Det er helt sikkert sådan en jeg skal have :) :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

haps det link er gemt, for tænker at jeg også får brug for sådan en bog ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men det kan jeg ;)

Jeg har nemlig selv købt den for jeg har ikke en særlig pæn håndskrift og kan desuden godt lide, at man selv bestemmer præcis hvilke sider man gerne vil have med! Jeg glæder mig til der er bare lidt mere overskud og jeg kender Anna og hendes mønster lidt bedre, så jeg kan få startet!

Der er et link HER :)

Aha, hvor smart!

Så vidt jeg forstår, så kan man ikke få den printet som en hardback-bog, vel? -man skal selv printe siderne og samle dem i en mappe el.lign.? Og siderne er gemt i årevis?

Det er her, jeg bliver tænksom - får jeg det gjort? Men på den anden side skal jeg jo også gøre noget aktivt på det andet link.

Tænke, tænke...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder vildt smart, men hvad sker der hvis siden går ned eller lignende? Mister man så sine data eller hvordan?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aha, hvor smart!

Så vidt jeg forstår, så kan man ikke få den printet som en hardback-bog, vel? -man skal selv printe siderne og samle dem i en mappe el.lign.? Og siderne er gemt i årevis?

Det er her, jeg bliver tænksom - får jeg det gjort? Men på den anden side skal jeg jo også gøre noget aktivt på det andet link.

Tænke, tænke...

Det jeg synes var en klar fordel, var da jeg fortalte min kæreste om det og hans svar var:

Så kan det rent faktisk være JEG gider skrive en side til bogen.

:) Ville elsker hvis han gad det :)

Jeg er helt sikker på jeg ville få skrevet :D Og jeg skal bare have sådan en..

Er dog ked af de ikke har en neutral, så man kunne købe den allerde nu..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aha, hvor smart!

Så vidt jeg forstår, så kan man ikke få den printet som en hardback-bog, vel? -man skal selv printe siderne og samle dem i en mappe el.lign.? Og siderne er gemt i årevis?

Det er her, jeg bliver tænksom - får jeg det gjort? Men på den anden side skal jeg jo også gøre noget aktivt på det andet link.

Tænke, tænke...

Tja, spørgsmålet er jo om man får det gjort ligemeget hvilken en model man vælger - jeg kender det godt ;)

Men ja, du skal selv printe siderne... Ikke optimalt, men måske man til den tid kan finde en smart måde at lave en fotobog på, måske... :unsure

Det lyder vildt smart, men hvad sker der hvis siden går ned eller lignende? Mister man så sine data eller hvordan?

Nej, det har intet med siden at gøre. Når du har købt bogen kan du hente alle de sider der findes som zip.filer og gemme dem på din egen computer, hvis du vil. Du kan også hente dem efterhånden. Det bestemmer du selv :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan ikke finde en pris...?

Jeg må prøve det gratis medlemsskab, så man lige kan lure ideen lidt nærmere ;)

EDIT: har fundet prisen nu... :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan ikke finde en pris...?

Jeg må prøve det gratis medlemsskab, så man lige kan lure ideen lidt nærmere ;)

Jeg gav vist 149 kr. men tror det var udsalgspris op til jul... Tror den normalt koster 299 kr... Jep (LINK) :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, det har intet med siden at gøre. Når du har købt bogen kan du hente alle de sider der findes som zip.filer og gemme dem på din egen computer, hvis du vil. Du kan også hente dem efterhånden. Det bestemmer du selv :)

Er det valgfrit om man gemmer på egen PC eller på deres server? Indtil videre har jeg forstået det som, at man selv er ansvarlig for backup = man har det på egen PC...?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det valgfrit om man gemmer på egen PC eller på deres server? Indtil videre har jeg forstået det som, at man selv er ansvarlig for backup = man har det på egen PC...?

Altså, når du først har skrevet i dem, kan du kun gemme dem på egen PC, men du bestemmer jo selv hvornår du henter skabelonerne - altså om du henter dem allesammen med det samme eller om du henter dem efterhånden som du vil udfylde dem :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså, når du først har skrevet i dem, kan du kun gemme dem på egen PC, men du bestemmer jo selv hvornår du henter skabelonerne - altså om du henter dem allesammen med det samme eller om du henter dem efterhånden som du vil udfylde dem :)

Husk backup, husk backup, husk backup ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mon ikke man samler dem alle et sted - fx på en usb?

Nu har jeg lige prøvet det, og det er et halvt stort arbejde, men jeg tror faktisk det er det værd..

Er dog lidt ked af man ikke kan få det til at fylde en hel a-4 side, men man kan jo evt. klippe det til når det er printet også komme det i en mappe eller andet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mon ikke man samler dem alle et sted - fx på en usb?

Nu har jeg lige prøvet det, og det er et halvt stort arbejde, men jeg tror faktisk det er det værd..

Er dog lidt ked af man ikke kan få det til at fylde en hel a-4 side, men man kan jo evt. klippe det til når det er printet også komme det i en mappe eller andet :)

Det er det med at huske at få det gjort, jeg er mest bekymret for ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror du vænner dig lynhurtigt til det :)

Da jeg arbejdede som lærer, havde vi også alt på USB, og det var simpelthen bare en vane :) Jeg kan stadigvæk i dag kigge efter mit penalhus(Der lå mit usbstik), hvis jeg skal gemme noget :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Husk backup, husk backup, husk backup ;)

Dropbox, Dropbox, Dropbox ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men det kan jeg ;)

Jeg har nemlig selv købt den for jeg har ikke en særlig pæn håndskrift og kan desuden godt lide, at man selv bestemmer præcis hvilke sider man gerne vil have med! Jeg glæder mig til der er bare lidt mere overskud og jeg kender Anna og hendes mønster lidt bedre, så jeg kan få startet!

Der er et link HER :)

Det var lige præcis den side! :) Tak :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det skal jeg da lige have overtalt manden til :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik lige dette link:

http://dinbabybog.dk/

Måske er jeg lidt mere på den - fordi det er netbaseret, og synes det virker mere overskueligt måske? Nogen der kender siden??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik lige dette link:

http://dinbabybog.dk/

Måske er jeg lidt mere på den - fordi det er netbaseret, og synes det virker mere overskueligt måske? Nogen der kender siden??

Det går altså ikke, at vi bliver ved med at finde muligheder ;) - man bliver jo helt forvirret over, hvilken man skal vælge... :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det går altså ikke, at vi bliver ved med at finde muligheder ;) - man bliver jo helt forvirret over, hvilken man skal vælge... :rolleyes

Ja netop!! måske skulle man bare købe en!! Hmmmm... Men synes det er smart at man kan få en fin indbundet bog her!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lavet en uniquebook til Luca som er blevet rigtig god.

Jeg havde dog lidt problemer i starten med at få det til at fungere ordentlig på mac, men nu virker det.

Syntes også det er smart at man kan tilvælge en masse små pakker så man selv kan vælge hvad man syntes er fedt at have med.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER