Amaryllis

Pusletaske lugter fælt

14 indlæg i dette emne

Jeg har på babyhome.dk bestilt en gaia og ko pusletaske model fish boy. På siden skriver de: tasken kan lugte lidt og at vask tager lugten.

Jeg modtog tasken i torsdags og føj en fæl stank, den gav både mand og jeg hovedpine. Fredag ringede jeg til gaia og ko for at spørge om råd, de havde ikke hørt at taskerne lugtede. Derefter ringede jeg til sælger, dom anbefalede mig at lægge den i ren skyllemiddel. Men kunne også vaske den på skåneprogram. Jeg valgte at vaske den, endda to gange - men lugten er der endnu.

Jeg vil i dag hænge tasken over i vores carport og lade den lufte resten af ugen, men jeg ved ellers ikke hvad jeg skal gøre.

Har i nogle gode råd, da jeg er vild med tasken og dens rummelighed.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvad lugter den af?!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En mystisk lugt ala lim eller impeægnering

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ikke oekotoej skal vaskes 3 gange for at faa kemi ud, saa maaske er det det samme her? Men foej, jeg ville overveje at sende tilbage derefter, hvis den stadig lugter...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg ved ikke om der er andet og gøre end at vaske den igen og lade den hænge og få luft og ellers er jeg sikker på de ved babyhome gerne tager den retur de plejer altid at være til at snakke med

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

når den nu lugter af lim, så har jeg ikke nogle gyldne råd. Jeg tænker evt brug af eddike, for det kan tage div. grimme lugte :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

når den nu lugter af lim, så har jeg ikke nogle gyldne råd. Jeg tænker evt brug af eddike, for det kan tage div. grimme lugte :)

Kan jeg tilføje det i vaskemaskinen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad med rodalon?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan jeg tilføje det i vaskemaskinen?

I stedet for skyldemiddel, ja

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan jeg tilføje det i vaskemaskinen?

ja i stedet for skyllemiddel, og det renser også vaskemaskinen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil forsøge i dag - bare det ikke tager farven

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil forsøge i dag - bare det ikke tager farven

Det gør eddike ikke... vi bruger udelukkende eddike som skyllemiddel, når vi vasker... Det har samme funkion som skylldemiddel = det blødgør tøjet, men der er ingen parfume i + at det er væsentlig billigere + at det renser og afkalker vaskemaskinen på samme tid... men det er vist noget med, at man helst skal bruge den klare eddike :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det gør eddike ikke... vi bruger udelukkende eddike som skyllemiddel, når vi vasker... Det har samme funkion som skylldemiddel = det blødgør tøjet, men der er ingen parfume i + at det er væsentlig billigere + at det renser og afkalker vaskemaskinen på samme tid... men det er vist noget med, at man helst skal bruge den klare eddike :)

Nu prøver jeg, har dog kun den brune eddike hjemme. Så det må bære eller briste. Babyhome har skrevet til mig, at jeg kan benytte mig af fortrydelsesrettet - men så skal jeg klippe tasken i stykker og sende et billede til dem.

Men dette er TASKEN for mig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

eddike gør faktisk det modsatte end at tage farven. Det gør at tøjet/det som skal vaskes holder farven, fordi det fjerner kalken, og kalken er det som blegner tøjet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER