Myliona

Spirs barnedåb

22 indlæg i dette emne

Sjovt - vi kan ikke rigtig finde ud af at tale om navne - men barnedåben har vi næsten på plads :whistling

Dato: 1. september.

Sted: Svigerforældrenes værksted (Vi har ikke spurgt, men håber at hvis vi hjælper med at rydde ud derovre, så er de friske)

Selve dagen:

Faddere: Min kærestes bror og min tvilling. Jeg tror, at min kæreste skal bære - men det har vi ikke talt om :7himmel

Vi regner med at vi bliver cirka 30 voksne, og måske 4 børn.

Når vi kommer fra kirken, vil vi gerne have burgere :) GUF.

Efterfølgende vil vi lave et kagebord, med chokolade, kage og frugt :)

Jeg laver tråden, fordi vi ellers vil glemme vores små "ideer" :) Så dem kommer jeg herind alle sammen :) Deler det ud i flere indlæg senere :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ihh.. Så ser man endelig din planlægningstråd og opdager så at du ikke har opdateret længe.. :whistling :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gæster:

Vi har inviteret 27 voksne og 4 børn. Der er to der har meldt fra, og vi mangler at høre fra et par stykker :)

Faddere: Min lillebror, som blev konfirmeret sidste år.

Min tvilling, og min kærestes bror.

Min søster skal bære :7himmel

Gave til fadderne:

post-3938-068961300 1344780786_thumb.jpg

Jeg ved endnu ikke om jeg skriver et kort til dem, fra Camille eller om jeg holder en tale. Det skal være noget med at de har sat spor/aftryk i hendes liv, og at hun derfor også vil sætte et aftryk i deres :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Maden:

Forret: INGEN

Hovedret:

Vi griller burgere :)

Vi regner med at lave forskellige størrelser bøffer, i hakket oksekød.

Vi laver 1½ bøf pr mand, også griller vi lidt pølser, som man så må tage hvis man er mere sulten :rolleyes

Vi laver en sparsom "salat buffet", fordi det egentlig bare er som "tilbehør" til burgeren:

Tomat

Salat blade

Gulerødder

Løg

Dressing

Agurk

Agurkesalat

Jalapenos

Ost

Bacon

(Flere ideer til ting til burgeren?)

Dessert: Kage og frugt bord. Vi vil have en fin dåbskage, med navn. Også bager min mor en kage og det samme regner jeg med svigermor gør.

Udover det, skal der være friske frugter.

Drikkevarer: Vi henter øl, vin og sodavand i tyskland. Til kage/frugtbordet bliver der te og kaffe.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lokale og pynt:

Vi holder det i mine svigerforældres værksted.. Der er plads til omkring 40 gæster, og hvis det er begyndt at blive koldt - så har vi nogle varmeblæsere vi kan sætte op :)

Jeg har fået inspiration herinde fra, til at lave lidt pynt selv :rolleyes Er kun lige gået i gang.. egentlig er de beregnet til invitationer, men jeg vil have invitationer med hendes billede på - så det her bliver til bordpynt i stedet :)

post-3938-029176300 1339693787_thumb.jpg

Overvejer lidt om man skulle skrive lidt inden i dem - fx små søde citater :) Men det kommer senere.. Har lavet 8, også tror jeg at jeg vil lave nogen som kan ligge helt ned på bordet... Men ved ikke om det bliver lidt overkill... :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Budget:

Øl 6 rammer 350

Sodavand 9 rammer 400

Vin 400

Mad: Oksekød 500

Burgerboller 100

Pølser 400

Salat/tilbehør 500

Kagebord Kager+frugt 500

Kaffe/te 100

Stole og borde 500

Pynt 300

Tallerkner 100

Samlet: 4150

Nogle ting jeg mangler? Noget der er urealistiks? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes umiddelbart, at det hele lyder fint :) Dog ville jeg også sørge for agurkesalat til burgerne, for jeg kan personligt selv ikke overleve uden :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kunne da også bruge de små fine kjoler til bordkort? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kunne da også bruge de små fine kjoler til bordkort? :)

Jja, havde også overvejet det - men er ikke helt sikre på vi vil have bordkort..

Tænker at det gerne må være lidt afslappet, og sommerfest-agtigt.. De fleste der kommer, er MIN familie :rolleyes Så de kender jo hinanden.. Og Vil helst ikke "skille" folk, så de sidder blandet.. Så tænker det bare skal være så folk sætter sig som de vil.. Men.. er i overvejelsen..

Overvejer at "pynte" dem lidt mere - med lommer, evt hendes navn...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes umiddelbart, at det hele lyder fint :) Dog ville jeg også sørge for agurkesalat til burgerne, for jeg kan personligt selv ikke overleve uden :rolleyes

Mmm.. Agurkesalat.. :mam

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke nogle dejlige tanker i har gjort jer omkring barnedåben :kuller

Det lyder lækkert med burger og kagebord - MUMS :sandie Har i overvejet hvilken slags kager??

Er ret vild med dine buksedragter - jeg har også overvejet dem som invitationer, men vi går lidt en anden vej nu :unsure

Men syntes det er en rigtig fin og brugbar måde med at bruge dem som pynt, bordkort mv. :super

Glæder mig til at følge barnedåbsplanlægningen til ende :yiepie

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke nogle dejlige tanker i har gjort jer omkring barnedåben :kuller

Det lyder lækkert med burger og kagebord - MUMS :sandie Har i overvejet hvilken slags kager??

Er ret vild med dine buksedragter - jeg har også overvejet dem som invitationer, men vi går lidt en anden vej nu :unsure

Men syntes det er en rigtig fin og brugbar måde med at bruge dem som pynt, bordkort mv. :super

Glæder mig til at følge barnedåbsplanlægningen til ende :yiepie

Min svigermor kan kun finde ud af at bage drømmekage :rolleyes Og min mor bager nok "bare" en spejderkage (Guf).

Også vil vi have en lidt sådan, fin kage med navn og måske nogen figurere.. Den har vi ikke tænkt så meget over :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On 15. jun. 2012 at 2:40 PM, Myliona said:

Min svigermor kan kun finde ud af at bage drømmekage :rolleyes Og min mor bager nok "bare" en spejderkage (Guf).

Også vil vi have en lidt sådan, fin kage med navn og måske nogen figurere.. Den har vi ikke tænkt så meget over :)

Det lyder også bare rigtig lækkert :sandie

Ved ikke om det er noget til inspiration, men jeg faldt for en "rumpe" kage - den skal du lige se :unsure

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder også bare rigtig lækkert :sandie

Ved ikke om det er noget til inspiration, men jeg faldt for en "rumpe" kage - den skal du lige se :unsure

post-2957-050956700 1339764941_thumb.jpg

Ja, lige netop sådan noget har vi tænkt det kunne være :loveshower Ved dog ikke helt, om jeg kan se bort fra at jeg tænker at en rumpe-kage, virker lidt.. Altså.. Du spiser en numse.. Og ble :whistling Er måske lidt sart der hehe..

Men der findes bare så mange fine!! Har nogle veninder, som er gode til at lave sådan nogle kager, så satser jo lidt på at kunne "få en billigt" ved en af dem :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On 15. jun. 2012 at 2:58 PM, Myliona said:

Ja, lige netop sådan noget har vi tænkt det kunne være :loveshower Ved dog ikke helt, om jeg kan se bort fra at jeg tænker at en rumpe-kage, virker lidt.. Altså.. Du spiser en numse.. Og ble :whistling Er måske lidt sart der hehe..

Men der findes bare så mange fine!! Har nogle veninder, som er gode til at lave sådan nogle kager, så satser jo lidt på at kunne "få en billigt" ved en af dem :D

Det er selvfølgelig rigtig :lolhit Det havde jeg ikke lige tænkt på, syntes bare den er så sød :unsure Fandt ovenikøbet en guide til at lave den - så du siger bare til, hvis du gerne vil have den.

Lækkert du har nogle veninder der er så kreative, jeg håber selv at have tålmodighed - ellers må den kommende mormor igang, hun er ret god til sådan noget :blush

Fandt også lige denne De converse sko er bare så CUTE :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er selvfølgelig rigtig :lolhit Det havde jeg ikke lige tænkt på, syntes bare den er så sød :unsure Fandt ovenikøbet en guide til at lave den - så du siger bare til, hvis du gerne vil have den.

Lækkert du har nogle veninder der er så kreative, jeg håber selv at have tålmodighed - ellers må den kommende mormor igang, hun er ret god til sådan noget :blush

Fandt også lige denne post-2957-079635400 1339765410_thumb.jpg De converse sko er bare så CUTE :glad

Altså nu er jeg jo helt vild med sko: SÅ den var da helt sikkert en god ide.. Synes også den rumpekage er god.. men forestil dig den lige som en chokoladekage :whistling Ej, den med sko, den er lidt favorit!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså nu er jeg jo helt vild med sko: SÅ den var da helt sikkert en god ide.. Synes også den rumpekage er god.. men forestil dig den lige som en chokoladekage :whistling Ej, den med sko, den er lidt favorit!

:lol :badgirl Kan godt se hvor det bærer hen.... :lolhit

Skoene er også stor favorit herhjemme :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er godt i gang - Der er jo under 3 uger nu!

Vi har:

Sørget for at låne borde og stole nok

Lånt nogle fine storke-bordkort af sikkerhedsnåle (SÅ søde!9

Købt 11 rammer sodavand, og 3 rammer øl

Købt chokolade

Fået købt dug

Sørget for at dåbs-underkjolen bliver syet

Fået bestemt faddere og gudmor

Fået aftalt møde med præsten, og besluttet navnet

Fået købt en smule pynt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hov :D Og min veninde laver popcakes og en fin dåbskage, så det er også på plads :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

uhh det lyder som en spændende menu, den ide kunne jeg godt finde på at låne lidt af :) følger lige med og håber at du vil dele hvad i ender med at have brugt? :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

uhh det lyder som en spændende menu, den ide kunne jeg godt finde på at låne lidt af :) følger lige med og håber at du vil dele hvad i ender med at have brugt? :whistling

Det skal jeg nok :D

Jeg er vild med ideen, som jeg faktisk selv har hugget fra en herinde - Kan dog slet ikke huske hvem!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det skal jeg nok :D

Jeg er vild med ideen, som jeg faktisk selv har hugget fra en herinde - Kan dog slet ikke huske hvem!

jeg havde ikk tænkt på at man kan gøre det sådan (selvom jeg har lagt mange tanker i det selvom jeg ikk er gravid endnu :rolleyes ) men det er jo en dejlig uformel måde at gøre det på, lige mig :) :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER