Nitzen1987

Glucosebelastnings-test

15 indlæg i dette emne

Jeg skal til lægen og have lavet en glucosebelastningstest her i den kommende uge... Det er ikke noget jeg ser frem til, men det skal jo gøres... Hvordan reagerede du på testen? Fik du det dårligt? Hvordan havde du det bagefter?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes ikke det var slemt... Det var til at holde ud at drikke og jeg havde det ikke dårligt bagefter heldigvis :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har fået lavet det en gang, og FØJ jeg havde det dårligt - men var også tæt på jeg havde sukkersyge der! <_<

Pga min operation, skal jeg IKKE have en ny, så jeg måler i stedet mit blodsukker et par gange i ugen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik den første gang da jeg ventede Mille, der var ikke noget.. Skal igen onsdag og håber heller ikke der bliver noget der..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

synes ikke det var noget særligt.... ventetiden ved lægen kan godt være rigtig lang, da man jo skal sidde i to timer efter man har drukket det der søde stads.... så en god ide er at tage en god bog med eller din bærbar computer, for at få tiden til at gå.... jeg skulle igennem det to gange, og den var heldigvis negativ begge gange.... jeg fik det ikke dårligt efter jeg havde drukket det....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes slet ikke det smager særlig dårligt - som tyk Faxe Kondi uden brus ;) Og jeg havde inden reaktion på det overhovedet.

Husk noget underholdning til ventetiden!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lad mig giv dig et råd: drik det hurtigt i stedet for at trække den. Det er gerne derfor at man smager det dårlige hvis man trækker den.

Det siger jeg til de gravide når jeg har glukosebelastninger på arbejdet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg fik det, fik jeg lov at få det med hjem.. Så drak jeg det hjemme, og skulle køres til lægen (måtte INTET lave). Men det var nu rart nok at kunne sidde derhjemme....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik en da jeg ventede Sebastian og jeg fik det rigtig dårligt. Den skulle foretages på hospitalet og jeg tror 45 min efter jeg havde drikket sukkervandet forsvandt al lyd omkring mig og jeg havde svært ved at fokusere. Jeg har aldrig prøvet at besvime, men jeg er ret sikker på det var tæt på den gang. Det endte så med at jeg sad og :puke i venteværelset. Jeg havde ikke sukkersyge den gang, men det var selvfølgelig ikke en sikker test, da den blev lavet efter 1 time.

Jeg har lige været til testen igen i forbindelse med denne graviditet og blev ikke dårlig. Hospitaltet havde givet mig en seng, hvis nu jeg skulle få det dårligt som sidst. Det var rigtig dejligt. Jeg var dog virkelig hammer træt resten af dagen, virkelig træt ud i ekstremerne og kunne intet foretage mig den dag. Jeg ved endnu ikke om jeg har sukkersyge.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvornår får man tilbud om denne glucose test ??

Er det afhængigt af ens BMI inden graviditet, eller

kommer det an på hvor meget og hvor hurtigt man tager

på i vægt i løbet af graviditeten

:balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvornår får man tilbud om denne glucose test ??

Er det afhængigt af ens BMI inden graviditet, eller

kommer det an på hvor meget og hvor hurtigt man tager

på i vægt i løbet af graviditeten

:balloons

Man kan få den tilbudt pga. for høj bmi eller/og hvis der er sukkersyge i familien.

Jeg har fået den foretaget da min mor havde graviditetssukkersyge da hun ventede min søster.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har fået lavet den to gange og jeg syns det var rigtig træls. Jeg har det meget dårligt når jeg ikke må spise og syns tiden var lang og kedelig (så tag en god bog med eller noget andet sjovt) og havde det faktisk også dårligt flere timer efter. Der har heller ikke hidtil været noget galt, så jeg har faktisk besluttet mig at takke nej til glukosebelastningtest denne gang, med mindre der er flere indikatorer. Mine er at min farfar havde type 2 diabetes og at jeg er overvægtig, men som sagt, jeg har haft 3 graviditeter uden nogen problemer med sukkersyge eller sukker i urin, jeg lever sundt og jeg gider simpelthen ikke det cirkus. Har aftalt med min læge at jeg må komme forbi og få stixet min urin for sukker/æggehvide nogle ekstra gange i løbet af graviditeten i stedet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hejsa

Jeg har fået lavet den 2 gange i denne graviditet. Første gang var jeg tæt på og anden gang her i sidste uge..... ja øv øv så var jeg bærer af graviditetssukkersyge <_< <_<

Jeg er ikke særlig god til at faste men det gik faktisk ok begge gange. Men kan godt blive lidt dårlig da man ikke må spise under belastningen så jeg var bare sulten bagefter.

Jeg synes ikke det er så slemt. Det er selvfølgelig ikke det mest velsmagende man skal drikke med kunne komme i tanke om andre ting der var værre.

Knus

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh ja - huske at medbringe en snack (kiks, yoghurt, frugt, kakaomælk etc.) som du kan indtage når det er overstået. Det var GULD værd for mig! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes heller ikke det er så slemt. som en beskriver det er nok meget rigtig tyk faxekondi uden brus.

jeg skal også have det to gange denne gang har jeg ozon fået de andre to gange. en gang fordi jeg er overvægtig og en gang fordi silje var så stor som hun var

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER