Tumlepigen

Lydbøger på iPod/telefon

13 indlæg i dette emne

Hej I mange kloge quinder!

Jeg har i julegave fået et par lydbøger, som jeg gerne vil have over på min iPod. Den ene er kompatibel med iTunes og ikke noget problem at få over (går jeg ud fra, da der ikke var det med en anden lydbog jeg har). Men jeg har fået én + lånt et par, som kun ligger i MP3-format, og det er så ikke så lige til. Jeg har fundet et program, som burde kunne konvertere filerne, så det skulle lægge ordentligt på iPod'en, men jeg synes ikke det virker - bogen kommer til at lægge som en masse kapitler. Det jeg gerne vil, er at iPod'en kan huske hvor man er kommet til, når man er i gang med lydbogen + at det er én fortløbende fil...

Min forholdsvis IT-kyndige mand kan heller ikke få det til at virke optimalt.

Kan nogen af jer hjælpe?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hmm... Altså nu er jeg ikke særlig god til Appels produkter. Men jeg mener da at iTunes automatisk konverterer filerne, når de bliver lagt over på et Apple produkt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm... Altså nu er jeg ikke særlig god til Appels produkter. Men jeg mener da at iTunes automatisk konverterer filerne, når de bliver lagt over på et Apple produkt?

Ikke så det fungerer, desværre :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når det er mp3, plejer jeg at kopiere filerne ind i iTunes, markerer dem alle og så laver jeg en spilleliste. Denne spilleliste trækker jeg så op i iPod'en, når den er tilsluttet. Filerne ligger stadig enkeltvist, men på en spilleliste og skulle gerne blive afspillet i rækkefølge og iPod'en kan huske hvor man stopper (hvis man ikke går ind i en anden spilleliste naturligvis). Jeg ved ikke om mit råd hjælper, men det er sådan jeg gør og det virker hver gang :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm jeg har aldrig haft problmer med at skulle konvertere filerne om, når jeg vil have en lydbog over på iPad. Jeg plejer at ligge lydbogen over på computerne (fx i en mappe på skrivebordet), og så åbne iTunes. Der vælger jeg Filer - Tilføj mappe til bibliotek, og så vælger jeg den mappe jeg har oprettet. Derefter ligge alle "numrene" i rækkefølge i iTunes og kan føres over på iPoden, evt. Som spilleliste.

Det plejer at virke for mig, men okay, indrømmer gerne at jeg ikke er så stærk i alle de Der "I-ting" :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når det er mp3, plejer jeg at kopiere filerne ind i iTunes, markerer dem alle og så laver jeg en spilleliste. Denne spilleliste trækker jeg så op i iPod'en, når den er tilsluttet. Filerne ligger stadig enkeltvist, men på en spilleliste og skulle gerne blive afspillet i rækkefølge og iPod'en kan huske hvor man stopper (hvis man ikke går ind i en anden spilleliste naturligvis). Jeg ved ikke om mit råd hjælper, men det er sådan jeg gør og det virker hver gang :)

Tak for input!

Det lyder enkelt, men jeg synes, at det er lidt irriterende, at det glipper med hvor man er kommet til, hvis man går ud af spillelisten. Det er netop dét, der er super-smart med de filer, der fra starten er kompatible med iTunes.

Hmm jeg har aldrig haft problmer med at skulle konvertere filerne om, når jeg vil have en lydbog over på iPad. Jeg plejer at ligge lydbogen over på computerne (fx i en mappe på skrivebordet), og så åbne iTunes. Der vælger jeg Filer - Tilføj mappe til bibliotek, og så vælger jeg den mappe jeg har oprettet. Derefter ligge alle "numrene" i rækkefølge i iTunes og kan føres over på iPoden, evt. Som spilleliste.

Det plejer at virke for mig, men okay, indrømmer gerne at jeg ikke er så stærk i alle de Der "I-ting" :rolleyes

Tak for input!

Nej, det er jeg heller ikke (tydeligvis ;)) Jeg heller ikke super-erfaren, for har kun prøvet det med én bog, der var kompatibel, og der kørte det bare nemt, og så med én, der ikke var, og det er egentlig længe siden. Nu vil jeg bare finde ud af en måde, så det fungerer, når jeg igen skal til at på job, så jeg kan høre lydbøger i toget på vejen :)

Jeg kan også godt finde ud af det på den måde, men så er det, at jeg ikke synes, at det fungerer optimalt, fx hvis man går ud af den og vil høre musik i stedet?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du forsøgt det de beskriver her? http://iphoneguide.dk/tips-tricks/tirsdags-tip-konverter-lydfiler-til-lydb%C3%B8ger-i-itunes/ Jeg har aldrig selv prøvet det, da jeg ikke har haft behov for at skifte til musik (og derfor ikke helt forstod hvorfor du ville have en lang fil), men kan da godt se det er irriterende, når man gerne vil skifte mellem bog og musik.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du forsøgt det de beskriver her? http://iphoneguide.dk/tips-tricks/tirsdags-tip-konverter-lydfiler-til-lydb%C3%B8ger-i-itunes/ Jeg har aldrig selv prøvet det, da jeg ikke har haft behov for at skifte til musik (og derfor ikke helt forstod hvorfor du ville have en lang fil), men kan da godt se det er irriterende, når man gerne vil skifte mellem bog og musik.

Tak for linket, det kigger jeg lige på :)

Jeg tror dog, at det virker nu, selv om bogen ligger i mange filer - det virkede i hvert fald lige før ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nyt spørgsmål!

Jeg har (endelig) fået mulighed for at låne lydbøger via netlydbog.dk (bibliotekernes base). Nu viser det sig så desværre, at lydbøger derfra ikke kan afspilles på iPod medmindre ulovligt ripper dem for den DRM-kode, der beskytter mod kopiering mv :( <_<

Jeg har lige købt ny telefon, Sony Xperia P, men har lidt svært ved at få det til at virke. Den har har DRM ver. 1 og skal bruge mindst ver. 10.

Hvad gør I andre, der låner lydbøger fra netlydbog.dk? Hvor hører I dem? Mit ønske er at kunne høre dem på farten, altså iPod eller telefon, ellers går ideen for mig af.

Er vist ikke så it-kyndig, som jeg kunne ønske mig :angry

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så vidt jeg ved virker de ikke på de nyere SE telefoner medmindre man "fusker". Desværre!

Jeg kom frem til at den eneste løsning (som kan bruges på farten) var at købe en ny mp3-afspiller der kunne klare det og så skal man alligevel af med nogle hundrede kroner eller mere. Der ligger vist en liste over hvilke afspillere (model/mærke) der er ok på Bornholms bibliotek.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

DR har forresten ofte lydbøger til gratis download. Pt er der en krimi af Leif Persson.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så vidt jeg ved virker de ikke på de nyere SE telefoner medmindre man "fusker". Desværre!

Jeg kom frem til at den eneste løsning (som kan bruges på farten) var at købe en ny mp3-afspiller der kunne klare det og så skal man alligevel af med nogle hundrede kroner eller mere. Der ligger vist en liste over hvilke afspillere (model/mærke) der er ok på Bornholms bibliotek.

Det er også blevet min konklusion og den huer mig ikke <_<

Tak for tip om DR - det må jeg holde øje (hvis det duer på iPod?)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det gør de! Der er nogle stykker om året, både krimi og ikke krimi, så det er værd at tjekke ud.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER