helle b

kinesisk kalender ...

5 indlæg i dette emne

Mojn :balloons

Har lige prøvet lidt forskellige kinesiske kalendere ...

Alle pånær en siger det bliver en pige - jeg ved først om det er rigtigt når i kommer til april :)

Har i andre prøvet ?

jeg har prøvet nogen hvor jeg har brugt min datter som eksempel og det passer i alle tilfælde på nær en enkelt..

:balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvor finder du dem hende??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I følge den kinesiske kalender venter jeg en pige, så nu må vi se om den får ret.

Men der er to forskellige slags kinesisk kalender. Den ene går man efter måned for undfangelse og moderens alder ved undfangelsen, og den anden går man efter måned for undfangelse og moderens alder ved fødslen..

Jeg går selv efter at det er den hvor man bruger moderens alder ved undfangelsen, for hvis man nu fx har fødselsdag lige omkring sin termin, så siger den kinesiske kalender måske at det bliver en pige hvis man føder før sin fødselsdag og en dreng hvis man føder efter, hvilket jo ikke giver ret meget mening i mit hoved?? :unsure

Men ved ikk hvilken af dem i andre syns er mest rigtig, eller logisk?? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis noget skal være logisk, så må det være moderens alder ved undfangelse.

Her vil det være en dreng for mit vedkommende, hvilket er rigtigt ifølge jordemoderens

"med 80 % sikkerhed".

Men da det er mandens sæd, der bestemmer kønnet + samleje i forhold til ægløsning,

har jeg svært ved, at se, at den altid vil være korrekt.

Jeg har nok mistet lidt af troen, på den slags uforklarlige ting..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Besøger lige fra marts. Vil lige sige jeg venter en pige ingen tvivl om det. Og de kinesiske kalender siger jeg venter en dreng. Så de passer ikk altid ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER