Myliona

Får I dårlig samvittighed, hvis I gør noget man ikke "må"?

28 indlæg i dette emne

Må man nu heller ikke bade i varmt vand????? :blink

Jeg er hys med nogle ting, og andre ting, der tillader jeg mig selv tingene i små mængder (næsten) uden dårlig samvittighed :)

Jeg har også drukket cola i julen, brugt lidt parfume nytårsaften, jeg spiser lidt tun engang imellem og når jeg løber tør for min koffeinfrie te, så hopper jeg over til den MED koffein. :)

Jeg har sådan lidt "valgt" at nogle ting er totalt no-go mens andre er "gradbøjet", dvs. at intet er bedst, masser er værst, men et sted i den lave ende er ok.

F.eks. tænker jeg at faren ved rødt kød/toxoplasmose er tilstede allerede ved første bid. Så det undgår jeg totalt. Og ved alkohol kan man ikke vide (såvidt jeg ved i hvert fald) hvor meget alkohol et barn "kan klare" før det får kroniske skader, så det undgår jeg også totalt. Jeg tror også på at røg skader ved hver enkel smøg, så det skal jeg heller ikke nyde noget af (jeg røg så heller ikke før jeg blev gravid, så det er nemt nok :P) Tilgengæld kan jeg ikke rigtig forestille mig/har ikke hørt om, et barn der fik alvorlige skader ALENE ved et ("almindeligt") cola-forbrug. Så selvom jeg tror på, at det er klogt at begrænse colaen, så tillader jeg mig selv at drikke cola i særlige tilfælde (f.eks. i julen). Og det samme gælder tun, parfume og den koffeinfrie te: Jeg prøver at undgå det/finde alternativer, men hvis der sker en smutter, så so be it. :)

Jeg ved ikke om min gradbøjningsteori holder vand, men den fungerer personligt som en balance for mig, hvor jeg kan finde ud af at undvære de ting, som jeg tror er allerfarligst, uden at blive vanvittig over at skulle undvære ALT. :)

Jeg hæfter mig også ved, at jeg ved første lægebesøg blev spurgt STRENGT om jeg røg, drak alkohol og tog stoffer. Men ikke om jeg drak cola, brugte parfume eller spiste tun. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Da jeg blev gravid var jeg ved at gå fuldstændig kold over alle de restriktioner der kom...

En ting var, at jeg nu ikke måtte ride længere, og det var altså en kæmpe stor ting for mig at ligge på hylden.

(Ja, lidt egoistisk at tænke sådan)

Men jeg hverken ryger eller drikker

Jeg spiser rigeligt med frugt og grønt og tager dagligt:

Gravitamin(Der dækker det hele) Vitaminpiller, og jern.

Og så har jeg aldrig drukket meget cola og gør det heller ikke nu.

Er mere til the, juice, eller kakao. Juice kan jeg drikke en liter af dagligt :-)

Til en julefrokost drak jeg et halvt glas rødvin, og der fik jeg nu ikke dårlig samvittighed.

Jeg går med make-up, men det er ganske lidt rouge og mascara - Og jeg smører mig ind i neutral hudcreme. Hvis jeg skulle tænke over alle DE små ting man IKKE må(Som mere er en vejledning) Vil jeg knapt kunne leve...

Jeg har altså også spist SUSHI rimelig mange gange - Nu brækker jeg mig så bare ved tanken(Og ved at skrive det...) FØØØØØØJ!!!!

Jeg er sikker på at min bebs nok skal klare sig fint ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I dag gjorde min jordemoder mig kraftigt opmærksom på at jeg ikke måtte farve hår og bruge makeup i hverdagen- til jeg fortalte jeg brugte nilens jord... Min læge gik også meget op i det pga allergi... Til gengæld har ingen kommenteret at jeg noterede 0,5 liter cola light - så tror også det kommer meget an på hvem man er som person eller hvad man skal sige.. I min familie har vi tendens til astma og allergi - men ingen har fx født for tidligt - så tror de gÅr meget ud fra ens 'historie' :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER