Myliona

Får I dårlig samvittighed, hvis I gør noget man ikke "må"?

28 indlæg i dette emne

Jeg får simpelthen så dårlig samvittighed, hvis jeg gør noget jeg ikke må - og det irriterer mig helt vildt..

Fx var vi i svømmehal. Det kolde vand, var simpelthen ALT for koldt.. Så jeg måtte ind i det varme vand.. Og vupti - deres spabad var i et hjørne, og altså en del af det varme vand. I kanten var der kun få bobler, og der sad jeg lidt - men jeg fik det simpelthen SÅ dårligt (psykisk!!!!)

Et andet eksempel er hvis jeg drikker cola.. Jeg drikker ikke cola i hverdagen, men her i julen har jeg drukket noget. Og der kan da godt snige sig op på en liter - fx juleaften :unsure :sandie Og jeg fik det SÅ dårligt bagefter!!! det gør mig egentlig ked af det, fordi jeg mest af alt har lyst til at tænke "At jeg "skejer ud" med cola et par gange i min graviditet sker der intet ved" - men bliver bare så nervøs..

Er der nogen af jer, der gør nogen ting, som "man ikke må"? Drikker kaffe, cola, te? Spiser tun og masser af ost? Something?

Får I dårlig samvittighed, eller mener I bare de regler er til for at begrænse "indtaget", og at man sagtens kan tåle tingene - måske i mindre mængder, eller bare dele af det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Altså jeg er på ingen måder hysterisk omkring anbefalingerne (for jeg ser det som anbefalinger og ikke "forbud"). Jeg drikker cola når jeg har lyst, men så nøjes jeg måske bare med 1-2 glas og så drikker noget andet sodavand resten af aftenen. Her igår aftes, da kl. slog 12 fik jeg 1½ glas asti (jeg kan ikke lide champagne). Og jeg går i sauna når jeg er i svømmehallen - jeg bliver måske bare ikke derinde helt ligeså lang tid, som jeg normalt ville.

Te har jeg så løst ved bare at drikke urtete, som kamillete, da jeg generelt drikker meget te og jeg godt kan lide urteteen også.. så er det så nemt bare at holde sig til det.

Så jeg synes jeg tager hensyn til min baby og gør tingene med måde, men jeg tager ikke anbefalingerne så bogstaveligt at man absolut INTET må af det overhovedet. Så længe det er begrænset i små mængder og ikke er hele tiden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg sippede af en centimeter hvidvin under laaaaaang nytaarsmiddag igaar aftes og fik 1 glas + en slat champagne kl. 12. Jeg elsker champagne. Det synes jeg ikke er saa slemt, naar jeg lige har spist 6 retter og drukket en masse vand. Jeg har sovet til kl. 11 og har lavet morgen mad med bloedkogt aeg, kaempe friskpresset juice, stor portion frisk frugt med noedder og yogurt med hjemmelavet musli og agavesirup. Tror det kompenserer for champagnen hos Bettenok ;)

PS: ser Sex and The City og Charlotte og Harry faar brevet om deres lille adoptivdatter :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg forsøger også ikke at være for fanatisk... Det er jo kun anbeafalinger... Jeg fik et meget lille glas hvidvin i går til forretten og så et lille glas Asti til midnat... jeg fik vel, hvad der samlet set svarer til et glas - og det har jeg altså ikke dåræig samvittighed over... Nu er det sjældent at jeg drikker sodavand (ca. en gang om måneden lige bortset fra den sidste 1½ uge tid, hvor jeg har fået sodavand 4-5 gange og her har jeg også drukket cola - det tænker jeg ikke så meget over må jeg nok indrømme)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:) Hvor er det dejligt at høre jeg ikke er den eneste som "gør de ting""...

Jeg tror bare jeg sådan er gået helt i panik over tingene - at jeg tænker jeg SLET IKKE må.. :whistling

Jeg har også skiftet teen ud, men den er faktisk så fantastisk at jeg tror jeg vil beholde den efter jeg har født :)

Og jeg drikker heller ikke almindeligvis cola jo - i dag er det himbærbrus :loveshower

Min plan var egentlig at tage et glas champagne med de andre kl. 00 - men min kærestes veninde havde taget børnechampagne med, som havde jordbærsmag.. Det smagte SÅ godt :whistling Så fik aldrig "rigtig" sampagne..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil ogsaa lige tilfoeje, at jeg ikke ville toeve med at tage en cola, hvis jeg foelte mig draget. Det goer jeg bare ikke og har drukket 1 daasecola i loebet af det sidste aar - det var dagen efter vores bryllup og den gode spumante :D

Noget helt andet - hvad kan du bruge din daarlige samvittighed til? Forstaa mig ret, men hvis det er noget, du bruger meget energi paa at have, saa har du jo valget mellem at stoppe den "skyldige handling" eller at give slip paa den daarlige samvittighed og nyde istedet. Herregud... Det tror jeg i hvert fald at baade du og bebs har bedst af. Hvis ikke jeg ville kunnet have nydt champagnen igaar, saa ville jeg hellere undlade. Saa jeg noed det i fulde drag... og det samme med min elskede saltlakrids, mnnnnn :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan udemærket godt følge dig. Jeg har et del gange faldet i "cola-fælden", og bagefter får jeg bare så dårlig samvittighed.

Kan også få ret dårlig samvittighed hvis jeg har spist meget slik. Det kan jeg også godt få normalvis, men det er lidt værre nu hvor jeg jo deler mad med smølfen derinde.

Dog har jeg ikke så dårlig samvittighed over at gå i sauna. Kan sjældent holde ud at ligge der i mere en maks 10 min alligevel.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske er jeg uvidende, men hvad er der galt i at være i spa bad?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske er jeg uvidende, men hvad er der galt i at være i spa bad?

det er noget med bakterierne.. Også har jeg læst at det kan påvirke barnets hjerterytme :o Men ved ikke om det passer..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det ikke noget med bakterier og varmen? I don't know...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker over hvad jeg drikker og spiser så godt som jeg kan men ser ingen problemer i at drikke lidt cola og the. Drak 1/2 liter cola zero igår og drikker til dagligt mellem 2 og 3 kopper alm the.

Jeg bruger ikke makeup til dagligt men skal vi til fest bruger jeg både makeup og hårspray. Jeg har tidligere gået meget i sauna og til saunagus. Dette har kvalmen dog sat en midlertidig stopper for men min gynækolog sagde at det var ikke noget problem. Min krop skulle nok fortælle mig hvis det blev for meget.

Er sikker på at bebs nok skal klare lidt af det "forbudte" hvis bare man ikke overdriver. Tænker altid på hvad vores forældre udsatte os for - og vi har da klaret det meget godt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker over hvad jeg drikker og spiser så godt som jeg kan men ser ingen problemer i at drikke lidt cola og the. Drak 1/2 liter cola zero igår og drikker til dagligt mellem 2 og 3 kopper alm the.

Jeg bruger ikke makeup til dagligt men skal vi til fest bruger jeg både makeup og hårspray. Jeg har tidligere gået meget i sauna og til saunagus. Dette har kvalmen dog sat en midlertidig stopper for men min gynækolog sagde at det var ikke noget problem. Min krop skulle nok fortælle mig hvis det blev for meget.

Er sikker på at bebs nok skal klare lidt af det "forbudte" hvis bare man ikke overdriver. Tænker altid på hvad vores forældre udsatte os for - og vi har da klaret det meget godt.

Ha ha, som da min mor en dag kom krebseroed og hoejgravid med mig hjem fra stranden - der fik hun ganske vist skaeld ud af min far, for hun maatte jo have kogt hans datter! :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hahaha det måtte have set vildt ud. Jeg har set billeder af min fantastiske svigermor hvor hun står højgravid med en smøg i munden. Ved også at min mor røg da hun ventede mig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hahaha det måtte have set vildt ud. Jeg har set billeder af min fantastiske svigermor hvor hun står højgravid med en smøg i munden. Ved også at min mor røg da hun ventede mig.

Aah, ja, det har vaeret en helt anden tid... Ved ikke om min mor fik pulset lidt i festligt lag, men min far fik da altid pulset loes indenfor, mens vi var smaa - ogsaa i bilen med lukkede vinduer, foej for den lede!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da min svigermor var gravid i sin tid med min kærestes storebror sparkede han noget så modbydeligt hårdt i maven at hun tog en lille dram hver aften inden hun gik i seng. Det fik ham til at falde til ro så hun kunne sove :lol og han er da også meget normal i dag.

Mht. spabad osv, så er det med bakterierne først aktuelt når jeres slimprop er gået. Det er rigtigt nok at der er flere bakterier i det varme vand, men det kan altså først trænge ind og være en potentiel risiko, når slimproppen er gået og der dermed bliver adgang op til livmoderen.

Jeg har selv været masser i spa- og boblebad under min graviditet og er på ingen måder bekymret for det. Min læge siger også at det er helt iorden. Man skal nok bare lade være lige op til ens termin, hvis slimproppen er gået.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er heller ikke hys - men jeg tænker da over hvad jeg spiser.

Vi var til en julefrokost 1. Juledag hvor der var den lækreste laks, koldrøget tror jeg den var.. Jeg guffede det i mig, og da jeg så senere fandt ud af, at nordsø laks (og særligt når den ikke er varmebehandlet) ikke er godt for barnet, fik jeg da lidt dårlig samvittighed. Men hvad kan man gøre, sket er sket, og lillefisen overlever nok alligevel ;)

Jeg prøver så vidt muligt at styre uden om den mad, man ikke må spise, men jeg synes straks det er sværre med drikkevarerne. Jeg har tidligere drukket en del sodavand, men den går ikke rigtig længere. Light er no-go, og man får hurtigt meget sukker indenbords med alm. sodavand. Skal dog ikke sige, at jeg ikke rør sodavand, fik da et glas hos svigerforældrene i går :badgirl har dog afhjulpet min sodavandstrang med nicolines hyldeblomstsodavand, hvor der ikke er særligt meget sukker i. Skal jeg have mere end et glas til festlige lejligheder, blander jeg op med danskvand :balloon

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvorfor er light no go? Er det smagen for dig eller er det ikke godt for baby?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvorfor er light no go? Er det smagen for dig eller er det ikke godt for baby?

Det er blandt andet noget med man kan føde for tidligt mener jeg :)

Jeg drikker light :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er bevist, at det øger risikoen for for tidlig fødsel, desværre <_<

Klik-klik

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er bevist, at det øger risikoen for for tidlig fødsel, desværre <_<

Klik-klik

Men alligevel - en LITER om dagen.. Og okay, et glas om dagen øger risikoen.. Men hvis man nu fx drikker 1 liter cola om dagen.. Og man skifter den ud med almindelig - så risikere man er tage mere på og få graviditetssukkersyge, og det er også farligt..

Så jeg tror det handler meget om hvad man selv mener er bedst for en :)

Jeg drikker light - altid.. :) Jeg bryder mig slet ikke om almindeligt, og jeg kan ikke tåle sukker.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Light er soedet med et kunstigt soedemiddel, som ikke er godt for hverken voksne eller boern, foedte eller ufoedte. Jeg vil 1000 gange hellere drikke almindelig cola og not-light produkter og saa tage sukkerskraldet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lidt sjovt jeg slet ikke har det dårligt med light - altså, dårlig samvittighed. Måske er det bare fordi jeg ikke rigtig har et alternativ, hvis jeg vil have sodavand eller saftevand.. men lidt tankevækkende for mig egentlig!!

I dag har jeg byttet ALT min makeup ud med Nilens jord, og det er jeg glad for :) FØr jeg blev gravid, brugte jeg makeup HVER dag.. Men efter, har jeg kun brugt det til "fest".. Så nu glæder jeg mig til at kunne "føle mig lækker" til hverdag igen :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men alligevel - en LITER om dagen.. Og okay, et glas om dagen øger risikoen.. Men hvis man nu fx drikker 1 liter cola om dagen.. Og man skifter den ud med almindelig - så risikere man er tage mere på og få graviditetssukkersyge, og det er også farligt..

Så jeg tror det handler meget om hvad man selv mener er bedst for en :)

Jeg drikker light - altid.. :) Jeg bryder mig slet ikke om almindeligt, og jeg kan ikke tåle sukker.

Nej for meget sukker er heller ikke godt - det er sodavandspest eller kolera <_< Så er det godt der er vand i hanen, som min mor altid sagde :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Light er soedet med et kunstigt soedemiddel, som ikke er godt for hverken voksne eller boern, foedte eller ufoedte. Jeg vil 1000 gange hellere drikke almindelig cola og not-light produkter og saa tage sukkerskraldet :)

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej for meget sukker er heller ikke godt - det er sodavandspest eller kolera <_< Så er det godt der er vand i hanen, som min mor altid sagde :D

ja :) efter vi har købt sådan en "vand-rense-dims", så drikker vi også MEGET mere vand.. Inden jeg blev gravid kunne jeg godt drikke sodavand hver dag <_< Det er sjældent jeg gør det nu..

Nu er te min nye store last :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER