pukimusen

Frisk blod

10 indlæg i dette emne

fedt at komme hjem fra job jule aften og bløde en lille smule da jeg tørte mig ( frisk blod )efter toiletbesøg, har ikke ellers blødt, jeg tænker at det nok bare er fordi det har været en hård aften med mange løft..

men vågner så nu her kl ca 4.30 og skal tisse og der er endnu en gang blod med... ja måske er det lidt pylleret, for jeg er jo kun 4+4 og har ikken gang været ved egne læge endnu, kun ved min gyno at få bekræftet ved blodprøve at jeg er gravid, og dobbeltjekket at hcg stiger som det skulle inde for de første 2 døgen. jeg tag os lutinus ( prostereogen )200 mg om dagen pga tidliger aborter.

men jeg bliver jo bare så bekymret fordi vi/jeg jo har haft jo har været gravid 2 gang før hvor det ikke lykkes, og har i alt prøvet i 5 år, og nu var det endelig lykkes på natur metoden at blive gravid, selv om vi har været i gennem 4 insemineringer, vi ville bare lige holde julepause uden alt det behandlings haløj og vupti så blev jeg gravid.

Men ja nu sidder jeg her kl 4.30 alene hjemme da manden er på arb og jeg græder snot,og skal også på arb i morgen ( arb om aften ), kan næsten ikke overskug det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Blod i en graviditet burde være noget, som alle skal skånes for - jeg ved hvor hårdt og svært det er, tro mig. Jeg føler selv, at hver eneste toiletbesøg er en gyser. Siden den 9. December, hvor jeg var 9+4, har jeg stort set dagligt oplevet blødning. Nogle dage ganske lidt, og andre dage større blødninger, hvor jeg er blevet sendt videre til sygehusets akut gyn.afd. Til skanning og undersøgelse. Heldigvis har der været liv og glade dage, men derfor er man stadig bange- blod er bare normalt ikke forbundet med noget positivt i en graviditet.

Ovenpå jeres lange forhistorie, så vil jeg kontakte vagtlægen hvis det fortsætter- også synes jeg, at du skal forholde dig i ro også sygemelde dig i aften, så du ikke overbelaster kroppen mere. Ved større blødninger er jeg i hvert fald blevet beordret ro, indtil jeg er kommet til lægen - også efterfølgende. Jeg er ikke sikker, men er Lutinus ikke kendt for at gøre slimhinderne sarte?! :unsure Synes jeg har læst det, men er ikke sikker.

Fat godt mod- og kontakt lægen- også må du virkelig skære igennem, da de kan gå hen og være ligeglade pga. Du ikke er så langt henne. Synes det er forkasteligt, men desværre er det det, som mange oplever :(

Jeg håber på, at der kommer en positiv opdatering fra dig- pas på dig selv og spiren :kram

Positive tanker herfra.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hei tak for dit dejlige svar.. det var så ikke noget til morgen efter 5 timers søven.. så jeg har skrevet til min gyno, hun tjekker sin mail, lover hun... så vil lige vente og se hvad hun svare...

uhh blive hjemme fra arb, der rammer du et ømt punkt og så første jule dag... hemmm den skal lige tænkes over...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde lidt en nat i uge 5+ og besvimede af skraek... Kom til scanning med det samme, men bor saa i Italien, hvor de goer det... Havde lidt igen 12+3.. Men det var dagen efter NF, faktisk paa dagen, hvor jeg ville have faaet mens.

Det er vist ikke usaedvanlig at have lidt i uge 4, men jeg kan VIRKELIG godt forstaa, at du er nervoes. Jeg ville helt sikkert blive hjemme fra arbejde, for det er dig og bebs det drejer sig om nu :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville helt sikkert blive hjemme fra arbejde, for det er dig og bebs det drejer sig om nu :kram

Lige præcis Camilla - det er nemlig det vigtigste :)

Så må arbejde være arbejde ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan går det Pukimusen? Håber at intet nyt er godt nyt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jammen det okay, jeg gik på arb og lavet en aftale med min kollega om at hun hjalp mig med alle mine løft... og har kun igen været lidt frisk blod på papiret, efter toilet besøg og ikke hver gang...tror selv at der er de piller jeg stikker op 2 gange om dagen.. :-((

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan godt forstå, at du synes at det er svært at melde dig syg, og specielt her i julen. Men du har mistet før, og du skal huske, at der ikke kommer en eneste og siger tak, hvis du mister igen. Jeg blev i denne graviditet sygemeldt indtil uge 12 for ikke at miste igen, da jeg har job med mange løft som dig og mange vagter, og denne gang er den blevet der, jeg er nu i uge 23. Håber det bedste for dig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blødte den 25 december om morgenen (7+2) og jeg græd som dig snot fordi jeg blev så bange - jeg ringede til vagtlægen og sms'ede med min søster (der har mistet) Lægen sagde at det ikke lød til at være alvorligt, men hvis jeg tog en stille og rolig dag og lagde mig lidt så ville det nok være en god idé. Min søster skrev samtidig at hun også havde blødt under sin første graviditet og at man ikke er i tvivl når man mister fordi det render ud af en som om man tisser og der er klumper med. Min mand gik på nettet og undersøgte det og det er vist meget normalt (det ville også ca passe med min "mens" hvis jeg ikke var gravid) Men det er først i dag at jeg tør slappe af igen fordi skæbnen ville at jeg havde en "god" dag med meget lidt kvalme - og jeg har hørt at når man mister så forsvinder kvalmen, samtidig havde jeg en smule muren i maven så jeg tænkte HELE tiden på om der måske var noget og om babyen var død. Så jeg har rendt rundt og trykket på mine bryster for at tjekke om de stadig er ømme og lod med vilje være med at spise for at fremprovokere en kvalme - men den kom, og jeg var IKKE i tvivl, samtidig har trætheden også været overdrevet i dag så den lille fidus er der såmænd stadig - men nu må scanningen gerne være i går så jeg ved den er OK. Men mit lægebesøg ligger først den 5 januar og først derefter ved jeg hvornår scanningen er.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blødte den 25 december om morgenen (7+2) og jeg græd som dig snot fordi jeg blev så bange - jeg ringede til vagtlægen og sms'ede med min søster (der har mistet) Lægen sagde at det ikke lød til at være alvorligt, men hvis jeg tog en stille og rolig dag og lagde mig lidt så ville det nok være en god idé. Min søster skrev samtidig at hun også havde blødt under sin første graviditet og at man ikke er i tvivl når man mister fordi det render ud af en som om man tisser og der er klumper med. Min mand gik på nettet og undersøgte det og det er vist meget normalt (det ville også ca passe med min "mens" hvis jeg ikke var gravid) Men det er først i dag at jeg tør slappe af igen fordi skæbnen ville at jeg havde en "god" dag med meget lidt kvalme - og jeg har hørt at når man mister så forsvinder kvalmen, samtidig havde jeg en smule muren i maven så jeg tænkte HELE tiden på om der måske var noget og om babyen var død. Så jeg har rendt rundt og trykket på mine bryster for at tjekke om de stadig er ømme og lod med vilje være med at spise for at fremprovokere en kvalme - men den kom, og jeg var IKKE i tvivl, samtidig har trætheden også været overdrevet i dag så den lille fidus er der såmænd stadig - men nu må scanningen gerne være i går så jeg ved den er OK. Men mit lægebesøg ligger først den 5 januar og først derefter ved jeg hvornår scanningen er.

Kan ikke la vær at grin da du skriver du hele tiden mærker på dine bryster for at tjekke om de stadigvæk er ømme, jeg gør NØJAGTIG det samme..... ( mega tosset)..

I har alle ret og ja jeg ved det jo godt... Min gyno som os er jordmoder hun har været så sød at svare på alle min dumme mails her i julen.... Hun sage os hvis jeg de næste dage oplever det samme når jeg har været på arb så må jeg melde mig syg, et par dage.....

Men åhh ja ved godt det er for min egen skyld, men på mit arb er vores leder ved at gå amok fordi der er så meget sygdom fortiden.. Så nu vi alle kaldt til møde, og ja ingen på mit arb ved jeg er gravid... Jeg kan lige høre den der for mig vi alle kender " åhhhh nu hun også syg" " hva fejlet du" åhh jeg så dåelig til at lyve...

Jeg skal til tidlig scanning den 9 jan og regner med jeg vil kontakte min egen læge og "melde" mig gravid efter nytår, og så må jeg tag en snak med hende der om det hele,, ( en helt ny læge da vi lige i okt er flyttet) håber skug hun er til at snakke med..

Hele mit forløb er lidt omvendt da vi jo endtlig var i behandling men holdt 2 mdr pause og så blev gravid på øko måden.. Derfor ved min gyno jeg er gravid før min egen læge...

Os der for jeg allerede har fået tid til scanning i uge 7........

Puha håber i kan holde styr på alle mine skøre tanker og rodet indlæg, det virkelig dejligt i skriver om jeres oplevelser og tanker.... Takker

Pukimusen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER