shirley

Barsel til far

7 indlæg i dette emne

Jeg er lige i tvivl om noget angående barsel til far.. Jeg ved han har krav på 14 dage men tæller den dag med jeg føder eller starter den dagen efter??

Det er jo ikke til at vide hvad tid på dagen man føder.. Det kan være at han har nået at komme på arbejde den dag men det kan også være han ikke har... Hvordan er reglerne mere præcist??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

det er dagen efter mener jeg hel bestemt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ej her følger jeg da lige med, for det var da egentlig et godt spørgsmål...

Var jo meget rart at vide...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For moderen gælder det at barslen træder i kraft dagen efter fødslen, så går da ud fra at det samme gælder for faderen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville også selv mene at det var dagen efter men jeg er ikke sikker... Derfor spørger jeg jer kloge tøser:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For moderen gælder det at barslen træder i kraft dagen efter fødslen, så går da ud fra at det samme gælder for faderen.

Det står klart og tydeligt i mine papirer, at for barsel før fødslen tæller terminsdagen med, men efter fødslen tæller fødselsdagen IKKE med og de 14 dage starter altså dagen efter barnet er født :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De 14 dages barsel tæller fra dagen efter barnet er født - men hvis far ikke er på arbejde på selve dagen (hvis man føder i arbejdstiden) skal han afholde ferie / afspadsering / flex med mindre han har en anden aftale med arbejdspladsen (langt de fleste lader manden holde en gratis fridag, men der er steder der holder strengt på reglerne om at han ikke 'bare' kan lade være med at komme på arbejde bare fordi konen føder).

Husk de 14 dage ikke behøver ligge lige efter fødslen (men vist inden for de første 3 mdr?).

Min mand fik det i hvert fald til at passe med påskeferien så han holdt et par feriedage op til påsken, derefter lang påskeferie og så de 14 dages barsel så han fik næsten en hel måned hjemme :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER