Betty87

Fra æbleform til hvepsetalje!

107 indlæg i dette emne

2. vejning - opstarts nedtur!

Så kom jeg op på vægten i dag, som siger 83,5 kg - og så er det man ikke lige forstår en pind.. Jeg har fået lidt rødvin og snolde lørdag - ellers synes jeg har været sådan nogenlunden all-around med fokus på maden.. Suk, sikke en nedtur :numse

Men op på hesten igen.. Morgenmaden har bestået af havrefras med mælk og vand ved siden af..

Jeg har lavet en madpakke til hele formiddagen, middag og noget af eftermiddagen (er nemlig ikke hjemme), som består af;

en salat bestående af tomat, champignon, salatblade, solsikkefrø og lidt olie

tre gulerødder

to æbler

en lille portion broccolisalat - lavet på cremefaise (9%), citronsaft, broccoli, rødløg, solsikkekerner og bacon

Så er der plads til, at når jeg kommer hjem (kl 15-16), så kan jeg tage en grovbolle med ost - så jeg er klar til træning fra 18-20.. Nogen der har kommentarer til min mad, så er i meget velkomne..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det lyder da som en sund og lækker madpakke :)

Jeg vejede mig os engang om mandagen - det fik jeg ikke noget ud af, når det har været weekend og man har syndet lidt .. så derfor vejer jeg mig om fredagen :D så bliver man mere glad end at se man har taget på om mandagen efter weekenden - så bliver man lidt trist :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var lige hurtigt på vægten imorges (83,3 kg)- og jeg taber mig ikke :-( Eller jo 200g siden i mandags..

Suk... synes bare det er træls..

Hvad er jeres bedste tip til vægttab??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Selvom det er mega svært (kæmper selv med det) så prøv kun at vej dig 1 gang om ugen når du taber dig. De små vægttab man nogel gange oplever når man vejer sig for ofte kan virkeligt tage motivationen fra en, og jeg har personligt lidt svært ved ikke at flade i.

Det bedste råd for at tabe sig sig har hørt - og som jeg nu prøver at leve efter er fra Christian Bitz "luk munden og let :numse

Bliv ved med at spise sundt og fornuftigt og få noget motion og så skal vægten nok følge med

:kram2

Mie

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror man har forhøje forventninger om hvor meget man taber sig, jeg synes man skal tænke postivt - 200g det er da os flot siden i mandags på nogle dage.. se på den anden side - det kunne have været gået den anden vej..

Ros dig selv, selvom du synes 200g ikke er nok, det går jo kun den rigtige vej :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I har jo nok ret... Apropos Christian Bitz - er der nogen af jer der følger Go' Kuren.. Der er faktisk mange lækre opskrifter..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I har jo nok ret... Apropos Christian Bitz - er der nogen af jer der følger Go' Kuren.. Der er faktisk mange lækre opskrifter..

Nej jeg følger den ikke, men jeg overvejde det faktisk der er rigtigt mange der har fået stor gavn af den.

Mie

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I har jo nok ret... Apropos Christian Bitz - er der nogen af jer der følger Go' Kuren.. Der er faktisk mange lækre opskrifter..

Havde godt se de er i Go'morgen danmark men havde ikke lige fundet ud af hvor mange lækre opskrifter de har - sidder og printer alle de 5 ugeplane ud nu , For synes da der er nogle ting jeg gerne vil prøve og så bliver der os lidt forandring i aftensmaden istedet for man altid bare kører rundt i det samme hele tiden :)

Tak for oplysningen omkring Go'kurens opskrifter :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja jeg synes umiddelbart også at der er mange lækre bud på forskellige måltider - så jeg har tilmeldt mig, så jeg får opskrifterne på mail..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har også tilmeldt mig Go'Kuren, men følger den ikke... Det var som i andre også mest for at få nogle nye sunde opskrifter :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja netop.. Kommer heller aldrig til at følge nogle bestemte principper igen - så er det jo netop det bliver kur og ikke livsstilsomlægning.. Har været til en times zumba i dag og det var da bare helt fantastisk.. I aften får vi gæster og skal ifølge min kærestes betegnelse have lækker mad - ergo det er knap så sundt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

3. vejning - nu går det roligt fremad

Nu er det ved at være et par dage siden jeg sidst har fået skrevet herinde.. Jeg har netop fået et vikariat og skal starte i dag - og jeg er bare SÅ spændt.. Desuden er jeg snart færdig med min uddannelse, så har været igang med at finde ud af havd jeg skal gøre for at få supplerende dagpenge osv.. Og ikke at glemme at jeg har min afsluttende eksamen onsdag i næste uge..

Nu får jeg jo så mange aftenvagter - nogen af jer som har det, og i fåfald - hvad tager i med af mad?

Jeg er desuden også ved at overveje om jeg skal flytte min vejedag til fredag (efter råd fra Brineh), fordi jeg altid vejer lidt mere efter weekenden. Men vejningen igår sagde at jeg havde smidt 300g på en uge og derfor er jeg på en vægt der siger 83,2 kg - hvilket da er bedre end ingenting, men man vil jo gerne have at det bliver bedre.. Men allerede i dag sagde vægten 82,7 kg (hvilket så ville være et væggtab på 800 g), så tror måske jeg har haft nogel affaldstoffer i kroppen fra weekendens strabadser, som ikke var kommet ud endnu..

Hvilken dag synes i er den bedste vejedag??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det er rart at veje om fredagen fordi man har haft hele ugen til at tabe det der eventuelt skulle have sneget sig på i løbet af weekenden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det er rart at veje om fredagen fordi man har haft hele ugen til at tabe det der eventuelt skulle have sneget sig på i løbet af weekenden :)

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg besluttet mig for at ændre min vejedag til fredag, så vejer mig igen imorgen - så Brineh, du modtager nok en pm imorgen :)

Angående vægttabsforløb - er der nogle af jer som har oplevet i er blevet gravide - og hvis i har, hvordan forholder i jer så til planerne om vægttab?? (Jeg skal nemlig teste imorgen eller lørdag - der er jeg på dag 32 og 33).. Men nu er jeg jo sådan et planlægningsmenneske, så ville gerne høre, hvordan i andre forholder jer til det..

Umiddelbart tænker jeg, at jeg fortsætter mit fokus på sund kost og fortsætter med motionen (så længe jeg kan) - man skal jo selvfølgelig tænke over at spise nok, så man ikke får det dårligt..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

3. vejning - sikke en fart!

Jeg var jo oppe på vægten i går - endte med at ændre vejedag fra mandag til fredag.. Og vægten sagde sørme 81,7 - så jeg har smidt 1,5 kg siden i mandags.. Håber vægten holder weekenden over (jeg har nemlig besluttet at lade mandag være min tjek-op-dag)... :glad

Jeg er bare SÅ lykkelig.. Og er tilmed måske gravid - tør ikke stole på noget før jeg har lægens ord.. Men testene bliver tydeligere og tydeligere.. :loveshower

I dag skal jeg til zumba - men det er også den eneste træning i denne uge (bare ikke godt nok..) Skal heldigvis ikke arbejde på mandag, så der kan jeg komme afsted et par timer til et toningshold og zumba..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hoppede lige på vægten igen i dag - 81,1 - YAY...

Jeg er efterhånden ret sikker på jeg er gravid - og nu begynder frygten at melde sig.. Jeg er SÅ bange for at tage alt alt for meget på.. Håber og satser på, at jeg kan undgå at tage alt for meget på.. Men hvis jeg fortsætter med at spise sundt og træne under graviditeten, så kan jeg vel opnå en så lille vægtøgning som mulig..

Nogen af jer andre, som har gode tip til ikke at tage alt for meget på under en graviditet??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er flot med vægttabet :)

Skal jeg ikke bare tage din vægt idag og ikke fra i fredag til dagens taber dysten :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej tag du bare vægten fra i fredags, så har jeg jo lidt til næste vejning også ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej tag du bare vægten fra i fredags, så har jeg jo lidt til næste vejning også ;)

Okay helt iorden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Efter en rutchetur med biokemisk abort og bacheloreksamen - vender jeg stærkt tilbage.. Nu skal den sunde linje bare tages alvorligt, så jeg kan få den flotte gravide mave jeg ønsker mig og derefter et sundt og velskabt barn..

Jeg glæder mig helt til vejningen på fredag - men ved jo allerede at der er smidt lidt, så håber da på, at jeg har smidt endnu mere..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

4. vejning - og det kører bare!

Hoppede lige på vægten her til morgen (det er jo vejedag) og vægten sagde 81,1 (ligesom i mandags) :glad At jeg ikke har tabt mig siden mandag er egentlig ok - alt taget i betragtning (Bio og eksamen)..

Nu er målet at nå under 80,0 kg inden næste forventede mens - dvs jeg har deadline fredag d. 24 februar!! Så jeg har ca 4 uger, så det burde da kunne nåes.. Og jeg håber jo selvfølgelig på mere..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er det tid til at få opdateret min vægttabsforløb.. Som i nok har set i taberdysten har jeg haft lidt af en downperiode, hvilket mest af alt har været pga mine tre jobs og det stress de medfører..

Jeg er nu fast besluttet på at komme igang igen og som hjælp melder jeg mig i næste uge til DDV igen for en 3 mdrs periode.. Så kan jeg komme af med min sukkerafhængighed og ind i vanerne med grønt igen..

Så det er sådan det ser ud nu.. Der skal struktur til før det lykkedes.. Jeg har jo før tabt 17 kg ved DDV, så jeg ved at det fungerer og kan lykkedes for mig.. Jeg glæder mig til at komme igang

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ny opstart - vejning hos vægtkonsulenterne!

Efter en turbulent opstart har jeg besluttet at starte forfra med vægttabet (både fordi vægten er over udgangspunktet og fordi jeg kan :whistling )

Jeg var igår til vejning ved min vægtkonsulent, hvor vægten sagde skræmmende 83,9 kg.. Men heldigvis så er der kun én vej nu - og det er nedad.. Jeg har fået lavet en strimmel med fedtprocent og fedmasse i kg ( :puke ), muskelmasse i procent (Jeg er faktisk over middel - så enten har jeg mange muskler, så jeg kan løfte rundt på min korpus, eller også har min træning rent faktisk virket) og væske i kroppen i procent (OMG jeg vidste ikke at normalen er 50-70% af ens krop..).. Men alt i alt et skræmmende billede, så nu er der helt klart en motivationsfaktor..

Jeg har derfor besluttet, at kosten kommer i første række - og motionen bliver sat til minimum 2 gange om ugen.. Håber virkelig jeg kan gøre noget ved vægten nu - jeg har ihvertfald alle redskaberne til det!! Og en vægtkonsulent hver uge til at banke fornuft ind i knolden på mig (jeg skal til vejning hver tirsdag)..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ugen er indtil videre gået rigtig godt... Har haft 2 små bump på vejen men ellers har jeg hold mig 100% til kostplanen.. Glæder mig faktisk til at skulle vejes imorgen (tænk at jeg skulle sige det?!?!)

Så er jeg spænt på at se hvor meget der er røget af...

Jeg har også målt mig i centimeter i sidste uge - og vil jeg kun måle mig 1 gang i måneden, så jeg kan se nogle ordentlige resultater..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER