Nitzen1987

Er der nogen herinde, der har mærket liv?

49 indlæg i dette emne

Er der nogen af jer der har mærket liv i maven? Jeg har endnu ikke mærket noget (er 16+2 i dag) men håber at kune mærke noget inden for en måneds tid... Så vidt jeg kan læse mig til er det ikke unormalt, at 1. gangs gravide er 20 uger henne inden de bliver bevidste om, at det er liv de mærker... Men man hører jo også om dem, der kan mærke liv fra uge 14-15 stykker...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg mærkerede noget som føles som bobler og denne gang var det ikke luft der passerede. Hahahaha.

Så måske. Men det finder jeg jo nok ud af senere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har altsaa maerket nogle mikroskobiske sommerfugle baske derinde 3 gange med flere dages mellemrum(5-7 dage) :wee Ikke som maverumlen, og ikke maverumlen at maerke, hvis jeg laegger haanden paa. Heller ikke ligamentdoej eller mine egne pulsslag, som det ellers godt kan forveksles med. Det er en ny fornemmelse... :unsure

Det skal lige siges, at jeg har en god kontakt til min krop, hvor jeg ofte intuitivt kan maerke, hvad der foregaar og fysisk kan maerke behov og forandringer. Nu er det her med at vaere gravid saa ikke lige noget almindeligt for mig. Derfor ved jeg jo ikke om det er for real, at jeg maerker Bettenoks bevaegelser. Men jeg har alle 3 gange ligget i sofaen, helt stille, og hyggeligt er det. Regner med at det bliver tydeligere de naeste 4-5 uger, hvis det virkelig er som jeg tror :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har mærket liv af og til fra uge 12... det har jeg også kkunnet de andre gange - tror dog jeg var i 14. uge første gang... man skal lidt vide, hvordan det føles for at være 'tunet ind'... det er lidt ligesom at have luft i maven til at starte med, men på en kildende måde...

Desværre er det ikke ofte endnu, at jeg kan mærke noget - men det er bedst når jeg sidder stille og arbejder f.eks. ved computeren... og sker da et par gange på en god dag... Men derfor er jeg stadig nervøs, for tænk nu hvis...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Har også mærket noget kriller der kunne føles som luft, og har også tænkt det sidste for ikke at geare mig selv op :) Så venter spændt endnu

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg talt med min mor og hun kunne maerke begge os soestre paa nuvaerende tidspunkt.

Forklarede hende, hvad jeg havde maerket og hun sagde med det samme, at det er da det!

Jeg er i hvert fald sikker paa at det var Bettenok, jeg maerkede i gaar :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg talt med min mor og hun kunne maerke begge os soestre paa nuvaerende tidspunkt.

Forklarede hende, hvad jeg havde maerket og hun sagde med det samme, at det er da det!

Jeg er i hvert fald sikker paa at det var Bettenok, jeg maerkede i gaar :loveshower

:biglove :loveshower Hvor dejligt! :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:biglove :loveshower Hvor dejligt! :D

Jaaaa :biglove

Det er vildt hyggeligt - tror da ogsaa godt, du kan have maerket noget :kuller Det er jo bare svaert lige at vide, havd man skal maerke og skelne mellem om det er bebs, luft, ens egen puls, ligament... meeeen jeg tror, jeg er ved at have tunet ind, som Aarhus27 skriver :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jaaaa :biglove

Det er vildt hyggeligt - tror da ogsaa godt, du kan have maerket noget :kuller Det er jo bare svaert lige at vide, havd man skal maerke og skelne mellem om det er bebs, luft, ens egen puls, ligament... meeeen jeg tror, jeg er ved at have tunet ind, som Aarhus27 skriver :biglove

Hehe ja enig :) Men har kun oplevet det én aften indtil videre.. Så nu tager jeg lige en feeler ^^

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mærker også liv engang i mellem.

Var først lidt i tvivl om det virkelig var det jeg kunne mærke, på trods af at jeg har prøvet det før og ved hvordan det mærkes, men nu er jeg ret sikker :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan intet mærke overhovedet, så håber alt står vel til derinde. Vi skal til kønsscanning i morgen, så håber at få set en masse til baby :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mærker heller ikke noget til splinten endnu, men glæder mig :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hejsa :)

Jeg mærkede liv i onsdags midt i undervisningen :D Det var SÅ fantastisk!!! Mærkede igen masser af liv i nat, da jeg vågnede med hjertebanken pga mareridt. Kunne tænkes, at den lille måske kunne mærke at jeg vågnede med et chok.

Det er simpelthen så fantastisk - og glæder mig til flere stunder, hvor vi kan mærke vildbassen :loveshower

Kh

Sata :jul6:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ihhhh, maa lige dele, at igaar aftes maerkede vi begge to Bettenok derinde :loveshower

Det var saadan nogle store bobler eller strejf under maveskindet og jeg tog min mands haand og lagde den paa. Han kunne ogsaa maerke nogle smaa puf. Det var bare saa hyggeligt at maerke vores lille barn sammen for foerste rigtige for alvor gang :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ihhhh, maa lige dele, at igaar aftes maerkede vi begge to Bettenok derinde :loveshower

Det var saadan nogle store bobler eller strejf under maveskindet og jeg tog min mands haand og lagde den paa. Han kunne ogsaa maerke nogle smaa puf. Det var bare saa hyggeligt at maerke vores lille barn sammen for foerste rigtige for alvor gang :7himmel

Nej, hvor hyggeligt :-).

Jørgen har ikke mærket hende endnu. Hun gik helt amok igår aftes men lige så snart Jørgen lagde hånden på. Så var der stille. :-(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mærker heller ikke noget - men den lever i bedste velgående. Har set den til scanning i dag, men hende der scannede, snakkede om at der vil nok komme om ca. 3-4 uger.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er faktisk meget i tvivl, men syntes jeg mærkede nogle små puf da jeg lå i sengen forleden nat.. Har dog ikke mærket noget til det siden. Glæder mig bare til jeg ikke er i tvivl mere :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, hvor hyggeligt :-). Jørgen har ikke mærket hende endnu. Hun gik helt amok igår aftes men lige så snart Jørgen lagde hånden på. Så var der stille. :-(

Ihhh, kan hun saa goere, som far og mor siger :rolleyes

Det er vist meget typisk, men jeg fangede heldigvis min mands haand lynhurtigt igaar, saa han ogsaa lige kunne naa at vaere med :)

Jeg mærker heller ikke noget - men den lever i bedste velgående. Har set den til scanning i dag, men hende der scannede, snakkede om at der vil nok komme om ca. 3-4 uger.

Dejligt med scanningen i dag - og saa den nye viden om en dreng :loveshower

Jeg er faktisk meget i tvivl, men syntes jeg mærkede nogle små puf da jeg lå i sengen forleden nat.. Har dog ikke mærket noget til det siden. Glæder mig bare til jeg ikke er i tvivl mere :)

Jeg var ogsaa i tvivl i starten, og det handler jo om ikke at vide, hvad man skal maerke... :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var ogsaa i tvivl i starten, og det handler jo om ikke at vide, hvad man skal maerke... :rolleyes

Hehe hørt! :D Det bliver snart bedre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jaaaa :loveshower

Har endelig mærket liv jævnligt de sidste 3 dage :loveshower

Kæresten har også mærket det flere gange; det er bare helt fantastisk. Sådan nogle små puf indefra, som indimellem er meget blide, indimellem med noget mere power på :7himmel .

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja men det er stadig kun i form af små bobler.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror at jeg mærkede spiren sidste søndag og mandag aften, da jeg var gået i seng, tror at den vendte sig... men har ikke mærket noget siden...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har mærket liv de sidste fem dage i streg :loveshower Den er meget aktiv og vender sig og puffer til mit maveskind! Det starter om aftenen og puffene kommer ret ofte indtil jeg falder i søvn. Jeg synes det er dejligt men føles lidt ubehageligt. Er dog ved at vænne mig til det. Maven trækker sig sammen der hvor den lille ligger så jeg er forberedt lige inden puffet/sparket kommer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er denne her tråd jo snart en måned gammel, men vil da lige svare på dena lligevel :rolleyes

Jeg mærker en del liv - både i løbet af dag og om aften når jeg ligger helt flat på sofaen - jeg har prøvet at sætte Michaels hånd på, men så er der helt stille... :(

Men forleden kunne han se maveskindet bevæge sig - det var lidt stort :P

Men glæder mig til han rigtig kan mærke det - det er så hyggeligt :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER