Nitzen1987

Taler I om navne til baby?

26 indlæg i dette emne

Har I talt om navne med manden?

Samtaleemnet fylder ikke ret meget her hjemme - endnu... men mon ikke, at det kommer lige pludselig? måske efter MD-scanning. Har lige bestilt en bog på biblioteket "Hvad skal barnet heddde" så håber at vi kan få lidt inspiration der - og måske få nogle idéer som vi ikke selv lige er kommet på...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har vaeret ret "yay, lad os snakke navne", faktisk ogsaa foer, vi blev gravide. Selvom det bare var for sjov, saa synes han overhovedet ikke, det har vaeret hverken sjovt eller relevant og har naegtet at udtale sig. Saa lod jeg den ligge i en periode. En dag kom der lige pludselig et pigenavn flyvende ud af ham, ligesom han begyndte at tage stilling til mine forslag :)

Som skrevet i min traad, saa regner vi med at det bliver de to navne, vi har nu. Saa vi glaeder os til at faa koennet at vide til MD :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Oh yes, det gør vi :whistling

Vi er 200 % enige om, hvad navnene skal være, hvis det bliver en pige.

Hvis det bliver en dreng, er vi 200 % uenige - så vi glæder os til kønsscanning onsdag, hvor vi finder ud af, om der skal diskuteres navne eller ej :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er vi nogenlunde enige om drengenavnet - jeg vil bare gerne se om det nu passer til bebsen, hvorimod manden meget gerne vil ha at det blir det navn.

Men det er ikke noget vi har snakket stort om - der kommer lidt forslag, når vi lige hører nogle navne i tvét.

Jeg tror at vi tager snakken sådan mere 100 %, hvis vi finder ud af kønnet til MD.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Meget lidt... Jan er "allergisk" overfor baby snak..

Men indtil videre er vi nået så langt at han ikke bryder sig om Eva overhovedet, men bedre kan li Julie..... :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Meget lidt... Jan er "allergisk" overfor baby snak..

Men indtil videre er vi nået så langt at han ikke bryder sig om Eva overhovedet, men bedre kan li Julie..... :rolleyes

Aah, det er saa traels, naar de lukker af! Min mand blev ved med at sige, at det var han noedt til at taenke over. Som om det var "bordet fanger!" eller noget... Jeg lod det ligge til sidst og saa kom han lige pludselig ud af busken :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aah, det er saa traels, naar de lukker af! Min mand blev ved med at sige, at det var han noedt til at taenke over. Som om det var "bordet fanger!" eller noget... Jeg lod det ligge til sidst og saa kom han lige pludselig ud af busken :rolleyes

Jan mener der er så lang tid til endnu at de kan vi sagtens snakke om senere.. Og kan vi også godt - vi ved jo ikke hvad køn det blir endnu... MEEEEEEN vil jo bare så gerne snakke om det :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jan mener der er så lang tid til endnu at de kan vi sagtens snakke om senere.. Og kan vi også godt - vi ved jo ikke hvad køn det blir endnu... MEEEEEEN vil jo bare så gerne snakke om det :7himmel

I know... det er der ogsaa, men det er bare hyggeligt at snakke navne NU :sm

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I know... det er der ogsaa, men det er bare hyggeligt at snakke navne NU :sm

Og hele tiden :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har lige sendt et link til en hjemmeside med navne til min kæreste, så vi kan komme i gang med overvejelserne :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej ikke endnu. manden vil ikke tænke på navne lige nu... Så jeg lader det ligge til han er klar, men jeg kan godt komme på nogle navne og gemme dem til han er klar til at snakke om det.

Tror nok fordi at han ikke ved hvad der gemmer sig bag min mave.....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, men vi er ikke helt klar med et endnu. Pigerne har lavet en lang liste med navne - i lang tid lå Jørgine og Rapuntzel øverst... lige nu er det Li, Ine, Liva og Silja... Jeg kunne godt tænke mig Ida. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er kommet til at snakke lidt om navnet Signe. Vi kan begge to godt lide det :) Så hvis det bliver en pige tror jeg næsten det ender med det (min mormor hedder Signe, så tror også hun bliver meget glad og stolt over at få sit oldebarn opkaldt efter sig)

Med drengenavne er vi stadig på fuldstændig bar bund. Men det er også svært at snakke om det når vi ikke aner kønnet (dog går det lidt lettere at tale om pigenavne.. Tror det er fordi vi begge håber lidt på en pige)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er nok landet på Sif eller Sigrid, hvis det er en pige og Storm eller Skjold, hvis det er en dreng - men vi kan jo ændre mening mange gange inden den 15/6 :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er nok landet på Sif eller Sigrid, hvis det er en pige og Storm eller Skjold, hvis det er en dreng - men vi kan jo ændre mening mange gange inden den 15/6 :-)

Soede navne - mon I har forbogstav S som kriterie? :rolleyes

Vi snakkede ogsaa om Storm - saerligt min mand...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe, havde slet ikke set det med S'erne :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min ene niece hedder Sigrid :-) så sødt navn

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har ikke snakket så meget navne endnu - Michael (mand :-)) vil ikke rigtigt, men jeg ahr lavet en liste med 10 pigenavne og 10 drengenavneog efter scanning her den 23. januar 2012 skulle vi gerne kunne slette den ene liste og begynd at vælge ud fra den anden....

Jeg selv er ret vild med Liam, Jonathan og Gustav hvis det bliver en dreng og Julia, Sofia eller Celina hvis det bliver en pige - men nu må vi se hvad der gememr sig derinde :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi ved jo at vi venter en lille prinsesse :-).

Vi snakkede og skrev hver vores liste med 5 pige navne. Vi kunne begge lide Julie, Clara, Freja.

Men en dag kom manden hjem og sagde Ida.

Men min kusine skal føde 14 dage før mig og hun havde dagen før fortalt at hvis de ventede en pige, så var det en Ida.

Så det var en no go.

Jeg kom på Astrid en dag og siden har hun heddet Astrid. Astrid Hasforth :-) ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er nogle søde navne :-)

Hvis ikke vores ene kat havde heddet det, havde Tjalfe også været i spil.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I dag har jeg printet en liste med 13 drengenavne på.. så håber der bare er et enkelt tilbage når han er færdig med at strege ud ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi ved jo at vi venter en lille prinsesse :-).

Vi snakkede og skrev hver vores liste med 5 pige navne. Vi kunne begge lide Julie, Clara, Freja.

Men en dag kom manden hjem og sagde Ida.

Men min kusine skal føde 14 dage før mig og hun havde dagen før fortalt at hvis de ventede en pige, så var det en Ida.

Så det var en no go.

Jeg kom på Astrid en dag og siden har hun heddet Astrid. Astrid Hasforth :-) ;-)

Aj, hvor flot, Helle - I like ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aj, hvor flot, Helle - I like ;)

Tak camillat :-).

Vi er også vildt glade for det.

Så må vi håbe hun også ligner en Astrid :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak camillat :-).

Vi er også vildt glade for det.

Så må vi håbe hun også ligner en Astrid :-)

Aah, ja, det er jo lige det! Min mor gik helt i baglaas over det, de havde bestemt sig for til min soester, men heldigvis poppede der hurtigt et nyt navn op til hende :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi har hele tiden været enige om navnet Freja Men vi var fuldstændig uenige om drengenavne så det vaar heldigt at scanningen viste en pige :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER