Trumpf

Middag den 21. december, hvad skal jeg servere?

12 indlæg i dette emne

Mine søde svigerforældre kommer, højst sandsynligt til middag onsdag den 21. december, da de gerne vil giver os julegaverne personligt :biglove :jul3:

Men jeg er lidt på bar bund for hvad jeg skal servere, jeg havde tænkt andebryster, men det er jo lige op til jul, så synes jeg det skal være noget andet. Det er jo ikke meningen at man allerede skal være træt af julemad - derfor har jeg brug for andre forslag.

Jeg tænker det skal være en god hovedret og så skal vi have kage og kaffe senere

Jeg har hele dagen, til at stå i køkkenet, så tiden sætter ikke grænser

Hvad har I af forslag? :tak

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville lade være at servere julemad til hovedret - også tage risalamande til dessert.. Det er altid det, men IKKE kan spise juleaften nemlig :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville lade være at servere julemad til hovedret - også tage risalamande til dessert.. Det er altid det, men IKKE kan spise juleaften nemlig :rolleyes

Jeg kan ikke tåle ris, så det er ikke aktuelt. Men jeg vil heller ikke servere julemad, for det skal være forbeholdt juledagene

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh jeg så sådan noget i Jamie Olivers jul den anden dag. Der lavede han en super lækker skinkesteg, jeg tænkte da jeg så det - at det var en super ide at spise i juletiden, uden at det blev ligesom julemaden :D Jeg ser lige om jeg kan finde et link til det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hamburgeryg er også en ide :rolleyes Mmm.. Det elsker jeg!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh jeg så sådan noget i Jamie Olivers jul den anden dag. Der lavede han en super lækker skinkesteg, jeg tænkte da jeg så det - at det var en super ide at spise i juletiden, uden at det blev ligesom julemaden :D Jeg ser lige om jeg kan finde et link til det :)

Ja, det så jeg godt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hamburgeryg er også en ide :rolleyes Mmm.. Det elsker jeg!

Det er jeg ikke den store fan af

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anyway - jeg har fundet et link til en der minder om her, men tror ikke det er helt som den der blev vist på DR1...

Men ellers kan du se programmet her igen og selv skrive opskriften ned :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Når du har hele dagen, ville jeg lave noget i en stegeso, der kan stå og simre i ovnen hele dagen. Eller en gryderet der står og hygger i mange timer med mos til. Der er ikke noget som fuldstændig mørt kød. Mums :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det ender med sønderjyske frikadeller, kogte kartofler, ovnbagte gulerødder, rødbeder og sovs

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når du har hele dagen, ville jeg lave noget i en stegeso, der kan stå og simre i ovnen hele dagen. Eller en gryderet der står og hygger i mange timer med mos til. Der er ikke noget som fuldstændig mørt kød. Mums :)

Jeg ejer faktisk ikke en stegeso

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER