Unknown

Madrasser til de små

8 indlæg i dette emne

Er nu kommet til at kigge efter hvilken madras vores lille pige skal have. Man skal jo både købe til tremmesengen, barnevognen og liften. Men hvad skal man kigge efter. Man kan jo både få madrasser der koster 79,- og op til flere tusinde.

Jeg tænker lidt om de helt dyre bare er fordi de ved folk ikke spare på børn ??

Hvad er i gået efter og hvilke har i købt ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Sad også og kiggede på det i dag, så jeg fælger godt med her :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sad også og kiggede på det i dag, så jeg fælger godt med her :)

Ja nu fik vi endelig styr på autostol og Voksi i dag. Så næste skridt er madrasser og synes godt nok det er en jungle

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja nu fik vi endelig styr på autostol og Voksi i dag. Så næste skridt er madrasser og synes godt nok det er en jungle

Heldigvis har jeg længe endnu, men skal nok gå i panik - har allerede en maaasssse stress.. :P :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har hørt at de bare skal være mindst 5 cm tykke og faste men alligevel bløde.. og ja mange madresser er totalt overkill. Fjedre og alt muligt tamtam skulle de slet ikke have gavn af.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mindst 5 cm tykke, ikke for faste, ikke for bloede, ingen gavn af fjedre er helt korrekt.

Saa er der helsesynet, som siger, at de ogsaa skal vaere uden skidt. Alle madrasser fra Jysk er saa vidt jeg ved oeko-et-eller-andet-certificerede. Om de saa har til lift og barnevogne...

Ellers er der forskellige helsemadrasser. Men lift - de skal jo ikke vaere deri mere end ca. 6 maaneder, saa jeg ville ikke gaa overkill til den. Mere til seng og barnevogn, hvis ikke det var for luksuspakken hos Kaere Boern med hele molevitten :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fjedre er helt overkill! I de fleste madresser skal der omkring 30 kg til før fjedrene får en god effekt. Det er bare et ekstra salgs-fif :numse

Vi overvejer at købe dunlopillos fra babysam. i hvert fald til tremmesengen. Den er hunde dyr, men synes virkelig det er en fordel, at den kan vaskes. Med små børn og diverse "kropsvæsker" tror jeg det er en super god ide.

Det er også temligt vigtigt for os at madressen kan vendes, så den ikke tager form efter barnet. Det kan skade barnets ryg på længere sigt. Tror dog ikke det er super vigtigt i liften, men barnet kommer alligevel til at tilbringe en del timer i tremmesengen..

Sidst ville jeg ALDIG nøjes med den madras der følger med barnevognen. Hverken fra ny eller brugt. Den, der følger med fra ny er kun til pynt (det var den i hvert fald, da jeg arbejdede i babysam), og kun for at man ikke skal se den bare bund. Brugte madresser frarådes også, grundet allergener og fordi forskellige børn sover på forskelige måder, og de fleste madresser vil på længere sigt tage form efter barnet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange tak for de gode svar. Nu føler jeg mig meget bedre rustet.

Har beslutte at købe babydan Luksus pakken hvor der er til barnevogn og lift og så køber jeg en madras, der kan vendes og opfylder kravene, i Ikea hvor vi også køber tremmeseng :-D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER