tazdiginez

Overgang fra MM til...

11 indlæg i dette emne

Jeg ved at man lige så stille trapper op i grød - men går man lige på med grøden når den lille er klar til det eller er i startet ud med vælling?

Maliva skulle gerne snart starte op på noget mere fast end MM og der er jo en kæmpe verden i det her.

Min lillesøster kom på vælling inden grød, men hun er født meget for tidligt...

Hvad har i andre gjort? :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg startede med grød. Jeg ville egentlig gerne have startet med vælling, da Leo var meget sulten og det kunne være en måde at få mad i ham hurtigt. Min SP sagde at det virker for nogen og andre ikke, så man skulle ikke regne med, at det ville være et vidundermiddel, men det ville ikke skade at prøve. Desværre har mit supermarked kun vælling man må give fra 6 mdr (det indeholder mælk), så kom aldrig i gang med det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg gik også direkte til grøden. Jeg synes ikke, at der var nogen grund til den "mellemvej", som jeg har opfattelsen af, at vælling er.

Jeg har hørt, at vælling i dag mest anbefales til børn, der har brug for ekstra kalorier inden de kan begynde på grød, men ved ikke, om det passer...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg prøvede med vælling, for at se om han kunne sove igennem, men det havde ingen effekt, så jeg startede op med grød i stedet for..

Han var dog ikke helt klar til grød, så jeg måtte tilbage på MME igen for en periode..

Er anbefalingerne lavet om, så man starter med grød før 4 mdr?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg prøvede med vælling, for at se om han kunne sove igennem, men det havde ingen effekt, så jeg startede op med grød i stedet for..

Han var dog ikke helt klar til grød, så jeg måtte tilbage på MME igen for en periode..

Er anbefalingerne lavet om, så man starter med grød før 4 mdr?

ikke hvad jeg ved af.. jeg tænker bare over det. Maliva bliver 4 mdr. d. 11. Januar, så jeg ville bare gerne ha' nogle erfaringer med i bagagen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok, kunne jo godt være de havde lavet det om, skal jo indenfor det næste halve års tid selv i gang med grød til lillebror jo :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok, kunne jo godt være de havde lavet det om, skal jo indenfor det næste halve års tid selv i gang med grød til lillebror jo :)

Nej man må stadig ikke starte på grød før 4 mdr. :) Deres tarmsystem kan ikke tåle det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er vi også startet direkte med en tynd majsgrød :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi gik også direkte på med en tynd risgrød.... Ih det bliver da spændende hvad Maliva siger til at prøve grød :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jaaah jeg glæder mig så meget til at vi får grønt lys!! :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

SP sagde til mig, at der ikke var grund til at starte med grød til Kristine før hun er 6 måneder gammel. Hun mente, jeg skal starte med grød... vælling er hun ikke så stor tilhænger af :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER