Cloverblossom

Sutteflaske - "ammevenlig"

10 indlæg i dette emne

Håber I kan hjælpe mig her :lovebk

Jeg vil utrolig gerne amme så længe som muligt når den tid kommer, men forestiller mig det kan være praktisk at malke ud en gang i mellem og så give det på flaske (når far har bassen alene eller h*n skal passes).

Så er det jo bare jeg tænker, at jeg gerne vil finde nogle flasker, der minder så meget som muligt om brystet - altså hvor barnet skal arbejde for at få mælken ligesom ved brystet og hvor der evt er gjort nogle foranstaltninger der minimerer at barnet sluger luft under måltidet... Men synes det er en JUNGLE!! :kuller

Det der komplicerer valget af flaske yderligere er spørgsmålet om glas eller plastik. Som udgangspunkt foretrækker jeg egentlig tanken om glasflasker, da jeg generelt ikke er så tryg ved plastik. Selvom man efterhånden kan få en del flasker der er bisphenol a fri - men hvordan kan man vide sig sikker på der ikke er et eller andet andet i, som bare ikke er dukket op under radararen endnu??? :unsure

Min mand er lige nu ikke specielt hooked på ideen om glasflasker, da han mener det ikke er specielt praktisk - glas er trods alt mere skrøbeligt end plastik..

SÅ, derfor vil jeg utrolig gerne høre hvad jeres erfaring/tanker er omkring det her?? :help

Kan I anbefale nogle bestemte flasker/flaskesutter der er velegenede under amning, og hvad har I valgt/vil I vælge - glas eller plastik + hvad ser I som fordele/ulemper ved de to?

Og til sidst kan nogen måske hjælpe mig med, hvor stor en flaskebeholdning man egentlig har brug for, når de er forbeholdt udmalkning mens direkte amning forhåbentlig kommer til at være det primære??

På forhånd :tak

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

I starten brugte vi Philips Avent, da det var de flasker, der hørte med til min brystpumpe. Han ville gerne spise fra den, da han var helt lille, men pludselig ville han ikke mere.

Jeg fandt derfor en Pigeon Peristaltic Plus som netop er designet til ammebørn og den tog han med det samme :yay

Den vil jeg klart anbefale. Den er dog af platic.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt spoergsmaal, Cloverblossom :)

Den lyder rigtig god, Maria!

Der staar godt nok ikke noget om bisphenol A og Ptalater, saa har lige skrevet til Pigeon og spurgt. Skal nok sakse svaret ind, naar det kommer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Saa er der for god ordens skyld svar:

Hej Camilla

Ja, alle produkter du ser på pigeon.dk er 100% fri for Phthalater og Bisphenol A.

Til orientering er det ulovligt at sælge sutteflasker, som indeholder BPA.

Med venlig hilsen/Best Regards

Thomas Friis

Japan Consult/Pigeon

Blokken 26

DK-3460 Birkerød

Denmark

T: +45 35 26 62 99

F: +45 35 26 17 99

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Saa er der lige lidt mere fra Pigeon - de faas ogsaa som glasflasker :)

Thomas har luret med herinde og skriver:

Jeg vil bare tilføje til Marias indlæg, at Pigeons nye flaskesutter Peristaltic PLUS også fås med glasflasker.

Vores flasker findes i to størrelser 160ml og 240ml i både PP plast og glas.

Der medfølger en SS (nyfødt) sut til de små flasker og en M(3m+) til de store flasker.

Saa har vi det paa plads!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super Camilla :super

Jeg mente nu også at det var ulovligt, så havde derfor også regnet med at flasken var i orden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super Camilla :super

Jeg mente nu også at det var ulovligt, så havde derfor også regnet med at flasken var i orden :)

Ja, det mente jeg gentlig ogsaa, men har faaet for vane at skrive og spoerge med det samme, hvis ikke det staar skrevet tydeligt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har Pigeons glasflasker og er fuldt tilfredse med dem, pas dog på ikke at få en babyarm med flaske i hovedet, hvis I putter sammen, det kan gøre ondt :rolleyes. Når baby kan holde den selv, kan den også godt slå lidt hårdt, hvis baby taber den, og hvis baby ligger med den selv i barnevognen, kan den jo altså smadre, hvis den bliver kastet.

Jeg har det på samme måde med plastic, og som BabySam sagde til mig, så er plastic jo ikke noget naturprodukt og noget er der i, selvom det ikke lige er de pågældende forbudte stoffer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg har ikke afprøvet den endnu men regner med at jeg gerne vil have flasker og sutter fra MAM. jeg kan godt lide designet og så har de "suttehoveder" til nyfødt og opefter. :D

min veninde bruger MAM produkter og er meget tilfreds med dem og har ikke haft problemer med at amme efter brug af flasken. :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger 'Calma' flasken fra Medela - specielt udviklet til ammebørn - den er også rigtig god :super

Læs evt min andmeldelse af flasken HER :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER