Heidi0601

Hvilken autostol til 9+ måneder

11 indlæg i dette emne

Hvilken autostol har i/ vil i anbefale, når Lærke skal ud af baby autostolen?

Jeg vil helst have en, som kan monteres med Isofix, for det er skisme nemt!

- Og skal Lærke egentligt være 9 måneder gammel før hun må komme i den næste stol? For synes da, at hun allerede nu med sine 8,3 kg + stor flyverdragt virker en smule klemt i babystolen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hun SKAL op og veje de 9 kg det er vigtig hun har den vægt ellers virker selen ikke ordentlig ved uheld.

Vi køber en britax evolva 9-36 kg den er super lækker (har allerede en af dem) og kan bruges i lang tid.. men skal vidst sættes fast med sele.. kan ikk helt huske det.. vi skal jo ikke rende og flytte på den så ikk noget problem for os.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Reglen hedder, 9 kg, 9 mdr og kunne sidde stabilt selv to af tingene skal være opfyldt.

Vi har en Römer/Britax King+ 9-18 kg til EMil og sådan en skal Bertram også have.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Isabella kom i en bagudvendt Britax First Class plus, da hun var omkring 6-7 måneder. Hun vejede på det tidspunkt også 9,5 kg og kunne altså ikke være i den anden. Hun var meget sur og gal over at sidde så klemt. Hun bruger den stadig, og vi er glade for den. I øvrigt kunne vi spare mange penge ved at købe den på en hjemmeside i england :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Victor får en Rømer DUO PLUS, som kan bruges både med isofix og alm sele.

Vi sige at V med hans 10kg og 78cm stadig sidder fint i vores Maxi cosi autostol - Og jeg har ikke ville flytte ham endnu - SÅ jeg køber stolen i næste uge hvor jeg alligevel skal til tyskland, og så får vi at se hvornår den skal i brug :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en izi kid x3 med Isofix fra BeSafe SE HER

Vi valgte den, da den fik mange points i Tænk's test. Den eneste ulempe er, at den er lidt kort, det stod der ganske vist også i testen, at når de bliver større så kommer de til at sidde med lidt bøjede ben, men det var den stol der sikkerhedsmæssigt scorede mest. Så han må bøje benene :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en Romer king+, Anine får den i julegave, selvom hun vejer 10 kg er 10 mdr og har kunnet sidde længe, vil jeg gerne vente så længe som muligt med at skifte.

De SKAL også veje 9+ inden de må komme over i den næste stol, da stolen først er testet fra 9 kg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Emilie kom over i sin 9-18 kgs autostol da hun var 7-8 mdr gammel fordi den anden blev for lille til hende fysisk. Hun vejede da omkring de 10 kg og sad rigtig godt i den nye Recaro.

Den er helt fantastisk og med isofix, og ikke sådan en der skal ind og ud af bilen, men bare blive stående. Den er også bagudvendt, som skulle være mere sikkert end de forudvendte.

Faktisk har jeg den til salg herinde...kig i køb og salg :) Er så fin som ny :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Silke sidder i römer king plus og vejer knap 9 kg. De skal være 9 mdr før de må flytte stol.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en izi kid x3 med Isofix fra BeSafe SE HER

Vi valgte den, da den fik mange points i Tænk's test. Den eneste ulempe er, at den er lidt kort, det stod der ganske vist også i testen, at når de bliver større så kommer de til at sidde med lidt bøjede ben, men det var den stol der sikkerhedsmæssigt scorede mest. Så han må bøje benene :rolleyes

Den har vi også (ca, vi har ikke x3 ) .. Og vi har en treårig i den og det fungerer helt fint. Den kan man komme i fra man kan sidde selv. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg VILLE ha bagudvendt, men da vi ikke lige havde bil med isofix, blev det en selemonteret stol - en Britax Hi-way.

Den hedder egentlig 0-25 kg, men Sebastian var over de ni kg, inden han rykkede derover.

Det er i øvrigt en dårlig ide at spænde dem fast i deres tykke flyverdragt, da de slet ikke kan strammes nok ind - dragten snyder og det virker til de sidder godt fast, men er uheldet ude, kan de godt glide ud af dragten (samme med en tyk jakke). Når vi kører har sebastian en fleecedragt på og så får han et tæppe over sig i bilen også, til den er varmet op.

Især så længe de stadig sidder i babystolen, er det jo nemt nok bare at dynge dem til med tæpper/dyne, når de først er forsvarligt fastspændt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER