TakForDenneGang

3. jordemoderbesøg :)

6 indlæg i dette emne

Så har jeg været til 3. jordemoderbesøg i dag :) Det staret med at vi skulle sidde og vente i 40 min da jeg havde fået skrevet tiden forkert ind i kalenderen, så vi var alt for tidlig på den.. :whistling

Da vi kom ind til jordemoderen havde hun jordemoderstuderende med, så dobbelt op på ros for min fine mave, lige noget jeg kunne bruge, ovenpå et par rigitg øv-dage :) Jeg lagde mig på briksen og da den studerende hjalp mig op, begyndte plukveerne ellers.. Hun lagde hånden på min mave og sagde, at jeg skulle tage nogle dybe vejrtrækninger, da det ikke hjalp en pind, kaldte hun på jordemoderen, som også lagde en hånd på min mave. Plukveen varede i et par minutter, hvilket jordemoderen blev lidt bekymret over. Hun mærkede på min mave efter bebs og vuderet ham til at veje 24-2500g. :loveshower Han står stadig med hovedet nedad og ligger meget dybt i bækkenet, hvilke jeg havde gættet, da min mave er sunket..

Under undersøgelsen fik jeg flere plukveer. Jordemoder sagde at hun var noget bekymret, da mine plukveer ikke må komme, så ofte og varer så længe. Vi blev beordret til, at køre direkte til lægen, så det kunne blive undersøgt om jeg havde blærebetændelse, hvilket jeg ikke har og samtidig skal jeg holde øje med tegn på svangreskabsforgiftning, da mit blodtryk er for højt og jeg har hovedpine..

Så status er mor's tilstand er ikke den bedste, men bebses er helt fantastisk, hvilke jo også er det vigtigeste :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er da ikke så fedt du er så plaget af plukkeveer.. Og så en mulig svangerskabsforgiftning oven i, det er sku da ikke noget man har lyst til.. Jeg håber virkelig at det kommer til at gå bedre med dig...Du ahr godt nok været hårdt ramt i din graviditet synes jeg... Som skrevet i en anden tråd, så håber jeg virkelig at du får en nem fødsel...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt med ros hos jordemoderen nu du lige havde brug for det. Men trælst at du skal døje så meget med plukkeveer. Håber heller ikke at hovedpinen udvikler sig.. Men godt med jordemoderbesøg, så er man sikker på at der bliver holdt øje med en

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er da ikke så fedt du er så plaget af plukkeveer.. Og så en mulig svangerskabsforgiftning oven i, det er sku da ikke noget man har lyst til.. Jeg håber virkelig at det kommer til at gå bedre med dig...Du ahr godt nok været hårdt ramt i din graviditet synes jeg... Som skrevet i en anden tråd, så håber jeg virkelig at du får en nem fødsel...

Nej det er ikke lige sådan jeg havde tænkt min graviditet skulle være, men tænker nogen gange, at der altid er nogen, som har det værre end mig.. Men puha hvor er det hårdt nogen gange.. Men det jo det hele værd, når jeg kan mærke ham møffe rundt derinde :loveshower

Dejligt med ros hos jordemoderen nu du lige havde brug for det. Men trælst at du skal døje så meget med plukkeveer. Håber heller ikke at hovedpinen udvikler sig.. Men godt med jordemoderbesøg, så er man sikker på at der bliver holdt øje med en

Ja, er glad for og tryg ved den jordemoder, hun er bare helt fantastisk til, at tage hånd om en :) Plukveerne kan jeg sagtens have undværet og det, at de ikke lige kan finde årsagen til, hvorfor min livmoder er så aktiv, er ikke lige det fedeste syntes jeg....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at høre du fik ros for maven :)

Sikke noget med alle de plukkeveer.. Min jordemoder og læge tager det mere roligt med mine plukkeveer.. Jeg har sindsygt mange hver dag og de kommer også når jeg lægger mig på briksen... Jeg tror de har så ondt af mig fordi jeg har så ondt i mit bækken og stadig kaster op hver dag at de nok tænker.. Lad hende bare føde og få det overstået :) nu er der jo også kun 4 en halv uge igen her :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at høre du fik ros for maven :)

Sikke noget med alle de plukkeveer.. Min jordemoder og læge tager det mere roligt med mine plukkeveer.. Jeg har sindsygt mange hver dag og de kommer også når jeg lægger mig på briksen... Jeg tror de har så ondt af mig fordi jeg har så ondt i mit bækken og stadig kaster op hver dag at de nok tænker.. Lad hende bare føde og få det overstået :) nu er der jo også kun 4 en halv uge igen her :)

Puha kaster heldigvis ikke op mere.. Men skal have min kvalmestillende medicin, for ellers gør jeg.. Kunne rigtig godt tænke mig, at føde nu, syntes ikke, at det er så sjovt, at være gravid mere.. Er totalt tudekiks hele tiden, fordi jeg ikke kan overskue det mere.. men ved også at det vil være bedst for bebs, at blive i maven lidt endnu..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER