Guest

første lægebesøg ligger ret sent tror jeg

11 indlæg i dette emne

Jeg er sådan lidt forvirret for efter jeg har læst i de forskellige graviditets bøger så er jeg lidt i tvivl om hvilken uge jeg er i men jeg tror det er sådan her:

Hvis jeg havde sidste mens den 3 november så var jeg i:

uge 1 fra den 3 til den 9 november

Uge 2 fra den 10 til den 16 november

uge 3 fra den 17 til den 23 november

uge 4 fra den 24 til den 30 november

uge 5 fra den 1 til den 6 december

uge 6 fra den 7 til nu

Men det betyder at jeg er i:

uge 7 fra den 15 til den 21 december

uge 8 fra den 22 til den 28 december (og er det ikke der man skal til første lægebesøg?)

uge 9 fra den 29 december til den 4 januar

mit første lægebesøg ligger først den 5 januar altså efter min udregning i uge 10+0 men er det ikke ret sent? jeg tænker at hvis man skal til scanning i uge 12 så er der dælme ikke meget tid at løbe på!!! Og i teorien kunne man jo allerede blive scannet der og se hjerte blink!!!

Jeg kan bare (her i min total hormon forstyrrede dag) mærke at det går mig ret meget på at det er så sent, jeg vil jo gerne vide at alt er som det skal være, samtidig med at det kunne være rart at kunne fortælle folk den gode nyhed! (folældre får det dog at vide i uge 8 alligevel)

Er det normalt at man først har første lægebesøg i uge 10? eller er jeg offer for at de da gerne lige vil have lov til at komme over tømmermændende fra nytårsaften :prik altså jeg har fuld forståelse for at tiden mellem jul og nytår er dum for dem, men ærlig talt så ville jeg ønske der var tid der, det behøver jo ikke være fra morgenen af hvor folk vælter ind, eller i den mindste den 2 januar!!! Jeg ringede endda derind den 2 december.

Jeg er nok bare hormon forstyrret og :boo :gal :box og lidt mere :boo i dag!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tror egentlig det er okay.. :) jeg var til mit første lægebesøg i 7.uge, og der skete INTET.. Hun tjekkede for blærebetændelse det var faktisk det...

Du får højst sandsynlig slået det hele sammen, så du får vandrejournal og får taget blodprøver til NF der også :)

Men jeg ville nok ringe ned og høre om ikke jeg kunne komme til INDEN jul alligevel!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har opfattelsen af at det er meget forskelligt fra læge til læge.

Jeg skal til undersøgelse når jeg er 8 uger henne (eller i 9. uge) Der kan lægen også se at der er en graviditet ved gyn. undersøgelse.

At din undersøgelse ligger så sent kan vel være at klinikken har julelukket? Men jeg kan godt forstå at du gerne vil tidligere - for så bliver graviditen mere realistisk..

Du kan vel ringe og få rykket tiden frem?

Kh Nica

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal til første lægeundersøgelse uge 9. Så vidt jeg har forstået gør lægen ikke rigtig noget for at tjekke din graviditet. Der bliver bare skrevet vandrejournal og evt. taget blodprøve til NF skanningen (hvis den ikke bliver taget på sygehuset). Reelt set ved du vel ikke noget med sikkerhed før der bliver lavet en skanning? Og det gør der vist ikke hos lægen....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var ved lægen i sidste uge for at få lavet vandrejournal - og der var jeg 9+0. De har lige fået svar på mine blodprøver i dag, så de sender først min journal videre i dag. Egentlig kunne de godt have sendt vandrejournalen uden svarene på blodprøverne, men de valgte at vente - muligvis under indflydelse af, at jeg havde en blødning i fredags. Til gengæld kan jeg så også selv få vandrejournalen i hænderne nu :loveshower.

Jeg er sikker på, at du ikke skal være bekymret, lægerne på sygehuset skal alligevel visitere dig til NF-skanningen, så der vil de selvfølgelig kigge på, hvor lang henne du er - også bliver du visiteret derefter. Du skal nok få din skanning indenfor tidsrammen :)

Men jeg kan godt forstå, at du er utålmodig - det er vi vist allesammen :whistling Og NF er også bare den endelige skæringsdato, hvor mange af os vil ånde lettet op :blush Når du har det så svært, så synes jeg, at du skal forsøge at kontakte lægen, om ikke de har en tid til dig i næste uge - det kan vi jo håbe på de har :) Jeg krydser mine fingre for, at de finder en tid til dig :)

Ellers kunne du evt. betale dig fra en skanning - det er vi nogle stykker som har gjort :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

TAK :kram

Jeg slapper lidt mere af så! Min søster sagde også at det sker der ikke noget ved - NF skal jo være inden for tidsrammen. Rart at høre at der er nogen der var til læge i uge 9 - Måske skal jeg bare se positivt på det - der er knap så længe til NF efter lægebesøget så :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

TAK :kram

Jeg slapper lidt mere af så! Min søster sagde også at det sker der ikke noget ved - NF skal jo være inden for tidsrammen. Rart at høre at der er nogen der var til læge i uge 9 - Måske skal jeg bare se positivt på det - der er knap så længe til NF efter lægebesøget så :rolleyes

Lige præcis - sådan valgte jeg også at tænke :) Så de rykker ikke på det, de SKAL indkalde dig indenfor "tidsrammen" :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg var også først afsted sent men det har også noget med blodprøven til nf at gøre den må også først tages i uge et eller andet (kan ikke huske det lige nu men min læge sagde det)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er en dag længere fremme i graviditeten end dig, og jeg har også tid d. 5/1, så jeg tror at det er meget normalt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var til læge da jeg var 9+1. Den blodprøve der ska bruges til nf ska tages mellem uge 8 og 11, så jeg ville ikk være bekymret for jeg nåede da til nf da jeg var 11+6, men hvor jeg blev rykket tre dage frem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Egen læge og Skejby siger, at blodprøven giver det bedste resultat ved uge 9+3, mens nakkefold skal tages inden 13+6.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER