Mette

Som mor, så datter... eller?

25 indlæg i dette emne

Sad her og snakkede lidt fødsel med min mor her i weekenden, og så siger hun at jeg jo godt kan regne med at føde for tidligt + hurtigt, for det har alle kvinderne gjort i familien...

så hvordan var jeres fødsel sammenlignet med jeres mors da i skulle fødes? (hvis i da ved om i kom for tidligt/for sent osv...)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min mor har født 14 dage over tid begge gange og det er endt i kejsersnit.

Jeg har født henholdsvis 3 og 4 dage før begge gange naturligt.

Min søster og jeg var i øvrigt utrolig små ca 2600 gr ved fødsel. Mine børn har begge være ca 4200 gram.

Mine fødsler ligner ikke min mors :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg håber min fødsel ligner min mors, for ifølge hende var det jo bare PEACE OF CAKE :whistling Men nu må vi se om lidt over 7 mdr :loveshower

Jeg ligner hende dog mht. hvor hurtigt jeg blev gravid. Min bror er lavet i anden cyklus og jeg er lavet i første cyklus, ligesom vores barn er :)

Min mor havde en supernem graviditet. Jeg vil ikke sige at min er supernem, men jeg er da ikke en af dem der er mest uheldige med gener trods alt :)

Men jeg tror ikke ALTID at ligner sin mor. For min mor og hendes søster (altså min moster) var nærmest modsætninger graviditetsmæssigt, så én af dem må have været anderledes end min mormor (ved dog ikke noget om min mormors graviditet, så ved ikke hvem, der afviger).

Min mor havde superlet ved at blive gravid - min moster prøvede i flere år

Min mor havde en let graviditet - min moster blev indlagt tidligt i graviditeten af frygt for at gå i fødsel

Min mor gik tiden ud (+ lidt ekstra dage ved mig) - og jeg mener bestemt at min moster fødte for tidligt

Min mor havde en nem og hurtig fødsel - og jeg mener at min moster havde en lang og ubehagelig fødsel

Min kusine har så - som sin mor - haft svært ved at få børn (det lykkes dog - med hjælp), men jeg TROR (er dog ikke sikker) at hendes graviditet var okay og at hun gik tiden ud og sådan. :)

Ved ikke hvor jeg vil hen med det her... Måske nå frem til at nogle gange ligner man sin mor, men at det slet ikke er sikkert? Måske nå frem til at min erfaring siger at man ligner sin mor mere mht. hvor let man bliver gravid end med hvordan graviditet og fødsel forløber? Hmm... Nå, men du fik i hvert fald erfaringerne fra min familie, hehe. :)

Håber da at du kan gå tiden ud, når det bliver din tur :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, her ligner de bestemt ikke. Min mor fødte mig halvanden time efter hun fik veer og på terminsdagen. Jeg var også "kun" 3500 gram.

Jeg fødte Isaac ved kejsersnit 17 efter termin og blev sat i gang. Han vejede 6120

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, her ligner de bestemt ikke. Min mor fødte mig halvanden time efter hun fik veer og på terminsdagen. Jeg var også "kun" 3500 gram.

Jeg fødte Isaac ved kejsersnit 17 efter termin og blev sat i gang. Han vejede 6120

Hold da op en basse ;) Vidste de godt han var så stor?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg håber på min fødsel ligner min mors... Graviditeten ligner meget.. Men fødslen ved jeg først om knap 2 mdr

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min fødsel lignede ikke min mors første fødsel. Hun blev sat i gang, mens jeg fødte 3 dage før tid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da op en basse ;) Vidste de godt han var så stor?

Ja, han var lige en smule større end andre. Nej, han var vurderet til maks 4700 gram :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mor har 3 børn ligesom jeg har (indtil videre) Hun har født forholdsvis hurtigt hver gang (3-6 timer), jeg har dog født hurtigere endnu (1½ -3½ timer). Vi er også enige om at 1. fødsel var nemmere end de følgende, vi var sjovt nok begge 21 da vi fik første barn og måske er det bare lettere at føde når man er yngre? Jeg ved det ikke. Tror også vi begge havde en drille fødsel 3. gang, som startede langsomt og lige pludselig gik raket-hurtigt. Så jeg vil sige jeg tror jeg ligner min mor på det punkt. Min søster har ikke børn endnu. Mine 2 mostre har vist også begge haft fhv hurtige fødsler på 5-6 timer, så det ligger vist ikke til familien med de der flere døgn med veer man af og til hører om. Til gengæld syns jeg faktisk en kort fødsel er ret hård, pga jeg har haft mere eller mindre ve storm og det kan være noget overvældende når det går stærkt. Men under alle omstændigheder er det vigtigste jo resultatet :stork

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, han var lige en smule større end andre. Nej, han var vurderet til maks 4700 gram :rolleyes

Puha det var da noget af et fejlskøn :rolleyes Der er da ikke noget at sige til at der skulle kejsersnit til :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Minn mor fødte nogle dage til 1½ uge ved hendes 3. børn.. mit første fødte jeg over tid.. så ikke noget nær det samme. Ved hendes første fødsels tog det vidst over 1 døgn.. jeg fødte på nogle timer.. så heller ingen ligheder der (heldigvis :) )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha det var da noget af et fejlskøn :rolleyes Der er da ikke noget at sige til at der skulle kejsersnit til :whistling

Ja, det er et voldsomt fejlskøn og ja, det var nødvendigt da han sad fast med skulderne :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

HÅBER at jeg ligner min mor. HUn har haft fantastiske graviditeter og helt almindelige nemme fødsler. Dog tog hun hhv. 25 og 30 kg på, som hun så efterfølgende tabte i løbet af ingen tid og kom ned at veje hhv. 42 og 49 kg :o Hvilket jo SLET SLET ikke er sundt. Det skal siges, at det for en 5 år siden blev opdaget, at hun lider kraftigt af en stofskiftesygdom, så nu er der hlet styr på det. (Hvorfor man ikke har fundet ud af det noget før, is beyond me).

Hun fik dog heller ingen strækmærker - på trods af den voldsomme vægtstining.

Jeg ligner dog ikke min mor af kropsbygning. Er helt sikkert mest præget af min fars gener, så jeg burde vel sammenligne mig mere med min farmor, som vist også havde det helt fint og almindelige fødsler. Jeg er fortrøstningfuld, men man ved jo aldrig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min Mor fødte før tiden (14 dage ca) og fødte lyn hurtigt

Jeg fødte til termin begge gange og laaaaangt forløb 1 gang og alm forløb 2 gang

Så her har det ikke passet - trods det at vi har samme statur

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her ligner forløbene hinanden meget. F.eks blev Tilde taget ved KS fordi hun lå i UK og det samme gjorde jeg. Jeg er også første barn og blev født nogle dage før termin - ligesom Tilde :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her ligner forløbene hinanden meget. F.eks blev Tilde taget ved KS fordi hun lå i UK og det samme gjorde jeg. Jeg er også første barn og blev født nogle dage før termin - ligesom Tilde :)

Hvad betyder det, at ligge i UK? :unsure

Jeg håber virkelig på at jeg ligner min mor. Vi er bygget meget ens og har haft meget ensartede graviditeter, så jeg håber jeg kankopiere hendes første fødsels-stil også (hvilket er min, da min storesøster blev taget ved akut KS, da hun lå med røven nedad - det vil jeg så helst undgå!). Med mig vågnede hun med veer kl. ca. 01.00 og jeg er født kl. 07.00, så hvis bare jeg er i nærheden af den tidsramme, er jeg glad! :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad betyder det, at ligge i UK? :unsure

Jeg håber virkelig på at jeg ligner min mor. Vi er bygget meget ens og har haft meget ensartede graviditeter, så jeg håber jeg kankopiere hendes første fødsels-stil også (hvilket er min, da min storesøster blev taget ved akut KS, da hun lå med røven nedad - det vil jeg så helst undgå!). Med mig

vågnede hun med veer kl. ca. 01.00 og jeg er født kl. 07.00, så hvis bare jeg er i nærheden af den tidsramme, er jeg glad! :whistling

Det er underkropsstilling (med numsen nedad) ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er underkropsstilling (med numsen nedad) ;)

Aha - der kan man bare se. Der findes i sandhed forkortelser for alting! :D Tak for afklaringen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg håber virkelig på at jeg ligner min mor. Vi er bygget meget ens og har haft meget ensartede graviditeter, så jeg håber jeg kankopiere hendes første fødsels-stil også (hvilket er min, da min storesøster blev taget ved akut KS, da hun lå med røven nedad - det vil jeg så helst undgå!). Med mig vågnede hun med veer kl. ca. 01.00 og jeg er født kl. 07.00, så hvis bare jeg er i nærheden af den tidsramme, er jeg glad! :whistling

Nu kan jeg jo så opdatere her med facts :)

Min fødsel af Anna er en nøjagtig kopi af min mors fødsel af mig.

Begge fødsler skete 38+6.

Min mor vågnede med veer kl. 01 og fødte kl. 07 - jeg vågnede ved vandet gik kl. 00:15, fik veer kl. 01 og fødte kl. 06:24 så det KAN næsten ikke blive mere ens. Og HURRA for det! :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu kan jeg jo så opdatere her med facts :)

Min fødsel af Anna er en nøjagtig kopi af min mors fødsel af mig.

Begge fødsler skete 38+6.

Min mor vågnede med veer kl. 01 og fødte kl. 07 - jeg vågnede ved vandet gik kl. 00:15, fik veer kl. 01 og fødte kl. 06:24 så det KAN næsten ikke blive mere ens. Og HURRA for det! :yay

Åhr hvor er det vildt!!! :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Indtil videre har min graviditet forløbet lidt ligesom dengang min mor ventede mig ifølge min mor.

Den eneste forskel er blot at jeg venter en dreng.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg håber min fødsel ligner min mors, for ifølge hende var det jo bare PEACE OF CAKE :whistling Men nu må vi se om lidt over 7 mdr :loveshower

Jeg ligner hende dog mht. hvor hurtigt jeg blev gravid. Min bror er lavet i anden cyklus og jeg er lavet i første cyklus, ligesom vores barn er :)

Min mor havde en supernem graviditet. Jeg vil ikke sige at min er supernem, men jeg er da ikke en af dem der er mest uheldige med gener trods alt :)

Men jeg tror ikke ALTID at ligner sin mor. For min mor og hendes søster (altså min moster) var nærmest modsætninger graviditetsmæssigt, så én af dem må have været anderledes end min mormor (ved dog ikke noget om min mormors graviditet, så ved ikke hvem, der afviger).

Min mor havde superlet ved at blive gravid - min moster prøvede i flere år

Min mor havde en let graviditet - min moster blev indlagt tidligt i graviditeten af frygt for at gå i fødsel

Min mor gik tiden ud (+ lidt ekstra dage ved mig) - og jeg mener bestemt at min moster fødte for tidligt

Min mor havde en nem og hurtig fødsel - og jeg mener at min moster havde en lang og ubehagelig fødsel

Min kusine har så - som sin mor - haft svært ved at få børn (det lykkes dog - med hjælp), men jeg TROR (er dog ikke sikker) at hendes graviditet var okay og at hun gik tiden ud og sådan. :)

Ved ikke hvor jeg vil hen med det her... Måske nå frem til at nogle gange ligner man sin mor, men at det slet ikke er sikkert? Måske nå frem til at min erfaring siger at man ligner sin mor mere mht. hvor let man bliver gravid end med hvordan graviditet og fødsel forløber? Hmm... Nå, men du fik i hvert fald erfaringerne fra min familie, hehe. :)

Håber da at du kan gå tiden ud, når det bliver din tur :kram2

Nå, her en måneds tid senere kan jeg konstatere at jeg i hvert fald adskiller mig fra min mor på to punkter:

1. Var faktisk ret generet af kvalme og træthed i første trimester

2. Så (åbenbart - kan jeg høre fra folk nu, der tidligere ikke har turdet sige noget) gravid ud allerede da jeg var 7-8 uger henne, mens min mor angiveligt kunne "snyde" selv som højgravid. :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mor gik 10 dage over tid med mig. Dengang var der ikke lige scanninger, så hendes terminsdato har været udregnet ud fra sidste menstruation. Hvilket jeg nævner, fordi jeg faktisk fødte 10 dage efter den oprindelige terminsdato, jeg fik udregnet baseret på sidste menstruation (jeg blev rykket 5 dage i termin ved NF, så det var kun 5 dage over tid baseret på det).

Da jeg ikke havde født på min terminsdato, sagde jeg faktisk til min mand, at jeg gættede på, at jeg ville føde den dag, jeg gjorde, baseret på lige netop det her, så det var lidt sjovt, at det faktisk gik sådan.

Jeg håber nu ikke, jeg ligner min mor mht. de efterfølgende fødsler, for hun gik mere over tiden med begge mine brødre og blev sat i gang.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan "desværre" ikke sige om min graviditet ligner min mors..

Hendes første graviditet fandt hun ud af da hun var cirka 14 uger henne - men det var med tvillinger, og hun var derfor en del sengeliggende i de sidste måneder - men klart det er anderledes end når man er gravid med et barn.

Anden gang, fandt hun ud af i slutning af April at hun var gravid - og min lillebror er født i starten af juli - så der har hun været LANGT henne, og har derfor ikke tænkt over hvordan graviditeten har været, og jeg kan jo så desværre slet ikke sammenligne mig med det.. <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min graviditet lignede min mors meget. Total problemfri..

Fødslen lignede desværre ikke hinanden. Min mor fødte mig på 5,5 time uden problemer. Jeg var i fødsel over 1,5 døgn før Silje blev taget ved aks

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER