TiaK

Sove i egen vugge på eget værelse - en følgeton om vores natteliv ;)

59 indlæg i dette emne

Efter to rigtig dårlige nætter har jeg nu fået det sidste skub til at starte projekt "sove på eget værelse" og jeg er noget spændt på hvordan hun tager det!!

Jeg har i et par uger sat mig inde på hendes værelse i lænestolen efter hun har fået nattøj på og sunget et par sange - men jeg synes klart det er mere hyggeligt end hun gør!! Stopper ofte fordi hun bliver for urolig og keder sig... Men håber hun stadig forbinder det med snart at skulle sove.

Jeg tror jeg vil prøve at ligge hende i voksiposen, da hun jo der er vant til at ligge alene og tildels også er vant til at falde i søvn af sig selv. Og så vil jeg blive og synge lidt for hende indtil hun forhåbentlig finder roen og falder i søvn.

Ih jeg er hel vild spændt på hvordan det går! Jeg kan mærke jeg har et indre håb om at hun sover meget bedre, da jeg sikkert har vækket hende en del gange om natten indtil nu - men jeg prøver at forberede mig mentalt på at jeg ikke får noget søvn i nat...

Og jeg glæder mig til at kunne vende og dreje mig som jeg har lyst til!!!

Hvis I har nogle gode råd så tager jeg imod dem med kyshånd!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes det lyder som en god ide´:) Vores datter skal også snart til at sove på eget værelse, det er nok bare lige mig der skal tage mig sammen til det :rolleyes :rolleyes Hun var egentlig kommet på hendes værelse, men så fik hun en tarmbakterie og kastede voldsomt op og så ville jeg ikke hun skulle ligge alene, hvor vi ikke kunne høre hende..

Vi har dog fra dag ét blot lagt hende og gået ud af værelset, så her falder hun i søvn med det samme :) Men synes det lyder som en god ide´at synge lidt for jeres datter og så falder hun nok til ro..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Krydser fingre for, at det kommer til at gå rigtig godt :goodluck

Efter Tilde kom på eget værelse, sov vi alle meget bedre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Håber du fik noget søvn i nat :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er også spændt på hvordan det er gået? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er jeg også! Håber, at der er positive tegn i den rigtige retning...:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg håber det er gået rigtig godt i nat! :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres bekymringer :kram2

Jeg brugte 1t og 20 min på at få hende til at sove, hun kunne ikke finde roen i voksien - og hun kogte også i den, så endte med at svøbe hende i dynen og gå hende i søvn.

Hun sov 2 timer første gang, hvorefter jeg så havde nogle problemer med at få hende til at falde i den dybe søvn igen. Tror der gik 1½ time før jeg selv kom rigtig ind i seng - nåede et par gange ud af værelset og lige at ligge mig, men så var hun vågen igen. Men jeg var stadig ved godt mod :) Og det viste sig også at være det længste tidspunkt jeg var vågen.

Tror jeg var derinde ca 6 gange, hvilket er en god nat sammenlignet med når hun sover inde ved mig. Jeg har sovet bedre, da jeg har kunnet ligge som jeg har lyst til og vende og dreje mig - så skønt!! men tror måske jeg har fået mindre søvn, da det jo så har taget det længere tid at få hende til at sove og kunne ligge hende igen.

Hun blev ammet to gange hvor hun jo så faldt i søvn ved brystet og kl 5:30 fik hun lov til at komme med ind i min seng, da min mand stod op der og jeg vidste jeg ville få svært ved at gå hende i søvn - hun virkede meget frisk. Hun faldt heldigvis i søvn igen ved mit bryst og så stod vi først op lidt i 8! Så hun har også trængt til noget mere søvn - hun plejer at stå op senest kl 7, ofte 6:15.

Så alt i alt en okay aften, jeg føler mig veludhvilet og har mod på at hun skal sove på eget værelse igen i aften. tror jeg vil prøve at ligge hende med dynen først og sse om hun ikke kan finde roen - kan hun ikke, så bliver hun svøbt.

Hvis I har nogle gode råd/fif så hører jeg dem meget gerne! Også hvis der er noget I synes jeg skal gøre anderledes :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes det lyder til det en god ide du starter med dynen.. Alle nye vaner tager lidt tid, hun skal jo lige lære det bliver sådan her fremover. Dejligt du føler dig mere veludhvilet, der er bare ikke noget bedre end at have sin seng for sig selv :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at høre det er gået godt :)

Det giver mig mod til snart at prøve at få Ronja over i sin egen seng når hun har fået mad om natten :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nat nr 2

Brugte kun 20 min på at få hende til at sove (endte med at svøbe hende og gå hende i søvn). Men tror det bliver en hård kamp - hun to ikke på noget tidspunkt 2 timer i træk, og hver gang bruger jeg minimum 30 min på at få hende til at falde i søvn igen og vente til hun sover tungt nok til jeg kan ligge hende i vuggen igen. Dog er succesen fra i nat at jeg én gang fik hende til at falde i søvn igen uden at tage hende op. Stak simpelthen hovedet ned til hende, lagde armene lidt ind under hende og sang lige så stille for hende. Det virkede - men hold op hvor er det hårdt at stå sådanne!!

Kl 4:30 overgav jeg mig og tog hende med ind i seng, hvor vi så begge sov til kl 8. (havde ellers bestemt mig for at jeg tidligst må tage hende med ind kl 05...)

Jeg er overraskende frisk i dag selvom jeg ikke har sovet særlig meget, for når jeg endelig ligger i min egen seng, så kan jeg ikke falde i søvn - ligger og tænker og LYTTER helt vildt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nat nr. 3 - succes!!!

I nat var jeg kun inde ved hende tre - TRE gange!!! :glad

Hun kom i seng kl 20:15

Var ulykkelig kl 23:40, fik hende til at sove 3 gange, men kun kortvarigt, så vågnede hun igen. Ender med at amme hende i søvn. Så kom først selv i seng kl 00:40

Kl 03 hører jeg først til hende igen - Får hende til at falde til ro i vuggen og med sutten - tog kun 15 min.

kl 05 hører jeg hende så igen, hun er ikke ked, men ligger og søger, så tager hende op og ammer hende og ligger hende i første forsøg - tog 20 min i alt.

Kl 07:15 er hun vågen og glad, så der kommer hun ind i mors seng og hygger :7himmel

Så rart hun har sovet så godt!

Så rart jeg kunne give hende sutten og ikke skulle have hende op!

Så rart at hun ikke endte i min seng (selvom det var fristende der kl 05...)

Og så har jeg bare endnu engang fået bekræftet at min datter ikke følger bøgerne - normalt siges det jo at søvn avler søvn (gode lure om dagen giver gode lure om natten) men Erica sove kun 1½ time i alt i går, hvor hun ellers er begyndt at sove 3-4 timer...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åååh hvor er det dejligt du har fået så succes med søvn, sikke dygtig hun er.. og så fedt for dig du også har kunne sove :) seje mor :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor lyder det bare skønt :loveshower

Tænk at der sker fremskridt så hurtigt. Du er altså sej (og jeg er pænt misundelig :P )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor dejligt med noget bedre nattesøvn :D Og fedt med en succesnat :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at nat nr. 3 er gået så fint :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hurra for gode nætter :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Quoter jer ikke lige - men det er rigtig rart det går så godt!!

Nat nr 4

Vi startede som vi plejer ca kl 19:40 og efter nattøj og godnatsang lagde jeg hende i vuggen. Derefter gik jeg ind på soveværelset for at se julekalender og håbede så hun ville falde i søvn af sig selv. Men nej, efter et stykke tid bliver hun utilfreds og jeg tager hende op og med ind i soveværelset. Svøber hende og så ser vi ellers julekalender sammen - hun sad bare helt roligt og var fortabt i fjernsynet og hyggede og havde fuldstændig roen - SÅ SÅ SÅ hyggeligt!! :7himmel hun falder dog ikke i søvn, så ender med at amme hende i søvn.

Jeg er inde ved hende i alt 4 gange og det længste træk hun sov var på 4 timer, så alt i alt en god nat :) Specielt fordi det hver gang lykkedes mig at ligge hende i første forsøg - om det er mig der er blevet bedre, eller om det er hende der har vænnet sig til at blive lagt ved jeg ikke.

Nat nr 5

I aftes kom hun i seng kl 20:45. hun lå noget længere tid bare og hyggede i vuggen, på et tidspunkt troede jeg faktisk hun ville falde i søvn. Gjorde hun dog ikke, men det går da den rigtige vej :)

21:30 er hun ulykkelig - sover dog stadig, så kan trøste hende bare ved at vugge hende lidt og synge

22:30 sker det samme

23:30 er hun sørme ked igen og jeg begynder at frygte natten!!! kan ikke trøste hende uden at tage hende op, så ender med at amme hende i søvn

04:30 hører jeg hende først igen!!!! FEM timer har hun sovet!!! Så dejligt - min datter har sovet igennem!! Det er godtnok længe siden hun har gjort det! Går ind og ammer hende i søvn.

06:45 kan jeg høre hun er vågen og ligger og hygger - god nat!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Hvor er det bare skønt at det går så godt..... Og der er jo intet bedre end end baby der sover igennem :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder virkelig som om der sker gode fremskridt :D Hvor er det dejligt :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor må det bare være skønt, at det går så fint... Det må også være fantastisk for dig, at kunne sove bedre og flere timer ad gangen :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da op - har slet ikke set denne tråd!

Skønt, at det går fremad - for både hendes og din skyld! :yay Jeg synes du er totalt tålmodig og overskudsagtig :respekt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er bare så rart det er gået så nemt!

Dog kan jeg også mærke at der ikke går lang tid, før jeg synes 3 gange er meget - jeg er jo alligevel vågen ca 30 min hver gang, og jeg når jo at vågne rigtigt, så jeg har svært ved at sove igen bagefter. Da hun sov ved mig skulle jeg jo højst lige vende mig og give hende det andet bryst i munden. Det er hårdt at skulle ud af sengen hver gang!

Men jeg satser på at det kommer snart - nu er hun jo ved at have vænnet sig til at sove på eget værelse og også at blive lagt mens hun sover og i bogen "Sov igennem uden gråd" er der nogle gode råd til hvordan man så lærer hende at falde i søvn selv. Så jeg er stadig optimistisk :D

Nat nr. 6

I går sov hun hele 5½ time i alt om dagen (3½ time + 2 timer) det tror jeg ikke hun har gjort siden hun var spæd!! :o

Kl 21 faldt hun i søvn

Kl 00 var hun vågen og blev ammet

kl 03 var hun vågen og blev ammet

kl 06 var hun vågen og kom med ind i min seng og blev ammet

Tror hun halvsov indtil kl 7:45 hvor hun fik lov til at have brystet så længe hun ville :badgirl

Først kl 07:45 var hun sådan rigtig vågen.

Så var inde ved hende 3 gange - men længste træk var 3 timer - men dem var der så også 3 af! Tidligere har der været ét lang træk og resten noget kortere. Så fremskridt på en anden måde end i går ;)

Hmm denne tråd er blevet lidt dagbogs-agtig. Håber ikke I synes jeg spammer alt for meget, men synes det er meget rart at kunne se tilbage på de tidligere nætter - og så tænker jeg at andre mødre måske kan få brug af mine erfaringer :)

I nat blev hun ammet hver gang, hvilket jeg egentlig er lidt imod - hun skal jo ligesom lære at hun sagtens kan falde i søvn på andre måder også. Men når der går 3 timer imellem hun er vågen, så vil jeg bare heller ikke risikere at hun så vågner af sult næste gang... Så lavede en better safe than sorry løsning.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER