Sandie

navn til baby ?

55 indlæg i dette emne

Syntes pige navnebe er rigtig gode.

Drenge navne er altid svære.

Hvad med:

Phillip

Joshua

Dylan

Linda

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kan også rigtig godt lide pigenavnet, men synes også, at Naya og Nadja er meget tæt op af hinanden...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er rigtig stor tilhænger af, at navne kan udtales på både dansk og engelsk, men jeg kunne aldrig finde på at give mit barn et decideret udenlandsk mellemnavn, så der er jeg nok på hold med TiaK ;)

Når det så er sagt, så synes jeg Naya er rigtig fint - jeg kunne godt finde på at en evt. lillesøster skal hedde Naja, men med j for det er mest dansk, men kan stadig udtales på engelsk. Jeg er kæmpe One Tree Hill-fan og en af karaktererne hedder Haley, så kan rigtig godt lide det navn ;) Jeg ville stave det uden 'i' og så synes som sagt det er for amerikansk til jeg ville kalde mit barn (der skal vokse op i Virum, Danmark) for Haley. Jeg er f.eks. også vil med Nathan, men kunne aldrig drømme om at kalde mit barn det.

Mht. drengenavn, så synes jeg også Christian Noa (som jeg altid ville stave Noah - især hvis det skal være amerikansk) eller Jonathan Noah er fine, men det er altså svært at finde et navn der passer godt sammen med Noah :unsure

Jeg kan godt se at Nadja og Naya minder meget om hinanden, men er faktisk ikke overbevist om at det er for meget. Jeg tror godt det kunne gå :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nicholaj Noah Steiness? (Der er både N og J som i Nadja :) )

Natashia Hailey Steiness?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan godt lide du skriver for lidt dansk.. Sådan har jeg det ikke ;) Jeg elsker alt amerikansk ;)

Skal helt tænke over om Nadja og Naya vil være for ens.. :blink

Ja jeg elsker også Christopher Noa, men selv med K kan manden slet ikke lide det navn ... så skal finde noget andet end Christopher/Kristoffer

Jeg elsker også amerikanske navne- Big surprise :D

Jeg havde faktisk Hailey oppe og vende herhjemme, men det blev desværre nedstemt :(

Havde vi fået en dreng var det blevet en lille Elliott ;)

Hvis i ikke selv synes at de ligger for tæt op ad hinanden, så er det da ligemeget hvad vi andre synes :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er rigtig stor tilhænger af, at navne kan udtales på både dansk og engelsk, men jeg kunne aldrig finde på at give mit barn et decideret udenlandsk mellemnavn, så der er jeg nok på hold med TiaK ;)

Når det så er sagt, så synes jeg Naya er rigtig fint - jeg kunne godt finde på at en evt. lillesøster skal hedde Naja, men med j for det er mest dansk, men kan stadig udtales på engelsk. Jeg er kæmpe One Tree Hill-fan og en af karaktererne hedder Haley, så kan rigtig godt lide det navn ;) Jeg ville stave det uden 'i' og så synes som sagt det er for amerikansk til jeg ville kalde mit barn (der skal vokse op i Virum, Danmark) for Haley. Jeg er f.eks. også vil med Nathan, men kunne aldrig drømme om at kalde mit barn det.

Mht. drengenavn, så synes jeg også Christian Noa (som jeg altid ville stave Noah - især hvis det skal være amerikansk) eller Jonathan Noah er fine, men det er altså svært at finde et navn der passer godt sammen med Noah :unsure

Jeg kan godt se at Nadja og Naya minder meget om hinanden, men er faktisk ikke overbevist om at det er for meget. Jeg tror godt det kunne gå :)

Er faktisk hele enig med det hele her..

Undtagen at Naja godt kan udtales i udlandet! Jeg hedder Maja, og i engelsktalende lande (UK, Australien i hvert fald) udtaler de J'et på engelsk - det giver altså et meget mærkeligt navn; Ma-dja (agtigt)! Og i spansktalende lande (og Frankrig af en eller anden grund) siges de som H, så der hedder jeg altså Maha..

Så hvis det skal kunne udtales på engelsk, stemmer jeg på y.. Jeg er personligt mere til de danske gamle navne (som også duer på engelsk), men kunne sagtens finde på at give dem et engelsk mellemnavn..

Og er så er jeg ret vild med Christian Noah (med h :rolleyes )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noah skal helt sikkert være med h.. for mig er Noa et pigenavn og Noah et drengenavn

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nicholaj Noah Steiness? (Der er både N og J som i Nadja :) )Natashia Hailey Steiness?

Er ret vild med Natashia, dog har vi allerede to i familien steiness med det navn.. så det dur ikke for mig.. :(

lige for tiden bruger vi rigtig meget, punktum, punktum, komma streg, sdan tegnes nikolai ;) kan ikke lige se baby hedde det :)

Jeg elsker også amerikanske navne- Big surprise :DJeg havde faktisk Hailey oppe og vende herhjemme, men det blev desværre nedstemt :( Havde vi fået en dreng var det blevet en lille Elliott ;)Hvis i ikke selv synes at de ligger for tæt op ad hinanden, så er det da ligemeget hvad vi andre synes :kram2

Dejligt man ikke er alene med at kunne lide de Amerikanske navne... :kram2 Vi synes bestemt ikke NAdja og NAya er for tæt, mit oprindelig spørgsmål om Naya Hailey lød rigtigt nok... :)

Er faktisk hele enig med det hele her.. Undtagen at Naja godt kan udtales i udlandet! Jeg hedder Maja, og i engelsktalende lande (UK, Australien i hvert fald) udtaler de J'et på engelsk - det giver altså et meget mærkeligt navn; Ma-dja (agtigt)! Og i spansktalende lande (og Frankrig af en eller anden grund) siges de som H, så der hedder jeg altså Maha.. Så hvis det skal kunne udtales på engelsk, stemmer jeg på y.. Jeg er personligt mere til de danske gamle navne (som også duer på engelsk), men kunne sagtens finde på at give dem et engelsk mellemnavn..Og er så er jeg ret vild med Christian Noah (med h :rolleyes )

Hvis det blev en pige og skal hedde Naya, vil det være med Y.. jeg er ikke til j i dette navn. Skal helt klart have Christian på min liste..

Noah skal helt sikkert være med h.. for mig er Noa et pigenavn og Noah et drengenavn

skal noa helt sikkert være med H, det er vel din menning. Noa uden H er ja korrekt godkendt til både pige og drengenavn, men jeg ser det lige så drenget som piget.

I min bibel står Noa altså uden H... hvis der står noget andet i jeres så sig endelig til..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ser det som at Noa (uden h) er dansk, mens Noah (med h) er engelsk.

Vidste slet ikke at piger kunne hedde Noa? :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ser det som at Noa (uden h) er dansk, mens Noah (med h) er engelsk.

Vidste slet ikke at piger kunne hedde Noa? :blink

Hedder det Noah (med H) i udlanske bibler ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hedder det Noah (med H) i udlanske bibler ?

Nu har jeg ikke lige en engelsk bibel liggende ;)

Men ja, jeg mener at det hedder Noah's Ark. Jeg tror også at det hedder Noah på hebraisk.

Noa (uden h) er vist bare en dansk oversættelse. Men det er jo ligegyldigt. Du skal jo bare vælge den stavemåde som du bedst kan lide :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg ikke lige en engelsk bibel liggende ;)

Men ja, jeg mener at det hedder Noah's Ark. Jeg tror også at det hedder Noah på hebraisk.

Noa (uden h) er vist bare en dansk oversættelse. Men det er jo ligegyldigt. Du skal jo bare vælge den stavemåde som du bedst kan lide :)

Jamen jeg lidt mærkelig, så jeg tror jeg rent faktisk bedst kan lide det med H, men i al den tid jeg har læst biblen har jeg jo bare forstået at Noa fra Noas ark staves uden.. har aldrig tænkt at det kun var i DK han hed sådan.. skal da helt klart undersøge det.. Hvis han efterhånden skal hedde Noa/Noah.. igår lød det på manden som han aldrig vil gå med til Noah.. Håber godt nok mere og mere på en pige kun grundet navn ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen jeg lidt mærkelig, så jeg tror jeg rent faktisk bedst kan lide det med H, men i al den tid jeg har læst biblen har jeg jo bare forstået at Noa fra Noas ark staves uden.. har aldrig tænkt at det kun var i DK han hed sådan.. skal da helt klart undersøge det.. Hvis han efterhånden skal hedde Noa/Noah.. igår lød det på manden som han aldrig vil gå med til Noah.. Håber godt nok mere og mere på en pige kun grundet navn ;)

He he... Nej, jeg kan da godt forstå dig :)

Googlede det lige her og det ser ud som om at det oprindeligt er med "h" på hebraisk.

Synd at manden ikke vil gå med det til. Synes det er et rigtig flot navn :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

He he... Nej, jeg kan da godt forstå dig :)

Googlede det lige her og det ser ud som om at det oprindeligt er med "h" på hebraisk.

Synd at manden ikke vil gå med det til. Synes det er et rigtig flot navn :)

Ej hvor er du sød du googler :kiss Jamen det er da bare typisk at på dansk skriver vi Noa, strengt at min bibel at forvirre mig.. Jeg kan jo lide navnet specielt fordi det et bibelsk navn og så skal det da være hvad det hedder på hebraisk.. navnet udtales jo ens med eller uden h.

tror bare manden pt siger navn til alt drengenavne.. han er besværgelig.. hvis det bliver en dreng kommer han til at hedde lillebror :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var da så lidt. Blev jo også lige selv nysgerrig :blush

Jamen lillebror er da også sødt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Istedet for "Lillebror", skal han da hedde "Bror"... Det er godkendt ;)

Ej jeg kan rigtig godt lide navnet Noah og havde det også med på min navneliste til lillebror, men der blev nedlagt veto...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Istedet for "Lillebror", skal han da hedde "Bror"... Det er godkendt ;)

:badgirl

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:badgirl

Jeg kunne ikke lade være :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når du nu er til det amerikanske så synes jeg at Nathan Noah (jeg er også mest til h, men opfatter nu navnet som et drengenavn uanset om det er med eller uden h...) eller Joshua Noah er gode bud :)

Og så tror jeg, at jeg er ved at nå frem til at man/du godt kan sætte Naya og Haley/Hailey sammen. Og du har jo også sat dansk og amerikansk sammen med Nadja... Og efter at jeg havde skrevet sidst, slog det mig at du jo hedder SANDIE, hvilket også har lidt amerikansk klang... Så jeg synes faktisk det passer rigtig godt til jer (hvorimod jeg synes det ville lyde tosset i min familie, hvor vi alle har total kartoffel-danske navne :P). :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har både en dansk og en engelsk bibel. Og det er rigtig nok, på dansk er det Noa og på engelsk er det Noah. På hebraisk derimod er det nogle bogstaver jeg slet ikke har på mit tastetur og udtalen er sikkert også lidt anderledes end dansk/engelsk:-)

Noah betyder forøvrigt: (bringe til) ro, trøst.

Held og lykke med beslutningen :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er jeg selv rigtig glad for Amerikanske navne. Har fx altid gerne ville have en pige der hed Tyler men desværre er manden ikke helt vildt med det.

Men her er lidt drenge navne fra min liste:

Kyle

Nathan

Tyler

Sander (Xander)

Graeme (Graham)

Nicolas (her kunne noah måske være fint)

Syntes Naya Hailey er super fint, og extra fint med jeres efternavn (nu ved jeg selvfølgelig ikke om jeg udtaler det korrekt, men når jeg ser det samme står det rigtig flot).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når du nu er til det amerikanske så synes jeg at Nathan Noah (jeg er også mest til h, men opfatter nu navnet som et drengenavn uanset om det er med eller uden h...) eller Joshua Noah er gode bud :)Og så tror jeg, at jeg er ved at nå frem til at man/du godt kan sætte Naya og Haley/Hailey sammen. Og du har jo også sat dansk og amerikansk sammen med Nadja... Og efter at jeg havde skrevet sidst, slog det mig at du jo hedder SANDIE, hvilket også har lidt amerikansk klang... Så jeg synes faktisk det passer rigtig godt til jer (hvorimod jeg synes det ville lyde tosset i min familie, hvor vi alle har total kartoffel-danske navne :P). :)

Nathan og Joshua er begge søde og gode navne, dog skal fornavnet helst være lidt mere dansk da min kære mand ikke er så god til at udtale sådan navne. Jeg havde altid sagt mine børn skulle hedde Hailey, Ashley og Joshua, men derfor vi så vælger "amerikansk" til mellemnavn faderen skal jo også have en chance for at kalde på sit barn :D

Jep mit navn er jo ikke pære dansk, min bror hedder i øvrigt danny ;)

Jeg har både en dansk og en engelsk bibel. Og det er rigtig nok, på dansk er det Noa og på engelsk er det Noah. På hebraisk derimod er det nogle bogstaver jeg slet ikke har på mit tastetur og udtalen er sikkert også lidt anderledes end dansk/engelsk:-) Noah betyder forøvrigt: (bringe til) ro, trøst.Held og lykke med beslutningen :glad

Ej fantastisk du lige har begge bibler.. jamen jeg er da helt med på det hvis det bliver Noah at det skal være med H så.. jeg synes det er mest rigtigt hvis det er sådan engelsk så er det mest rigtigt i mit hoved :)

Tak :kram

Nu er jeg selv rigtig glad for Amerikanske navne. Har fx altid gerne ville have en pige der hed Tyler men desværre er manden ikke helt vildt med det. Men her er lidt drenge navne fra min liste:KyleNathanTyler Sander (Xander)Graeme (Graham)Nicolas (her kunne noah måske være fint)Syntes Naya Hailey er super fint, og extra fint med jeres efternavn (nu ved jeg selvfølgelig ikke om jeg udtaler det korrekt, men når jeg ser det samme står det rigtig flot).

Flotte navne men fornavnet må helst ikke være for svært at udtale :)

Ej jeg er da også besværgelig var :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En lille kommentar til dit pigenavn. Ved ikke om det bare er min tunge der har svært ved at gå fra dit mellemnavn Haley til dit efternavn Steiness. Efter min mening slår det lidt knuder på tungen. Men bortset fra det er jeg helt vild med dine navne valg - både pige og drengenavne :loveshower .

Min mand og jeg har fra starten af været enige om at når der kom baby i familien skulle hun/han have et navn som skal kunne udtales i udlandet. Vi rejser meget + min mand har familie i USA.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kunne Nelson være en mulighed?

Det kan udtales ret dansk, men fungerer også på engelsk... Nelson Noah? Det lyder da meget godt synes jeg :)

Nik(o)las og Alexander synes jeg også er pæne danske drengenavne, men jeg ved ikke lige om de fungerer med Noah :unsure

Herhjemme taler vi vist mest om Frederik, Philip og Ketil... Men ved ikke om noget af det passer med Nadja :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kunne Nelson være en mulighed?

Det kan udtales ret dansk, men fungerer også på engelsk... Nelson Noah? Det lyder da meget godt synes jeg :)

Nik(o)las og Alexander synes jeg også er pæne danske drengenavne, men jeg ved ikke lige om de fungerer med Noah :unsure

Herhjemme taler vi vist mest om Frederik, Philip og Ketil... Men ved ikke om noget af det passer med Nadja :unsure

Niklas kan jeg faktisk godt lide.. dog vil jeg aldrig turde spørge manden. Dengang jeg mødte min mand hed min bedste ven/(hyggeven) Nicklas og de to kunne ikke sammen og selv den dag i dag bryder han sig ikke om ham :D

Phillip kan jeg også godt lide.. der lige startet en hold tvillinger i nadja dagpleje de hedder Phillip og Kristian og er derefter blevet lidt vild med begge navne.. :)

Sikke svært det er at vælge navn :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER