Solvej99

Alkohol og amning

7 indlæg i dette emne

Hvordan har I det med det?

Jeg har stort set ikke drukket noget alkohol, mens jeg har ammet.

Jeg har meget få gange nippet lidt til noget vin, men ellers ikke. Begynder at glæde mig lidt til man ikke længere behøver at tænke så meget over hvad man indtager. For det stopper jo ikke bare fordi man har født.

Har også hørt at man jo kan malke ud inden man drikker alkohol og så vente med at give bryst igen til alkoholen er ude af kroppen. Men det ville jeg nok ikke turde. For man kan jo ikke vide hvornår det er ude af kroppen? :unsure

Er der nogen af jer, der har prøvet det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Mens jeg ammede Leo holdt jeg mig ikke tilbage for at tage et glas vin til maden, hvis jeg havde lyst til det.

Der skal væsentligt større mængder alkohol til i forbindelse med amning i forhold til når du er gravid, før det påvirker barnet - tror jeg - ret mig hvis jeg tager fejl?

Så et glas i ny og næ har jeg taget mig - og det havde min sp ingen invendinger imod.

Hvis du fx skal ud og give den rigtig meget gas, så ville jeg malke ud på forhånd og gøre flasker klar eller give erstatning i døgnet derefter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hm nu blev jeg lige nysgerrig på emnet.

Fx skriver Hvidovre hospital, at man anbefaler ikke at drikke overhovedet under amning - præcis som under graviditeten.

Så man skal nok i hvert fald begrænse det til det minimale, jeg tror stadig ikke, at det skader barnet, hvis du fx drikker et glas vin om ugen - men det er bare min egen mening, som jeg egentlig ikke kan argumentere med andet, end det kender jeg mange der har - incl. mig selv - og tilsyneladende har vores børn ikke taget skade.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes jeg har læst at hvis man drikker (eller tager medicin, som baby ikke har godt af), så er det bedste at gøre LIGE inden man ammer, fordi så når det ikke at trænge ud i mælken og så når det at komme ud igen, inden baby skal ammes igen :) Mener også at have læst at promillen i mælken er den samme som den i blodet...

Jeg tør ikke kloge mig på, om det så betyder at man bør lade være, men jeg tror selv at jeg er for stor en kylling til at drikke noget som helst alkohol før jeg er færdig med at amme eller i hvert fald før, amning kun er noget aften/morgenhygge :) (Tilgengæld kan det godt være at min baby får lidt coca cola og en del slik ind med modersmælken :whistling )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke rørt alkohol siden jeg fandt ud af jeg var gravid udover et par nip engang imellem. Umiddelbart kunne jeg godt have lyst til et glas rødvin engang imellem og har også overvejet det selvom jeg ammer. Det er som sådan ikke pga. amningen jeg har holdt mig tilbage, men fordi jeg ved hvordan jeg reagerer når jeg ikke har drukket i lang tid og det er ikke det sjoveste <_<

Som Ki skriver så ville et enkelt glas i ny og næ nok ikke gøre det store, men hvis du gerne vil have mere, så ville jeg nok malke rigeligt ud inden og så ikke amme det næste døgns tid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har læst mig til at hvis man vejer 65 kg tager det ca 2-3 timer at forbrænde en genstand. Baby skulle ikke blive påvirket på samme måde som inde i maven, så der rådes ikke til total afholdenhed som under graviditet. Læste et sted at man under amning måtte drikke en genstand om ugen max. Så kunne da godt forestille mig et halvt glas vin en lørdag aften... Trænger jeg efterhånden til :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er for meget kylling til at drikke alkohol, mens jeg ammer. Jeg stoppede med at drikke, da vi gik igang med fertilitetsbehandlingen (faktisk også noget tid før - har ikke drukket alkohol siden august 2010). Indtil videre har jeg heller ikke savnet det, så jeg regner med først at indtage alkohol igen, når jeg er færdig med at amme (med mindre min mand på det tidspunkt er klar til pb2 :kuller )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER