Nitzen1987

Veloverstået NF - ny terminsdato :-)

8 indlæg i dette emne

Nakkefoldsscanning d. 23/11 2011

Så kom dagen for NF-scanning - dagen hvor jeg er/var 12+0... Jeg blev allerede indkaldt for godt 1½ uge siden og var egentlig rimelig afslappet omkring det :) Lige indtil i går, hvor nervøsiteten for, at der var noget galt, bare vældede op i mig... Efter en meget urolig nattesøvn, på maks 6 timer, med mange mærkelige og usammenhængende drømme blev det endelig tid til NF, jeg var noget mere afslappet og afklaret her til morgen end jeg var i går... Vi havde fået tid til scanning kl. 8.00 og tænkte, at det da var meget rart, da vi så ville undgå ventetid... Men vi blev da klogere for inden vi blev kaldt ind var kl. 8.10... Vi blev modtaget af en sød sygeplejerske og en jordemoderstuderende.... Jeg kom hurtigt op at ligge på briksen og blev gjort klar til scanning... hurtigt tonede der et billede frem af den lille spire og den var jo blevet så mange gange større end sidst vi så den :wub :kuller og den lignede en lille baby :) hurtigt fandt sygeplejersken det fine hjerteblink, hvilket i høj grad beroligede mig :) Vores spire lå noget så fint til at starte med, men vi fandt da ret hurtigt ud af, at det er en særdeles aktiv spire der gemmer sig i maven på mig, idet den tumlede rundt og besværliggjorde scanningen en hel del for sygeplejersken ;) men det tog hun nu med godt humør... Hun fik ret hurtigt målt spiren og sagde, at det svarede til uge 12+? - det ville hun regne ud helt nøjagtigt efter scanningen. Sygeplejersken lavede et grundigt tjek på hele kroppen og forklarede omhyggeligt, hvad vi så undervejs... Allerede inden hun nåede til nakkefoldsmålingen sagde hun, at hun havde kigget hurtigt på den og bemærket, at der ikke var noget alarmerende at komme efter der... og det fik hun helt ret i nakkefoldens tykkelse var på 1,3 mm., så det var helt perfekt (den skal helst være under 3,5 mm). Til sidst fik vi lige et sidste kig i fuldskærm til spiren :)

Sygeplejersken tastede efterfølgende de forskellige mål ind og nakkefoldens mål blev sammenholdt med den blodprøve jeg fik lavet ved lægen for 3 uger siden... Jeg endte ud med en risiko vurdering der hed 1:1659 (men hun sagde at man endelig ikke må sammenligne med andre, da det afhænger meget af hvornår blodprøven bliver taget og at mit tal var MEGET fint) Til sidst fik jeg en ny terminsdato, der hedder d. 1. juni 2012 (Min egen terminsberegning helt fra start af hed 2. juni 2012 - men den blev rykket til d. 6. juni 2012 ved en tidlig tryghedsscanning i uge 6 og nu er min termin så d. 1. juni 2012, så bedst som jeg troede, at jeg var i begyndelsen af uge 12 er jeg allerede i slutningen ;) så nu må jeg hellere lige få ændret min ticker og terminsdato i terminsliten

Dejligt med en veloverstået scanning :)

Og et par billeder, af vores lille sommerspire :wub

scan007.jpg

scan004.jpg

scan005.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

HELT igennem fantastisk, jeg har tænkt så meget på dig. Stort tillykke. Den ser jo skøn ud. :-) :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke, Anita.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke med den fine scanning Anita.

Kram

RIkke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke et fint billede :-) tillykke med den gode oplevelse!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

stort tillykke :) Ihh nu glæder jeg mig jo kun endnu mere til imorgen hvor jeg skal til nf :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fantastisk - kæmpe tillykke med den veloverståede scanning :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke! Hvor er det bare nogle fantstiske billeder.

Jeg glæder mig helt vildt til på mandag når jeg skal til NF.

vh, Lene

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER