Mama Lou

Kål-testen

20 indlæg i dette emne

Jeg har fundet denne "kønsbestemmelses test" på nettet - tænker at det da kunne være sjovt at afprøve :D Er der nogle andre der vil være med på eksperimetet?

Umiddelbart bliver det ikke sådan lige NU jeg gør det, men jeg har i hvert fald tænkt mig, at så snart jeg har styr på kvalme mm., så vil jeg forsøge - bare for sjov :P

Det skal gøre som følger:

Testen:

1. Køb et rødkålshoved - du kan ikke brug et hvidkålshoved, da det ikke vil give noget resultat. Størrelsen på

rødkålshovedet er ikke vigtig - medmindre du bare elsker kogt kål, så kan du lige så godt købe et stort ;)

2. Skær kålen i små stykker - du bestemmer selv om det er strimler eller tern.

3. Kog noget vand, og hæld det over rødkålen så det er dækket af vand. Lad det simre i mindst 10 minutter.

4. Hæld vandet fra og BEHOLD VANDET. Vandet skulle gerne have en blåagtig farve.

5. Stil kålet væk og spis det til frokost - du kan varme det med lidt olie i wok/pande eller spise det som det er.

6. Tis i et kop - du kan tage en engangsglas med på toilettet, også tage urin fra. Nu kommer vi snart til det sjove:)

7. Gør klar til at lave testen. I et seperat glas blander du 1 del urin med 1 del at kålvandet.

8. Nu kan du se testens resultat-

- Hvis blandingen af urin og kålvandet bliver lyserød/rød er det en dreng.

- Hvis det bliver lilla er det en pige.

Der er selvfølgelig INGEN garanti for, at resultatet er korrekt, men det kunne da være lidt skægt at se, om det holder stik, når vi engang får vores bebser i armene - eller bliver kønsskannet :)

Håber der er nogle, som vil være med til "forsøget" - også vil opdatere her i tråden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ha ha! Super sjov test! Det skal da uden tvivl prøves!!

Jeg er frisk, når kvalmen er mindre og der er mere ro på :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ha ha ha, jeg skal nu vist nok skynde mig, hvis jeg skal have fat i roedkaal hernede i saesongroentsagernes land :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lyder sjovt! Jeg er med på en kål test. Hvor meget skal man spise af det kogte kål og skal hele hovedet koges?? :mam

Skal i andre køn scannes? Jeg skal jeg kan simpelthen ikke vente! :badgirl

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ha ha! Super sjov test! Det skal da uden tvivl prøves!!

Jeg er frisk, når kvalmen er mindre og der er mere ro på :)

:yay hvor spas - det kunne være lidt skægt, hvis vi kan lave vores "egen" statistik :P Jeg skal nok melde tilbage, når jeg er ved at have styr på kvalmen også ;)

Ha ha ha, jeg skal nu vist nok skynde mig, hvis jeg skal have fat i roedkaal hernede i saesongroentsagernes land :D

:D hehe.. Det er jo lige det ;) Jeg havde ellers overvejet, som jeg kunne "nøjes" med at spise en masse "almindelig købe rødkål" - altså det vi bruger til frikadeller, steg osv. i lille DK - men det kunne jeg så ikke :P Prøves - det skal det i hvert fald prøves.

Lyder sjovt! Jeg er med på en kål test. Hvor meget skal man spise af det kogte kål og skal hele hovedet koges?? :mam

Skal i andre køn scannes? Jeg skal jeg kan simpelthen ikke vente! :badgirl

Jeg har tænkt, at jeg ville "nøjes" med at tage godt og vel et kvart kålhovede - tror ellers det bliver lidt for meget ;) Der er nemlig ikke nogen mængde angivelse ;)

Jeg skal ikke kønsskannes, manden er sikker på han får en dreng - det er han spået til ;) Sidste gang jeg var gravid havde jeg en klar fornemmelse af, at det ville være blevet en pige, hvis graviditeten var blevet fuldført, men det endte i en MA. Denne gang har jeg INGEN anelse - manden holder stadig på en dreng, men de få der ved det er sikker på, at vi får en pige ;) Har altid sagt, at jeg ikke ville vide kønnet, men nu hvor jeg er gravid, så kan jeg godt mærke, at jeg er nysgerrig alligevel :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hvor sjovt! :D Jeg har MEGET lyst til at prøve det, men meget LIDT lyst til kål :unsure Men måske når jeg synes jeg er lidt på toppen igen. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der står da egentligt ikke at man kaspiske kålen der står man skal stille det væk altså jeg læser det som at man evt kan spise det til frokost at det er kålvandet og urinen der er vigtig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der står da egentligt ikke at man kaspiske kålen der står man skal stille det væk altså jeg læser det som at man evt kan spise det til frokost at det er kålvandet og urinen der er vigtig.

Det kan jeg da egentlig godt følge dig i :unsure Jeg googlede lidt rundt, og fandt så atter siden hvor "opskriften" er taget fra, det er en engelske side, så jeg har selv oversat den ;) Men synes nu alligevel det indikerer, at man skal spise kålen, da man ellers ikke får "farvestofferne" fra med i ens urin - og det er et sammenspil af urinen (efter kålindtagelse) også vandet af kålen som gør effekten :)

Kunne se, at du har prøvet det ChaosCat, så er da spændt på om du spiste kål eller lod være? :)

Jeg skal også have det prøvet, men jeg er nødt til at vælge en dag hvor kvalmen ikke er alt overskyggende <_<

Og tillykke med drengen :balloons Er spændt på om det kommer til at passe :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg har kigget lidt på youtube og en svensk side og der spiser de ikke kålen..

kan også se at det er noget med ph-værdi og det er der også noget med på youtube hvor de tester med kål og der spiser de jo heller ikke kålen brtuger den bare til at måle vbærdien i forskellige væsker med vandet fra kålen.

men ja den blev pink agtig da jeg blandede mit urin med kålvandet...

dog ved jeg ikke om jeg vil prøve igen og så rent faktisk koge kålen for det gør de på youtube og ikke bare overhælder det med kogende vand...

men ja umildbart en deng ihvertfaldud fra denne test

da min nabo hørte det at jeg havde forsøgt med den slags teste havde hun lige en også... hun lagde e klud på min mave bare uden på trøjen også sku jeg fjerne den og ud fra hvordan jeg valgte at gøre det kunne det sigfe noget om kønnet .... og det sagde også dreng

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg har kigget lidt på youtube og en svensk side og der spiser de ikke kålen..

kan også se at det er noget med ph-værdi og det er der også noget med på youtube hvor de tester med kål og der spiser de jo heller ikke kålen brtuger den bare til at måle vbærdien i forskellige væsker med vandet fra kålen.

men ja den blev pink agtig da jeg blandede mit urin med kålvandet...

dog ved jeg ikke om jeg vil prøve igen og så rent faktisk koge kålen for det gør de på youtube og ikke bare overhælder det med kogende vand...

men ja umildbart en deng ihvertfaldud fra denne test

da min nabo hørte det at jeg havde forsøgt med den slags teste havde hun lige en også... hun lagde e klud på min mave bare uden på trøjen også sku jeg fjerne den og ud fra hvordan jeg valgte at gøre det kunne det sigfe noget om kønnet .... og det sagde også dreng

Det er da ret spændende :glad Måske jeg skulle prøve bare at kog noget kål så :P Har også tænk på "vielsesringen i hårstrå-testen", men synes dens dinglen var noget tvetydigt :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

har siddet på youtube lidt for længe i dag og der er mange test også noget med en blyant over håndleddet og en med en ring i en kæde og bare over maven.... .

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ha, den er da meget sjov. Det kan være, at jeg også vil prøve det. Men jeg har været meget plaget af diverse ubehagligheder. Så det må blive senere :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hejsa tror snart jeg forsøger mig. men skal lige ud af min penicillin kur først ved jo ikke om det kan påvirke resultatet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hejsa Så kunne jeg altså ikke vente med at prøve. Og resultatet blev.... Er der ikke andre der skal prøve?? :toot

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ha ha, maaske, hvis jeg kan faa fat i det kaal, altsaa ;)

Hvad blev det saa???

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hejsa Så kunne jeg altså ikke vente med at prøve. Og resultatet blev.... Er der ikke andre der skal prøve?? :toot

Jeg skal have prøvet det- overvejer at gøre det sammen med min bonusdatter i den kommende uge, det vil hun synes er super skægt :) Det afhænger dog af hvordan jeg har det. Er også nysgerrig- hvad blev det? :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis testen holder stik skal vi have en pige. :loveshower Kunne være så hyggeligt, men omvendt ville det også være super hyggeligt med en dreng. Er egenligt ligeglad glæder mig bare til juli. :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er min bonusdatter og jeg klar til kåltest i morgen :) Vi så lige, at man kunne købe snittet (frisk) rødkål, så nu skal det være- dog undlader jeg at spise kålen, det er kvalmen ikke til endnu ;) Men ved at min bonusdatter vil synes det er smadderskægt, hun glæder sig allerede :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er min bonusdatter og jeg klar til kåltest i morgen :) Vi så lige, at man kunne købe snittet (frisk) rødkål, så nu skal det være- dog undlader jeg at spise kålen, det er kvalmen ikke til endnu ;) Men ved at min bonusdatter vil synes det er smadderskægt, hun glæder sig allerede :P

Og vi prøvede forsøget i dag :blink

Det blev godt nok et spas resultat - det blev lilla i bunden og mere lyserød-ish i toppen :D :lolhit Så jeg ved ikke, om det er hverken det ene eller det andet :) Har andre af jer der har prøvet oplevet det? Eller var det bare helt ens i farven fra top til bund af glasset?

Ifølge den kinesiske kalender skulle Blop være en pige :) Jeg har ikke selv nogen anelse, men både min mor, veninde og min venindes kæreste siger allesammen en pige - og min mand har faktisk også selv sagt, at han tror en pige :)

Jeg plejer at have en fornemmelse for, hvad andre får - men jeg må indrømme, at jeg tidligere troede det blev en dreng og nu er jeg slet ikke sikker :rolleyes Selvom vi måske spottede en lille tap på skanningen i sidste uge :unsure Jeg vil bare gerne have Blop :loveshower Så er kønnet fuldstændig underordnet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hva så er der ikke andre der skal "tisse" på rødkål??

:toot

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER