Solvej99

Overføre SU til ægtefælle?

5 indlæg i dette emne

Er der nogen der ved om man må overføre sin ubrugte SU til sin ægtefælle?

Umiddelbart tror jeg desværre ikke man må. Men har ikke lige kunnet finde noget om det :help

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Er der nogen der ved om man må overføre sin ubrugte SU til sin ægtefælle?

Umiddelbart tror jeg desværre ikke man må. Men har ikke lige kunnet finde noget om det :help

Taler vi normal SU eller barselssu?

Hvis vi taler normal uddannelse kan man ikke.

Hvis vi taler barselssu så får faren 6 måneders ekstra su og moren 12 måneders ekstra su(hvoraf hun kan give faren 6 måneder) Så hvis vi snakker barsel og du ikke har givet noget kan du give 6 måneder. Men gælder selvfølgelig kun hvis i begge er under en uddannelse :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi taler desværre normal SU. Jeg vil gerne tage en kandidat, men mangler 2 års SU.

Når min kæreste er færdig med at læse har han kun brugt 4 års SU og har således 2 år tilbage.

Det kunne bare have været rigtig fedt, hvis jeg kunne få dem så :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan du ikke. Har selv stået i samme situation.

Men du kan få et slutlån i et år, mener jeg det er. Så får du udbetalt i lån hvad der svarer til en SU.

Vi klemte ballerne sammen og fik det til at køre alligevel. Det gode er jo så at du må tjene ligeså meget du har lyst til ved siden af studiet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan du ikke. Har selv stået i samme situation.

Men du kan få et slutlån i et år, mener jeg det er. Så får du udbetalt i lån hvad der svarer til en SU.

Vi klemte ballerne sammen og fik det til at køre alligevel. Det gode er jo så at du må tjene ligeså meget du har lyst til ved siden af studiet.

Tak for svar :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER