Haarup

Kan man?

11 indlæg i dette emne

Hej

Sider her og tænker.

Tænker på om man kan få et eller andet lægemiddel som gør at man får ræl mæssig æl, hver månede?

Tænker sådan fordi at jeg i et års tid havde meget urelmæssig cyklus. Min cyklus svingede fra 18 til 46 dage, og da det blev ved at svinge så meget blev det tilsidst en uoverskugelig (og meget dyr) opgave at tæste æl i hver cyklus for at prøve at ramme den perfekte dag. Men selv om jeg testede var det aligevel ikke hver cyklus jeg havde æl. :blink

Nu har jeg så haft en meget reglmæssig cyklus i de sidste 4 måneder. Men aligevel kommer der ikke II på æl testen.

Kan i hjælpe mig med mit spørgsmål? eller er der andre der har oplevet noget ligende?

Go jul :jul2:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej, jeg kender desværre ikke til noget lægemiddel, men du kunne prøve at læse bogen "Spis dig gravid". Den handler om alle de hormoner m.m. i kroppen der påvirker os inkl. ægløsningen, og hvordan den rigtige kost og motion kan påvirke hele systemet i den rigtige retning, så det normaliserer sig og det bliver nemmere at blive gravid - helt uden hjælp! Bogen er skrevet af en læge og en diætist og i et sprog, så helt almindelige mennesker også kan forstå de komplicerede processer, der foregår.

:goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hej har du fået tjekket om du har pco for det lyder sådan...

og hvis man har pco kan man nemlig ikke regne med ægløsningsteste.

pco giver også en urelgmessig mens. men ellers kan man få provera som kan give en mens, ellers er der kun p-piller men det er jo ikke noget hvis i prøver på at blive gravide.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej, jeg kender desværre ikke til noget lægemiddel, men du kunne prøve at læse bogen "Spis dig gravid". Den handler om alle de hormoner m.m. i kroppen der påvirker os inkl. ægløsningen, og hvordan den rigtige kost og motion kan påvirke hele systemet i den rigtige retning, så det normaliserer sig og det bliver nemmere at blive gravid - helt uden hjælp! Bogen er skrevet af en læge og en diætist og i et sprog, så helt almindelige mennesker også kan forstå de komplicerede processer, der foregår.

:goodluck

Ja jeg kender godt bogen. Har den her hjemme.

Desvære er jeg ordblind, og er aldrig kommet ret langt i bogen før jeg har måtte opgive.

Men tak for ideen :)

hej har du fået tjekket om du har pco for det lyder sådan...

og hvis man har pco kan man nemlig ikke regne med ægløsningsteste.

pco giver også en urelgmessig mens. men ellers kan man få provera som kan give en mens, ellers er der kun p-piller men det er jo ikke noget hvis i prøver på at blive gravide.

Ja er blevet testet for PCO, det var det lægerne startede med at teste da vi skulle se om vi kunne komme i behandling.

Jeg har ikke PCO. Lægen der skulle se efter sage "ja det ser ud som om du snart får Æl, eller lige har haft det, eller så er det fra sidste gang du havde ÆL... " <_< Ja så er man dækket ind fra lægens side, det eneste konkrete hun sagde var at jeg ikke havde PCO.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja jeg kender godt bogen. Har den her hjemme.

Desvære er jeg ordblind, og er aldrig kommet ret langt i bogen før jeg har måtte opgive.

Men tak for ideen :)

Ja er blevet testet for PCO, det var det lægerne startede med at teste da vi skulle se om vi kunne komme i behandling.

Jeg har ikke PCO. Lægen der skulle se efter sage "ja det ser ud som om du snart får Æl, eller lige har haft det, eller så er det fra sidste gang du havde ÆL... " <_< Ja så er man dækket ind fra lægens side, det eneste konkrete hun sagde var at jeg ikke havde PCO.

undskyld jeg spørg men fik du taget boldprøve og blev du scannet har hørt om flere hvor deres læge sagde at de ikke havde pco men så kom de på fertilitetsklinik og fik at vide at det var pco

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

undskyld jeg spørg men fik du taget boldprøve og blev du scannet har hørt om flere hvor deres læge sagde at de ikke havde pco men så kom de på fertilitetsklinik og fik at vide at det var pco

Min ejen læge troede det var pco.

Men det var dem på sygehuset der helgaderede deres svar, da jeg blev skannet der nede. og der sagde at det ikke var pco, efter både blodprøve og skaning

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså hvis i er ved at blive udredt for at kan komme i behandling.. vil de højst sandsynlig starte med at give jer/dig - evt. Perlutex el. P-piller så man kan styre din cyklus.. og så evt. at du kan få pergotime (ægmodnene) op i mod det rette øjeblik.. og så simpelthen forsøge jer ved "hjemmerul"

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså hvis i er ved at blive udredt for at kan komme i behandling.. vil de højst sandsynlig starte med at give jer/dig - evt. Perlutex el. P-piller så man kan styre din cyklus.. og så evt. at du kan få pergotime (ægmodnene) op i mod det rette øjeblik.. og så simpelthen forsøge jer ved "hjemmerul"

p-piller? det lyder da mærkeligt, når nu man prøver at få en baby.

Bruger man ikke p-piller til beskyttelse mod storkeangreb?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har aldrig kunnet lave en positiv ÆL-test til trods for, at jeg har regelmæssig ÆL. Aner ikke hvorfor. :rolleyes Men måske er du bare lige så "mærkelig" som mig. :D Det håber jeg da næsten, for det er da i hvert fald at foretrække frem for PCO - som det jo heldigvis heller ikke lyder til, du har. :goodluck

p-piller? det lyder da mærkeligt, når nu man prøver at få en baby.

Bruger man ikke p-piller til beskyttelse mod storkeangreb?

Jo, men p-piller kan også bruges til at styre en cyklus, så det bruges ofte op til en fertilitetsbehandling, hvis kvinden ikke har regelmæssig cyklus.

:jul5:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

p-piller? det lyder da mærkeligt, når nu man prøver at få en baby.

Bruger man ikke p-piller til beskyttelse mod storkeangreb?

Ja som MissH skrev - så bruges p-piller os til at styre cyklus'ser med...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja som MissH skrev - så bruges p-piller os til at styre cyklus'ser med...

Lige præcist - jeg har også været på p-piller - de siger at de bedre kan styre dem på den måde i stedet for at man f.eks skal vente 90 dage som en af mine cyklusser var.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER