Lone

Nattevagter

4 indlæg i dette emne

Jeg er fast nattevagt, med 7 dags arbejde og 7 dags fri, og jeg elsker det, jeg er et meget stort B-menneske, så det passer perfekt til mig :glad

Men nu har jeg læst flere steder at det er så farligt at havde nattevagter og være gravid.. :gal

Jeg prøver jo på at blive gravid, men hold da op hvor ville jeg være træt af at skulle miste min faste nattevagtsstilling, og komme i dag/aftenvagter, hvor jeg ikke er sikret mit arbejde ligeså meget i disse tider.. :(

Og efter endt barsel, ville det jo heller ikke være sikkert at jeg kan få min stilling tilbage, og ville ikke kunne klarer et familieliv med så mange aftenvagter.. :(

Ja mit spørgsmål er vel enligt, hvad gjorde du da du blev gravid, blev du i nattevagt, skiftede du arbejdstider, eller blev du sygemeldt meget hurtigt??,

eller hvad har du tænkt dig at gøre???

Ved jeg godt hvad jeg vil gøre hvis det bliver nødvendigt :rolleyes , men kunne godt tænke mig at hører jeres erfaring med det... er der nogen der har tabt barnet pga nattevagter??

eller har haft problemer under graviditeten??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

jeg er ikke gravid og har heller ikke været det, men du skriver, at du er B-menneske, så jeg tror altså at løsningen for dig vil være at blive i dine nattevagter. Du trives og det er det vigtigste, end at du stresser dig selv ved at skulle passe dag/aftenvagter, og ved at tænke på, at du egentlig heller ville have dine nattevagter.

Men jeg er sikker på, at din leder vil snakke med dig om, hvad og hvordan i gør det bedst, når du fortæller at du er gravid :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nattevagter er ikke så farlige som gravid hvis man er vant til dem. Men de kan være lidt hårde under graviditeten.

Jeg er fast nattevagt, og har fået 3 børn mens jeg havde nattevagter.

Men men men. Du skal være meget opmærksom på om du har råd til at holde barsel som nattevagt. Når de 24 uger med fuld løn er gået overgår man til barselsdagpenge fra kommunen.

Men som nattevagt får man endnu mindre i barselsdagpenge end alle andre.

Barselsdagpengene udregnes efter din grundløn. De medregner IKKE de tillæg som reelt er dem man lever af som nattevagt. Og så får man kun for 28 timer pr. uge.

Jeg får f.eks. kun 2070,- FØR skat om ugen i barselsdagpenge. Havde jeg nu været dagvagt havde jeg fået 3830,- før skat.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil nok også så gerne beholde mine nattevagter, fordi jeg ved at risikoen er større for at få slag og spark i maven om dagen... :(

Jeg er også helt sikker på at jeg kan få snakket mig til en fornuftig aftale med min leder, hvis jeg bliver gravid, men vil nok ikke fortælle ham om det før efter 12 uge, og da det var risikoen for SA der var stor når man var fast nattevagt de første 12 uger <_< (havde jeg læst) ville jeg lige hører herinde, om det nu var så farligt som man læser.. :)

Men men, det går nu nok, også når jeg hører historier om andre der har været gravide under nattevagter, også 3 gange :yay

¨

Jeg er ikke så bange med hensyn til lønnen, da jeg arbejder i det med samme grundløn som dem i dagvagter, og er ansat på 35 timer om ugen i gennemsnit :) Men mange tak fordi du nævner det, for havde faktisk slet ikke tænkt over det..

Mange tak for jeres svar :tak

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER