Little Miss

Så bliver det vores tur...

24 indlæg i dette emne

Efter en lang periode væk fra forum og for "lav børn stressen" - og ikke at glemme et helt igennem fantastisk bryllup, er jeg nu tilbage.

Min nu mand og jeg har besluttet os for efter snart 2 års prøven at gå skridtet videre. Vi skal nu igang med IUI. Vi har fået af vide at min mands sædkvalitet er i top men at han desværre har "lev stærkt dø ung" sædceller. De lever kun 1 døgns tid :wacko

Jeg skal til undersøgelse på fredag for at se hvor langt henne jeg er ægløsningsmæssigt (eller hvad man nu kalder det) men umiddelbart kommer det til at ske inden for 1 uge. Er sååå spændt :glad

Men.... er nu også blevet meget i tvivl om hvad jeg skal tænke over, hvad man må/bør spise og hvad man ikke må/bør spise, hvad man ikke skal gøre osv.

Jeg håber jeg kan finde nogle svar herinde og at det forhåbentlig lykkes for os i første omgang.

Glæder mig til igen at følge med herinde :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Velkommen tilbage :balloons

Skønt at I har haft et fantastisk bryllup.

I forbindelse med IUI må du gøre som du plejer. Jeg har prøvet IUI en gang og havde lidt ondt i maven resten af dagen, så jeg var nu ikke så aktiv som normalt.

:goodluck Håber det lykkes hurtig for jer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for dit svar. Ved ikke hvorfor jeg er blevet så fandens nervøs....

Tænker på om hvad jeg kan gøre for at forhøje chancerne her lige inden inseminationen og hvad jeg kan gøre efter.

Egentlig ville vi have ventet til efter vores bryllupsrejse med insemination. Den skulle have været her i november men da den desværre blev aflyst pga. min mand blev indlagt kort tid inden og rejseforsikringen dermed ikke ville dække ham blev vi hjemme. Så var der ligesom ikke nogen grund til at vente...

Men det gør så nu at jeg kun har været røgfri i ca. 2 uger. Er stadig på plastre så der er en masse tanker der.... Og ja er sikker på der er en masse der bare vil sige - så stop dog med plastrene - men dette vil ifølge vores gynækolog også stresse kroppen. Ikke nemt.

Derudover er jeg først kommet igang med træning nu efter en lang pause med rygproblemer. Men vil virkelig gerne igang. Men så læser jeg flere steder at man det første stykke tid ikke skal køre alt for hårdt på hvis man ikke er i god form.

Og hvad med mad????

Der er såååååå mange spørgsmål og jeg prøver på alle måder at sige til mig selv at graviditet (og det at prøve på at blive gravid) ikke er en sygdom. Tag det roligt. Men vil bare så gerne give mit fremtidige barn/børn den bedste start på livet.

Er der nogen gode råd fra nogle kloge hoveder herinde???

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Et lille råd, hvis du ikke er startet endnu så begynd at spise folsyre, det forebygger rygmarvsbrok hos fosteret. Skal tages fra man planlægger at blive gravid til 12 uge.

Held og lykke med jeres projekt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Held og lykke med snarlig IUI :balloons

Håber det lykkes for jer :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har taget folsyre i snart 2 år - fordi man jo skal tage det fra man planlægger at blive gravid :wacko Så jo folsyre niveauet er på plads

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg været en tur hos Gyn og få tjekket hvor jeg var i min cyklus. Jeg fik svar på alle spørgsmål er nu helt rolig og total klar til næste fase.

Det viste sig at jeg havde et fint fint æg på 16 mm så mandag bliver DAGEN. Det bliver godt nok vildt. Glæder mig men er også nervøs...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg været en tur hos Gyn og få tjekket hvor jeg var i min cyklus. Jeg fik svar på alle spørgsmål er nu helt rolig og total klar til næste fase.

Det viste sig at jeg havde et fint fint æg på 16 mm så mandag bliver DAGEN. Det bliver godt nok vildt. Glæder mig men er også nervøs...

Spændende. Kan godt forstå du glæder dig og er nervøs. Det er lige som om forventningerne stiger i forbindelse med IUI.

:goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan gik det ??

Jeg vil sige at de gange jeg har fået IUI har jeg levet præcis som jeg plejer, har dog ikke været i svømmehal og karbad i perioden efter IUI til test..

Håber den er der snart :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det gik rigtigt godt idag. :loveshower

Det gjorde kun en smule ondt lige da min gyn. skulle ligge sæden op. Men det var på ingen måde slemt. Jeg har taget det stille og roligt idag selvom min gyn sagde at jeg på ingen måde behøvede at "passe på". Men jeg har haft lidt krampeagtige smerter hele dagen. Vil ikke rigtig kalde det smerter men mere ubehag. Men mon ikke det er væk imorgen.

Nu er der ikke andet at gøre end at vente 14 dage. Har fået strenge ordre på først at teste mandag d. 28/11 hvis der ikke er sket noget inden. Hvor ville det bare være vildt hvis vi var så heldige at det lykkedes første gang :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg krydser i hvert fald fingre for jer :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg krydser også rigtig meget fingre :goodluck :goodluck :goodluck

:bd :bd :bd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så kom 14. dagen. Dagen hvor jeg kunne tage en test. Har været bims hele weekenden men har holdt løftet til mig selv om ikke at teste før idag. Har endda drømt mærkelige drømme i nat om først at jeg vågnede op med sengen fyldt af blod og senere at jeg lige havde fundet ud af jeg var gravid og stod og kogte æg, tabte æggekogeren ud af vinduet og måtte på gaden i undertøj for at hente den midt om natten. Meget mærkelige drømme. :angry

Nå da jeg så tester viser den ikke noget efter de berømte 3 min og jeg ryger lige et øjeblik ned med flaget. Tænker dog at jeg kan nå et kvikshower og så lure igen om 5 min. Efter 8-10 min er der en utydelig streg. Men ved ikke hvad jeg skal synes. Hvad tænker i? :huh

Jeg skrev som aftalt også til min gyn som sagde at hun synes vi skulle få taget en blodprøve. Så det har jeg nu fået taget. Svaret kommer senere idag eller imorgen.

Så nu er det bare at vente. Nøj hvor jeg hader den ventetid.....

post-2747-006784600 1322481492_thumb.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den er da fin positiv. Er sikker på den er der.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den er da fin positiv. Er sikker på den er der.

Håber du har ret...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så kom der svar på blodprøven - og den er go nok. Jeg er :gravid :glad

Dog var mit graviditetshormon kun på 43 så min gyn vil gerne have at jeg får lavet en ny blodprøve på torsdag for at se om HCG'et stiger som det skal.

Nøj hvor er det altså spændende... Nu har det æg altså bare at sætte sig godt fast og blive der de næste 9 mdr. :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kæmpe kæmpe stort tillykke. Glæder mig til at høre mere ;-)

Fantastisk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hvor dejligt for jer. Håber den lille spire vokser som den skal :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak. Synes godt nok det er utroligt så hurtigt følelserne vender. Var helt oppe og køre for 10 min siden over at jeg ER gravid. Nu er jeg bare mega nervøs over hvis det så viser sig at jeg får det som gyn kalder en biokemisk graviditet. Utrolig så meget man tænker.... <_<

Hun mente dog at mit lave HCG niveau er fordi det reelt set kun er 13 dagen efter ægløsning. Jeg håber....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak. Synes godt nok det er utroligt så hurtigt følelserne vender. Var helt oppe og køre for 10 min siden over at jeg ER gravid. Nu er jeg bare mega nervøs over hvis det så viser sig at jeg får det som gyn kalder en biokemisk graviditet. Utrolig så meget man tænker.... <_<

Hun mente dog at mit lave HCG niveau er fordi det reelt set kun er 13 dagen efter ægløsning. Jeg håber....

Da jeg var præcist 4+0, var mit omkring 101 - og umiddelbart har jeg en sund og rask spire.. :) Så tror virkelig ikke du behøver bekymre dig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg var præcist 4+0, var mit omkring 101 - og umiddelbart har jeg en sund og rask spire.. :) Så tror virkelig ikke du behøver bekymre dig :)

jeg håber du har ret men jeg er umiddelbart også 4+0 idag (fik min sidste mens 31/10) og har kun 43....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg håber du har ret men jeg er umiddelbart også 4+0 idag (fik min sidste mens 31/10) og har kun 43....

Man kan slet ikke sammenligne det tal :) Men hvis du tænker på det skal fordobles hveranden dag - hvis dit så er taget da du på SEKUNDET var blev 4+0 - og mit sekundet før jeg blev 4+1 - så er der jo 23 næsten 24 timer i mellem :) Også havde dit på det tidspunkt måske været 80, også er de jo slet ikk esærlig langt fra hinanden..

I øvrigt, efter min tidlige scanning, ville jeg være 4+1 da jeg fik taget den blodprøve :) Er bare fortsat med mine gen terminsberegning, for jeg har ikke været til NF :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man kan slet ikke sammenligne det tal :) Men hvis du tænker på det skal fordobles hveranden dag - hvis dit så er taget da du på SEKUNDET var blev 4+0 - og mit sekundet før jeg blev 4+1 - så er der jo 23 næsten 24 timer i mellem :) Også havde dit på det tidspunkt måske været 80, også er de jo slet ikk esærlig langt fra hinanden..

I øvrigt, efter min tidlige scanning, ville jeg være 4+1 da jeg fik taget den blodprøve :) Er bare fortsat med mine gen terminsberegning, for jeg har ikke været til NF :)

Hvad skulle man dog gøre uden dette forum til at berolige og støtte. Tak Myliona :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har selv været igennem det - og troede også det var for lille - i min tråd, kan du se tallene (I følge tryghedsscanningen, skal man så lægge to dage til det jeg har skrevet!).

Men jeg sammenlignede mig nemlig med en anden, hvis tal var laaaangt højere end mine.. Blev virkelig bange..!

Men sidste gang jeg fik målt Hcg var jeg i uge 6 - og der var tallet over 40000 :) Og ugen efter så jeg et skønt hjerte blinke afsted.. :loveshower

Så man skal lade være med at sammenligne :) Er sikker på din baby udvikler sig fint :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER