Munck Abildgaard

1. Lægebesøg

12 indlæg i dette emne

Hej tøser!

Jeg er da nysgerrig... :whistling

Hvornår skal i afsted til 1. læge besøg? Og hvor langt er I henne når I skal afsted?

Jeg har ikke bestilt tid endnu, så vil lige høre hvornår I regner med at skulle afsted... :blush

Det bliver skønt, at komme til lægen og få begyndt vandrejournalen o.l.

Så virker det hele lidt mere virkeligt! (I min verden)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg regner med at ringe til lægen i morgen, og høre ad. Skal til en samtale på torsdag, men det var egentlig omkring en trughedsscanning.. men min læge har lige spurgt om ikke jeg kan ændre den, til en første lægebesøg.. men synes det er lidt tidlig når jeg kun er 6+..

Mener det er omkring 8+ man får vandrejournal.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke fået en tid endnu, men håber at få én til d. 25. November. Min læge sagde at hun gerne ville se mig i uge 8, og der vil jeg være 8+2..... og så har min mand fri den dag, så han kunne jo lige passe Marlon imens :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal afsted den 21 november hvor jeg er 7+4. Jeg ringede allerede igår og fik tid, så jeg kunne fåen sen tid :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal til 1. lægebesøg tidligst når jeg er 8+2, så det bliver omkring den 1. december. Tiden har jeg ikke bestilt endnu, er bange for at jinxe med det - men da jeg alligevel skal have en tid hos ham mhp. snak om henvisning til tidlig skanning - evt. tidlig NF-skanning, så kan det være, at jeg alligevel får booket tiden. Tror dog jeg venter til jeg har været til tryghedsskanning (for egen betaling) i næste uge :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har slet ikke snakket med lægen endnu, for har konsekvent været i nærheden af mennesker der ikke skulle vide noget i lægens åbningstid, siden vi stod med de to streger <_< Håber at få mulighed for at komme forbi lægen imorgen og finde ud af hvornår hun vil se mig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min første graviditetsundersøgelse er "udsat" til d. 17. november, hvor hun vil henvise mig til en tryghedsscanning.

på torsdag skal jeg ned og have taget den sidste blodprøve, for at se om det fortsat udvikler sig som det skal, hvilket det jo altså bare SKAL :)

Håber jeg kommer til en hurtig tryghedsscanning, da jeg og kæresten har fødselsdag sidst i november, og gerne vil fortælle familien det der :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg fik bestilt en tid igår til d. 30/11, så det bliver rigtig spændene. Min læge vil først lave en graviditetsundersøgelse i uge 9.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå nu fik jeg bestilt første tid. Men min læge ville se mig allerede på fredag, dvs. ved 5+3. Det er da tidligt i forhold til jer andre? :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå nu fik jeg bestilt første tid. Men min læge ville se mig allerede på fredag, dvs. ved 5+3. Det er da tidligt i forhold til jer andre? :blink

Der er lidt forskel.. Fordi din læge har givet en tid til konstatering af graviditet, og 1 lægeundersøgelse er der man får vandrejournal..

Min gamle læge, skulle også se mig inden 1. graviditetsundersøgelse..

Det gør min nuværende læge også, men da jeg får taget blodprøver, behøver hun det ikke.. :)

Men jeg synes faktisk det er dejligt, når lægen vil se en så tidligt til en "konstatering", fordi man ligesom.. får et "bevis" :)

De laver som regel en GU, hvor de kan sige om livmoren ser ud som man forventer osv :) Jeg synes det var "fantastisk" at få at vide :)

Set bagefter, kunne lægen allerede ved min første undersøgelse, sige jeg virkede "mindre" end jeg burde - fejlagtigt påstod han så jeg var kortere henne.. Men det var simpelthen graviditeten som udviklede sig langsomt (og forkert) og derfor jo endte i abort.. Så det er faktisk et meget brugbart lægebesøg :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er tiden bestilt til første undersøgelse d. 1dec. Og vi har valgt at selv betale for en tryghed d. 2dec. :loveshower :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER