Guest Flyttekassen

HJÆLP! (Godt råd søges)

8 indlæg i dette emne

Brug for et råd! (Alle på MM)Hej alle sammen!

Skal lige lufte mine tanker og har brug for et råd ang. de fremtidige juleaftner.

Landet ligger sådan at min mor og far blev skilt inden jeg blev født. Jeg har derfor altid holdt jul skiftevis hos dem og hos mor var det med mormor og morfar og hos far med farmor og farfar. Min far fandt en ny kone da jeg var 1½, så det år jeg ikke var hos dem, holdte de hos hendes forældre og resten af hendes familie (Læs: 20 mennesker i alt.) Min sidste jul med min mor var da jeg var 7 år gammel, for derefter blev hun syg med FD efter min (halv)søster, spiseforstyrelse, og det hele endte med hun begyndte at drikke. Så da jeg var 9 flyttede jeg til min far og min mor kom i behandling. Min søster blev hos hendes far. Min mor kunne ikke stoppe med at drikke, så det blev besluttet at jeg ikke længere skulle se hende, hvilket også var mit ønske. Jeg så hende ikke i 7 år. I Januar 2004 blev vi kontaktet af statsamtet, min mor havde nu været ædru i et år og ville gerne genoptage kontakten under opsyn. Det var fint og det gik derud af. Efter 5 besøg under opsyn begyndte jeg at se hende alene sammen med min søster og det gik rigtig godt. Men i Januar 2005 får hun konstateret kræft i brystet og verden falder lidt sammen. Vi var bange for at hun skulle begynde at drikke igen, men hun holdt hovedet højt og hold sig på vandvognen. Hun blev helbredt og alle var glade. I 2007 får hun igen konstateret kræft, men denne gang i livmoren. ØV! Hun bliver igen helbredt og er idag kræftfri.

De sidste 3 år har jeg set hende min. 1 gang om måneden, (Læs: hun bor i rødby) og vi har det skønt sammen! Hun har ikke drukket NOGEN form for alkohol siden 2003. JUBII!

Nu ligger landet sådan at jeg siden jeg flyttede op til min far har holdt jul skiftevis hos farmor og farfar og hos min stedmors familie.

Jeg havde så efter længere overvejelse besluttet mig for at høre min mor, mormor og morfar ad om vi ikke skulle fejre jul sammen i år, men det var inden jeg blev gravid, og da jeg opdagede det smed jeg lynhurtigt den tanke på hylden, for jeg ville HELST holde Milla's første jul med min far. At det så falder sammen med at det i år er hos min stedmors familie, er så hvad det er. De er super søde og jeg har jo kendt dem i 22 år, så de betyder enormt meget for mig, og jeg har et skønt forhold til hele hendes familie.

Min tanke var så at jeg vi så næste år kunne holde med min mor, mormor og morfar og selvfølgelig søster. Da jeg ikke har gjort det siden jeg var 7, og gerne ville gøre det igen inden min mormor og morfar en dag ikke er her mere. Men Men Men, næste år var det jo så meningen at vi skulle være hos min farmor og farfar, og de vil jo helt sikkert også gerne opleve en jul med Milla og da de er forholdsvis gamle, har vi dem nok ikke for evigt! (Læs: 75 og 73 år) Og de er jo trods alt Millas oldeforældre, men det er min mormor og morfar jo også! ÅH!!! Jeg ved ikke hvad jeg skal stille op..... Min far vil med sikkerhed sige at vi skal tage med til farmor og farfar, men det bunder i at han ikke kan fordrage min Mor, hvilket jeg måske også godt kan forstå når man ser det fra hans synspunkt. (Læs: Hun har været en rigtig lort overfor ham, min søster og jeg mens hun drak)... Men det ville alligevel betyde ret meget for mig at give min mormor og morfar muligheden for at fejre en jul med os?? (Jeg har et meget nært forhold til dem, bedre end til farmor og farfar)..

WHAT TO DO MM?!?! Vil ikke såre nogle eller skabe problemer, synes det er svært...

P.s. Nu undre i jer nok over at min mands familie ikke er nævnt, men det er fordi hans forældre er Jehova's vidner. (Læs: på en meget afslappet måde HELDIGVIS!) Så de fejre jo ikke jul, nytår og fødselsdag. Og hans bedsteforældre bor i Serbien!

Så selvom jeg slipper for dine og mine forældre til jul, så er det stadig besværligt! ØV!

<_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvad med evt. selv at holde jul, og så invitere de andre hjem til jer?

Var det en mulighed?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er altid svaert at navigere anderledes, naar nu et julesystem er saa etableret i en familie. Jeg har selv meddelt min familie at jeg ikke hverken kan eller vil vaere en del af det system. Vi har ikke mulighed for at rejse til DK hvert andet aar, ved heller ikke om jeg orker det, og de kan jo ogsaa komme ned til os, hvis det skulle vaere...

Hvis jeg var dig, saa ville jeg maerke efter dybt inde i dig selv og vaelge med hjertet. Det lyder maaske svaert, men jeg laeser personligt at du haelder til at holde jul hos din mor med din mormor og morfar.

Saa kan I maaske holde paaskefrokost med den anden del af familien?

:goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi kunne sagtens holde julen næste år, men det vil ikke løse problemet..

Min far og stedmor og mor kan IKKE sammen, så hvis jeg invitere "alle" så ender det nok med at vi bare er Milla, min mand og jeg. :kuller

Synes det er så besværligt...

Og nu må i ikke misforstå mig, men min far er den i verden udover min mand og Milla der betyder MEST for mig. Han har altid været der for mig, også når det var værst og det har bestemt ikke været nemt for ham dengang.. :boo

Og jeg ved at han vil sige "Det er jo noget du selv vælger, men (og så et eller andet det giver en dårlig samvittighed)" Det er ikke noget han gør for at give mig dårlig samvittighed eller gøre mig trist, han siger bare sin mening. :ba Og jeg vil IKKE skuffe eller såre ham, og jeg ved jeg vil få ondt i maven hvis han kommer med sådan en kommentar, men alligevel vil jeg gerne give Milla, og min mor, søster, mormor og morfar den ene mulighed for at fejre julen sammen næste år..

Har en masse tanker.. :huh

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad med 2 juleaftener? Hold d. 24. det ene sted og så besøg de andre i juledagene efter, evt. med gaver, julemiddag, juletræ og hele svineriet, så det føles som "rigtig" juleaften.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha, kan godt forstå, at det er svært for dig! Det er dog super skønt at høre, at din mor har lagt alkoholen HELT på hylden , og at I har fået et dejligt forhold i dag :) Dét er jo den absolut gode side af alt det her!

SKAL det være en juleaften med din mor, mormor og morfar, eller kunne I forsøge at finde en anden dag omkring jul, hvor I kunne holde noget helt særligt og virkelig hyggeligt? Vi holder ikke jul med A's mormor og morfar, fordi hans familie skifter mellem farmor og farmor/mormor og morfar, og vi holder jul hver andet år med mine forældre. Men i stedet har vi en tradition, hvor vi spiser ristede kastanjer med A's forældre samt mormor +morfar dét år, hvor vi ellers er hos min familie. Jeg ved godt, at det ikke er helt det samme, men for mig er det vigtigst at vi er sammen på ét eller andet tidspunkt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan i ikke holde 1. eller 2. juledag sammen med din mor, mormor og morfar?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville også fejre en anden dag med din mor og hendes familie.. Fx d. 23 eller d. 25 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER