Caddie

Problemer med chefen

9 indlæg i dette emne

Jeg har problemer med min chef, syntes jeg selv..

Historien er at jeg i starten af min graviditet var rigtig syg, kastede op dag og nat. Derfor valgte jeg allerede at fortælle min chef at jeg var gravid i uge 6. Chefen (en kvinde) sagde da tillykke, men virkede ellers ikke særlig glad eller interesseret i det. Hun spurgte ikke engang hvornår jeg havde termin, hvilket jeg syntes burde være væsenligt for en arbejdesgiver at vide. Nå men fra uge 7 til uge 12 havde jeg 5-6 syge dage, og måtte også gå hjem et par gange midt på dagen. Jeg valgte også hurtigt at fortælle det til mine andre kollegaer. Men stadig ingen interesse fra chefen, en gang i hele forløbet har hun spurgt til hvordan det går..

Problemet er så at nu har jeg været syg igen. Havde 4 sygedage i sidste uge, har talt med jordemoderen flere gange i løbet af ugen, fordi jeg virkelig har haft det dårligt. Jordemoderen anbefalede at slappe af og tage den helt med ro. Jeg fortælle selvfølgelig min chef løbende hvordan det går, og da jeg har talt med jordemoderen torsdag morgen, ringer jeg til chefen og fortæller at jeg først kommer på arbejde mandag, da jordemoderen har rådet mig til det. Jeg kunne godt fornemme chefen blev irriteret over det. Nu kommer jeg så på arbejde mandag morgen, og chefen er her ikke i dag. Min kollegaer spørger indtil hvordan jeg har det, og vi taler lidt om det, jeg fortæller min kollega at jeg syntes det er rigtig svært at være så syg hele tiden og at jeg fornemmer min chef er irriteret over det. Min kollega fortæller mig så at chefen har sagt 'Hvorfor er man syg når man er gravid' efter at have talt med mig i telefonen torsdag – altså det har hun sagt til mine kollegaer. Udover det, spurgte chefen mig om hvad jeg fejlede – hvilket man jo ikke må. Jeg er stjernetosset – og har mest af alt lyst til at gå hjem og blive hjemme ind til jeg skal på barsel i uge 6! :gal

Jeg er godt klar over at bare fordi jeg er gravid, går verden ikke i stå for alle andre, hvilket er helt fint. Jeg har faktisk ikke særlig meget lyst til at der skal være stor fokus på min graviditet på jobbet, blot ønsker jeg at der er forståelse for situationen. Jeg er offentlig ansat, og med til historien er at jeg har intet at lave på arbejdet, hvilket jeg har gjort min chef samt øverste chef opmærksom på MANGE gange. Der sker stadig ikke noget, så derfor har jeg lidt givet op, og venter bare på jeg kan komme på barsel i uge 6.

Hvad siger i – er det mig der er helt gal på den?? Eller er det chefen?? Og hvad ville du gøre hvis det var dig?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Er du ikke i fagforening? Tag fat I dem med det samme og spoerg om raad.

Hvis ikke, saa ville jeg bede om en samtale med chefen, evt have jeres sikkerhedsrepresentant(eller hvad de nu hedder) som bisidder.

Du skal i hvert fald ikke rende og have det skidt over at vaere gravid og maatte sygemeldes i Danmark!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville helt sikkert også tage en snak med min tillidsmand. Det holder jo SLET ikke, at hun går og taler om dig på den måde til dine kollegaer. Og hey ja, det er ikke i sig selv en sygdom at være gravid, men derfor kan man jo stadig godt være syg, selvom man ER gravid.

Æij, sådan noget gør mig virkelig sur!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville helt sikkert også tage en snak med min tillidsmand. Det holder jo SLET ikke, at hun går og taler om dig på den måde til dine kollegaer. Og hey ja, det er ikke i sig selv en sygdom at være gravid, men derfor kan man jo stadig godt være syg, selvom man ER gravid.

Æij, sådan noget gør mig virkelig sur!

Tillidsmand, tak! Jeg blev ogsaa ret gal over at laese om den behandling... Der skal bare handling til med det samme, saa det ikke udvikler sig til en endnu grimmere situation :sm

Og saa vil jeg lige tilfoeje, at det er synd at du skal doeje med en skidt chef i din graviditet, saa tag sagen i egen haand og bed om hjaelp.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

det første som slår mig er, at hun/chefen måske er jaloux over din graviditet.

Men ja snak med tillidspersonen på din arbejdsplads :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

det første som slår mig er, at hun/chefen måske er jaloux over din graviditet.

Men ja snak med tillidspersonen på din arbejdsplads :)

Det tænkte jeg faktisk også.

Håber du finder ud af det hele :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, jeg tænker.. Hvis du ikke har så meget at lave, havde din chef måske planer om at fyre eller forflytte dig, og er blevet "bitter" over du så tidligt har sagt du var gravid, så hun ikke har mulighed for at gøre dette.

Dette kan også være årsagen til hun spørger ind til hvad du fejler - da hun jo ville kunne fyre dig hvis du "pjækker" eller sådan..? Jeg kender ikke reglerne for det, men det kunne jo måske være sådan noget hun var bitter over...

Hvad kollegaerne siger, at chefen siger tror jeg ikke man skal "tage så tungt".. Især ikke hvis det er kvinder..

Det kan nemt være chefen har sagt noget - og hvordan de så har opfattet det og fortæller der videre, er jo ikke til at vide...

Når det er sagt.. Så synes jeg ikke det er en FAIR behandling. Der kan sagtens være en masse grunde til hun gør, som hun gør. Men det skal du ikke finde dig i - hun er chef, og hun burde være proffesionel! Jeg ville også tale med tillidsmanden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv, en dum chef :( :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar :super

Jeg er kommet lidt mere ned idag, efter at have været rasende hele dagen igår. Jeg har indtil videre besluttet ikke at gøre mere ved sagen nu, jeg syntes det er svært at konfrontere hende med rygter jeg har fra mine kollegaer samt på min fornemmelse af det er et problem.

I bund og grund stoler jeg på hvad min kollega fortalte mig - men jeg vil heller ikke hænge kollegaen ud over for chefen. Men jeg vil huske episoderne, og har også skrevet forløbet ned med datoer og hvad der konkret er blevet sagt undervejs, hvis nu der bliver problemer senere.

Faktisk tror jeg også hun er jaloux. Hun ønsker meget at få børnebørn, hvilket jo ikke giver mening over for mig... Men altså det skulle jo så ikke være første gang en kvinde opfører sig mærkeligt :blink

Ang mulig fyring/forflyttelse, så tror jeg slet ikke det er relevant. Faktisk har jeg selv bedt om at blive flyttet til en anden afdeling, men det kan jeg ikke få lov til, da vi ifølge chefen har alt for travlt i min afdeling til at jeg kan undværes... Ja det er en noget underlig situation, hvilket også koster en del frusteration hos mig. Her halvvejs igennem graviditeten er jo ikke lige tidspunktet til at skifte job, så jeg må bare hænge i...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER