Vinnus

hvornår kan man se kønnet?

9 indlæg i dette emne

Jeg sad og snakkede med min svigerinde om hvornår man kan se kønnet og blev helt i tvivl.

Er det ikke først omkring MD skanning at man kan se det? Medmindre man får taget den der fostervandsprøve selvfølgelig

Ved i det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Man kan købe sig til en køns scanning fra uge 17.. koster 500 kr :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så vidt jeg ved kan kønnet ses efter 14 eller 16 uge...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min veninde fik et bud allerede ved NF da hun var omkring 12-13 uge.. Men det er noget med det er drenge man kan se tidligst.

Jeg har set man kan købe kønsscanninger fra uge 15.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ah smart :) Tak for svar :)

Vi snakkede nemlig om det fordi vi begge er ret nysgerrige typer :P

Dde prøver på at blive gravide nu, så hun spørger en del :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min veninde fik et bud allerede ved NF da hun var omkring 12-13 uge.. Men det er noget med det er drenge man kan se tidligst.

Jeg har set man kan købe kønsscanninger fra uge 15.

De er faktisk blevet ret gode til at give et bud på kønnet ved NF-skanning. Hvis de altså vil bruge tid på det.

Og drenge er ikke nemmere at identificere end piger - sikkerheden på svaret er ved begge køn omkring 80-90% fik vi at vide. Hvis fosteret ligger rigtigt.

De kigger på fosteret i profil - altså fra siden af. Og skal så ramme med skanneren, så det forreste ben tættest på skanneren er væk, mens det bagerste ben er synligt. Fosteret vil typisk ligge med benene opad med let bøjede knæ.

Her fryses billedet.

Nu kan det trænede øje følge rygsøjlen, og se at der i forlængelse af rygsøjlen ses et lille vedhæng.

Og det er ikke en tissemand ;) - men et vedhæng, som både drenge og piger har.

Ved piger peger vedhænget i samme retning som rygsøjlen - altså følger samme bane som rygsøjlen, når man kigger på skærmen.

Ved drenge derimod peger vedhænget skråt opad i en vinkel på ca. 45 grader i forhold til rygsøjlen. Så ja - det ligner at de ligger og stritter med kalorius ;)

Men på dette stadie har pigerne så bare en kalorius også - og kønnet afgøres af vinklen på kalorius/vedhænget. "The angle of the dangle".

MEN - selvfølgelig er det lidt usikkert. Men dem jeg kender, der har fået kønnet oplyst ved NF (mig selv inkl) har ikke oplevet, at de har taget fejl.

Håber ikke at det blev for teknisk :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, nogle steder giver garanti helt fra 14+0...... og nogle steder kan du købe dig til en kønsscanning for 300 kr :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De er faktisk blevet ret gode til at give et bud på kønnet ved NF-skanning. Hvis de altså vil bruge tid på det.

Og drenge er ikke nemmere at identificere end piger - sikkerheden på svaret er ved begge køn omkring 80-90% fik vi at vide. Hvis fosteret ligger rigtigt.

De kigger på fosteret i profil - altså fra siden af. Og skal så ramme med skanneren, så det forreste ben tættest på skanneren er væk, mens det bagerste ben er synligt. Fosteret vil typisk ligge med benene opad med let bøjede knæ.

Her fryses billedet.

Nu kan det trænede øje følge rygsøjlen, og se at der i forlængelse af rygsøjlen ses et lille vedhæng.

Og det er ikke en tissemand ;) - men et vedhæng, som både drenge og piger har.

Ved piger peger vedhænget i samme retning som rygsøjlen - altså følger samme bane som rygsøjlen, når man kigger på skærmen.

Ved drenge derimod peger vedhænget skråt opad i en vinkel på ca. 45 grader i forhold til rygsøjlen. Så ja - det ligner at de ligger og stritter med kalorius ;)

Men på dette stadie har pigerne så bare en kalorius også - og kønnet afgøres af vinklen på kalorius/vedhænget. "The angle of the dangle".

MEN - selvfølgelig er det lidt usikkert. Men dem jeg kender, der har fået kønnet oplyst ved NF (mig selv inkl) har ikke oplevet, at de har taget fejl.

Håber ikke at det blev for teknisk :)

Wow, hvor vildt at de kan det - på sådan en måde! Spændende...

Ja, nogle steder giver garanti helt fra 14+0...... og nogle steder kan du købe dig til en kønsscanning for 300 kr :loveshower

Ja, det er faktisk skræmmende billigt nogen steder - det er slet ikke til at modstå!! For 300 kr, kan man se sin baby OG få kønnet at vide!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg fik kønnet afvide da jeg var 15+6 og det kostede mig 300kr og det er de bedste 300kr jeg har givet ud.. :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER