Nitzen1987

Fordele/Ulemper ved at kende barnets køn før fødslen....

29 indlæg i dette emne

Orv, det er lige der jeg "stejler" lidt mht det med at vide kønnet :blush

Det er ikke nogen personlig kritik, så tag det endelig ikke ilde op... :kram2

Jeg har altid synes det var lidt underligt, det med at der gerne skulle være en "overraskelse" når barnet bliver født... kønnet, navnet eller andet...

I mit hoved burde det da være mere end nok "overraskelse" at der er kommet et barn til verden... Jeg synes ikke man behøver yderligere for at gøre det spændende...

Det er jo ikke nogen julegave.... Men et nyt lille menneske :)

Helt enig med Troldemor.

Barnet i sig selv er en kæmpe overraskelse.. om man ved kønnet eller ej.

Jeg kender nogen som fik kønnet at vide til scanningen...

Men de ville ikke sige noget til nogen om det, det var en hemmelighed til barnet blev født.. :huh lidt sært, synes jeg.

De skulle så ha et barn mere et par år efter - og igen holdt de kønnet hemmeligt. - også en dreng.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes det er mega kedeligt, at være pårørende, når kønnet vides på forhånd..

Kedeligt ??? Hold da op, det har jeg alligevel ikke hørt før... Hvordan kan en familie forøgelse være kedelig?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har nu prøvet begge dele, og har ladt manden bestemme begge gange selv om jeg enlig ville det modsatte mest, men det betyder meget for mig at han tager sådan beslutninger :)

Men efter at have prøvet begge dele, synes jeg enlig bedst om IKKE at vide kønnet :) Er en MEGET utålmodig person, og meget nysgerrig og elsker at planlægge, men følelsen af at gætte og så få svaret efter en smertefuld fødsel er helt speciel :)

1 gang viste vi IKKE

2 gange viste vi det.

3 gang hvis vi bliver gravid, tror jeg helst jeg IKKE vil vide det, men manden synes os det er mest praktisk at vide det, synes jeg enlig os, men kunne være sjovt med en overraskelse! :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har vidst det begge gange. Med Noah var det fordi vi vidste at vi skulle se ham mange mange gange, da vi allerede i foster-stadig fik at vide at han kun havde 1 velfungerende nyre, hvilket betød at vi skulle se ind til ham hver 14. dag, og når vi skulle det var det dejligere at kunne sige ham eller hende. Med Emil vidste vi det også, det var dels nysgerrighed og dels praktiske årsager i og med at vi så kunne vide om vi skulle ud og købe en masse nyt tøj eller om vi skulle vaske det fra Noah :-D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER