Perlemor

Føj har det mega dårligt

7 indlæg i dette emne

Hej

Jeg starter lige et nyt emne op for er nysgerrig for at høre om det bare er mig der har det mega dårligt.

Jeg har i over en uge nu været sååå svimmel og har haft kvalme. Det er vildt ubehageligt specielt fordi jeg stort set ingen gener havde ved min første graviditet. Så kan godt være lidt nervøs for om der er noget galt eller kan to graviditeter være så forskellige. Får også voldsomme jag i siderne specielt venstre.

Jeg ville kunne klare kvalmen tror jeg men svimmelheden er absolut ikke sjov og det er hele dagen. Tør ikke køre bil så aflevering og hentning af vores datter på 3 år hænger manden på, selvom han arbejder i den modsatte ende af København. Han gør det med glæde og er super støttende, men øv hvor er det træls.

Har I andre oplevet svimmelhed?

Undskyld det blev lidt langt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja, jeg oplever det også.. Især hvis jeg rejser mig hurtigt.. Svimmelheden bliver som regel efterfulgt af kvalme <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv da at du skal være så dårlig allerede :( :kram2

Jeg har ikke selv oplevet de store gener endnu... Lidt mild kvalme til tider, og så er jeg noget klatøjet ;) Men jeg tror nu ikke du skal være nervøs, for det lyder jo som helt normale graviditetes-symptomer, og jeg har hvert fald hørt mange sige at to gravitidteter kan være som dag og nat! (nogle mener så at det er et tegn på at man venter det modsatte køn, men den ved jeg ikke om holder i retten ;) )

Dog ville jeg måske være en smule obs på smerterne, hvis de bliver mere konstante..... Jagene kan jo godt være ligamenterne der værker, men det skal da nok helst ikke blive for voldsomt.

Jeg håber du snart får det bedre! :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kender ikke personligt til svimmelhed, men tror da også helt bestemt, at der kan være foreskel på graviditeter.Men det er da ærgelig/træls(på jysk), at du allerede skal være så skidt, især når det er så voldsomt som du beskriver. Så rigtig god bedring.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv! Det lyder meget ubehageligt!

Jeg har lidt kvalme, men ikke meget... Tror ligeså meget det er tankerne lige i øjeblikket :)

Jeg synes det lyder voldsomt med dig, håber da bestemt ikke at det forsætter længe!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Foej, det lyder ikke rart - kan du ikke tage b6 og magnesium, zink er ogsaa vigtigt i graviditeten... fyld lidt paa dig, saa du ikke gaar under paa de vigtige mineraler? Jeg tager zink og magnesium.

Lav en te paa mintblade og ingefaer... i det hele taget er ingefaer godt mod kvalme, bare ikke i pilleform.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for alle jeres svar, hvor er det rart at høre at det lyder helt normalt.

Jeg tror jeg prøver med den der te og jeg sørger for at spise mine vitaminpiller. Har heldigvis min første lægetid på tirsdag, så hvis det ikke er blevet bedre indtil da, må jeg vist bede om lidt hjælp der også.

Måtte fortælle min chef det i dag fordi jeg måtte gå hjem to dage i træk fordi jeg var så svimmel og kastede op. Det var absolut ikke meningen at han skulle vide det endnu, men tænkte det nok var bedst så ikke han skulle tro jeg havde fået et anfald af pjækkesyge :-) Han var super forstående og bad mig faktisk blive hjemme i morgen også så min krop kunne slappe helt af. Det skal siges at jeg er skolelærer, så han har mange medarbejdere i min situation i perioder :-) plus at han selv lige er blevet morfar for anden gang, så han er helt med på beatet mht gener hi hi.

Endnu en gang tak, håber også selv det bliver bedre snart. Jeg har forresten også hørt om det med et andet køn når graviditeterne er så forskellige nu jeg tænker over det - det kunne da være sjovt hvis det var det :-)

Knus Perlemor

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER