SoBa

ville i tage ud at flyve langt i uge 32/33?

18 indlæg i dette emne

Ved jeg burde sige fra- men kan ikke tage mig sammen. Har billet etc til konference med arbejdet i Canada om ca. 2 uger- hvor jeg er 32 på vej ud og i 33. uge på vej hjem. Har det egentligt ok- selvom jeg her på det sidste har kunnet mærke tyngden af maven i ben og ryg...og sover dårligt mm.

Men alle omkring mig (på nær min chef) siger, at jeg ikek burde flyve så langt (14 timer) når jeg er så langt henne... Og jeg har egentligt heller ikke lyst. Var i spanien på forlænget weekend- og selvom det var sjovt, var det da lidt hårdt at sidde stille bare i 3 timer i flyet- og sove i en anden seng end min egen og være "på" hele dage i træk....

Så...

Ved ikke hvad jeg har brug for- måske bare los i rø€%&/() i forhold til at få sagt fra til min chef- men hvordan? YAIX

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Personligt ville jeg ikke gøre det... Vi har lige været i Thailand og jeg var helt ødelagt i benene (og kroppen generelt) efter 11 timers flyvetur, og jeg var ikke engang gravid :o

Hvis du ikke har lyst, så synes jeg at du skal sige det ligeud til din chef, for jeg synes altså det er HELT reelt at sige nej. :) Hvis du har svært ved det, kan du måske ringe til lægen og lige høre, at de måske også fraråder det? Det er måske lidt nemmere at sige, hvis du siger at "lægen sagde også at..." :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville heller ikke gøre det.

Og når du ikke engang har lyst, så synes jeg bestemt ikke at du skal gøre det for chefens skyld <_<

Håber du finder modet til at sige fra :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville ikke goere det - boevler selv med om jeg vil flyve til Thailand i 4. maaned :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er enig med de andre, og synes ideen med at ringe til lægen er god. Så har du i hvert fald et godt argument, som nok gør det lidt nemmere at sige nej. Personligt ville jeg heller ikke selv tage af sted så sent i graviditeten. Håber du finder en løsning - det er vigtigt, at du lytter til din krop, og gør hvad der føles rigtigt for dig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville helt sikkert ikke gøre det - og slet ikke når du umiddelbart ikke engang selv har vildt meget lyst til det!

Jeg er imponeret over hvor meget mere gravid jeg føler mig nu (jeg er 32+3) ift. for bare 3 uger siden! Jeg trænger nu til at ligge ned når jeg har siddet på arbejde i 7 timer, så jeg ville helt sikkert på ingen måde synes det var sjovt, at sidde sammenklemt i et fly så længe!

Der kan altså også være nogen flyselskaber der ikke vil have dig med på det tidspunkt, med mindre du har en lægeerklæring, så jeg synes du er helt i din gode ret til at sige fra! Synes faktisk ikke din chef kan være bekendt, at lægge mere eller mindre pres på dig... <_< Har han ikke selv børn, så han kan gå hjem og spørge sin kone om hun ville have syntes det var fedt? :klap

Håber du finder en måde at få sagt fra på, søde :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det afhænger helt af hvordan du har det...

I min første graviditet fløj jeg til Sydamerika i uge 30 - hjem i uge 33 helt uden problemer... I 2. graviditet ville jeg måske ikke have gjort det helt så langt henne, for der var jeg større og lidt mere besværret... Men tjek med flyselskabet for nogle sætter grænsen ved 30. uge - de fleste dog ved 35.-36. uge så vidt jeg husker.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fløj til Florida da jeg var i uge 21 - og hold op hvor jeg synes det var en lang tur derover!! Jeg fik rigtig meget vand i benene og fortrød BITTERLIGT jeg ikke havde taget støttestrømper på. De første par dage derovre døjede jeg meget med hævede og prikkende ankler.

Turen hjem gik heldigvis fint, da flyet var halvtomt og jeg kunne derfor ligge ned hele vejen.

Så jeg ville heller ikke gøre det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er helt op til dig selv.

Jeg flyver til tennerif i december og der er jeg i uge 32 og hjem 1 uge efter. Jeg glæder mig til turen selvom det er en tur på 5 timer og med 3 børn.

Jeg har bestilt sæderne foran i flyet og får en lægeerklæring fra min læge så regner ikke med problemer :-)

Min jordmoder sagde da også bare rigtig god ferie der skulle ikke være nogle problemer :-)

Har lige været ude og flyve, og ja det er da besværligt at klemme sig ned midt i flyet, men jeg gik bare meget rundt :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, jeg ville heller ikke gøre det! Eller i hvert fald ikke hvis jeg virkelig ikke havde lyst, som det jo ikke lyder til, at du har. Og så vil jeg også sige, at der for mig er stor forskel på, om det er en ferie eller arbejde. For hvis det var ferie, og du havde det sådan ok, så synes jeg også, at du bare skulle gøre det, hvis du havde lyst - for når du så kom frem ville du kunne slappe helt af. Men du skal jo derover for at arbejde og være til konference, og det lyder altså som lidt grove løjer.

Jeg håber selv på at være RET gravid til næste sommer, og vi er lige blevet inviteret til Sydfrankrig med mine svigerforældre. Men det er jeg ikke sikker på, at jeg vil have lyst til på det tidspunkt. Både pga flyveturen OG pga varmen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville heller ikke gøre det.

Og når du ikke engang har lyst, så synes jeg bestemt ikke at du skal gøre det for chefens skyld <_<

Håber du finder modet til at sige fra :kram2

Helt enig :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Om man synes at det er for langt eller for ukomfortabelt er nok et spørgsmål om hvor besværet man er af sin graviditet og hvor pivset man generelt er, så det må du nok gøre op med dig selv.

Men i forhold til den konkrete helbredsrisiko, så skal du i hvert fald vide, at der vil være en stærkt forhøjet risiko, for at blive ramt af en blodprop i benet i dagene efter, når man er så gravid og sidder længe på en flyvetur. En blodprop i benet kan udvikle sig og give en blodprop i lungen og det er en akut, livstruende og meget alvorlig situation. Du bør i hvert fald bære støttestrømper og rejse dig mange gange i timen og gå rundt i nogle minutter for at nedsætte risikoen for en blodprop.

Tal evt. med din læge om det.

Held og lykke.

Mange hilsner

Solskin

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kære piger

Tak for jeres svar og los bag i.

Grublede en hel nat over tingene- for jeg HAR jo som sådan ikke nogle gener, bare en stor mave og plukveer som ikke gør ondt. Så oppe i mit hoved kunne jeg godt tage afsted- men fornuftsmæssigt- og fordi jeg ligesom efter 14 timers flyvetur skulle arbejde og ikke bare slappe af som på ferie, besluttede jeg mig i nat for at melde fra- men pug´h´´det var en hård beslutning- og hårdt at få sagt til chefen.

SOM FORØVRIGT SUSANNE er en kvinde med 3 børn (!). Sjovt ik' at hun ligesom ikke kunne sætte sig ind i det.

Men når det så er sagt, blev det modtaget meget pænt- og jeg er bare lettet og føler det er fuldstændig den rigtige beslutning. For man vil bare ikke risikere noget med sådan en lille størrelse i maven.

Så fik I den update!

KNUS

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder som en god beslutning! Godt, at du fik sagt fra :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kære piger

Tak for jeres svar og los bag i.

Grublede en hel nat over tingene- for jeg HAR jo som sådan ikke nogle gener, bare en stor mave og plukveer som ikke gør ondt. Så oppe i mit hoved kunne jeg godt tage afsted- men fornuftsmæssigt- og fordi jeg ligesom efter 14 timers flyvetur skulle arbejde og ikke bare slappe af som på ferie, besluttede jeg mig i nat for at melde fra- men pug´h´´det var en hård beslutning- og hårdt at få sagt til chefen.

SOM FORØVRIGT SUSANNE er en kvinde med 3 børn (!). Sjovt ik' at hun ligesom ikke kunne sætte sig ind i det.

Men når det så er sagt, blev det modtaget meget pænt- og jeg er bare lettet og føler det er fuldstændig den rigtige beslutning. For man vil bare ikke risikere noget med sådan en lille størrelse i maven.

Så fik I den update!

KNUS

WHAT?!?! :blink Det er lidt som om, at kvinder er lidt strengere med kvindeting end mænd. Som om de synes, at det har de da selv været igennem, så der er ingen 'tude-point' <_< Også derfor, at nogen siger mænd er bedre til at lave GU´er end kvinder...

Jeg synes det var godt du sagde fra. Ikke fordi jeg tror der var sket noget med baby, men fordi det ikke havde været fedt for DIG! Jeg fortalte min veninde, der er 1.gangs gravid i 38. uge og hun så også helt forkert ud i hovedet og sagde, at det havde hun i hvert fald heller ikke gjort.

Sejt, at du sagde fra, selvom du ikke synes det var så sjovt. :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder som en god beslutning :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

eftersom jeg bare efter at have sovet i min egen seng- eller sovet og sovet...synes det er svært at finde behagelig position efterhånden og vågner mange gange for at tisse, vende og dreje mig etc. - er helt mørbanket idag- så vil jeg slet slet ikke tænke på, hvordan det ville være efter 14 timers flyvetur! Så er også meget glad- og tror tilgengæld jeg vil fejre min beslutning med en massage- fordi mine muskler er helt smadrede... puha! Kan mærke de ekstra kilo, maven og den manglende søvn :-) Men nyder det nu alligevel!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt at du har truffet en beslutning, som er den rigtige for DIG!

God fornøjelse med massage - lyder skønt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER