Camillat

Spoergsmaal fra 5+0

8 indlæg i dette emne

Hej

Jeg er som sagt i 5+0 og testede positivt igaar. Dejlig fornemmelse og vi er ueberlykkelige :loveshower

Jeg er lidt groggy, men har ikke kvalme eller noget. Det eneste er ngole "smerter" i underlivet. De er slet ikke staerke, mere en slags traekken eller mens-agtige smerter, som nogle gange lige giver anledning til ubehag... Jeg har altid haft staerke mens-smerter, saa skal da ikke undre mig, hvis graviditet ogsaa vaerker en del hos mig... jeg synes, jeg har laest flere steder at det er normalt, men ER det noget som flere gravide har haft :help

Andet spoergsmaal: hvornnar begyndte I at gaa med andet toej end det normale? Ikke noedvendigvis ventetoej, men bare andet end normalt? Jeg er oppustet og har som sagt det "traekkeri", saa har et stort behov for at slappe af i maven og kan ikke helt have noget, der strammer bare lidt paa nederste del... men altsaa, maaske er det bare hysteri :blink

Vist godt at jeg skal til gyn paa mandag :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg havde også mange jag og niv i maven som menssmerter i de første 4 uger efter jeg opdagede graviditeten... Et par dage så voldsomt at jeg tog til læge med det, men der var intet unormalt.. Det var bare ligamentsmerter hvor livmoderen giver sig. Så det er bestemt et godt tegn på at du er gravid.

Jeg begyndte vidst at gå i ventebukser fra 16+0, kunne godt passe mine bukser nedenom, men det strammede sådan om maven når jeg satte mig... Men har en veninde der hoppede i ventebukser fra uge 9-10 stykker for hun kunne slet ikke klare når noget strammede, så tror det er meget individuelt...

Og forresten tillykke tillykke med din fine test, du går en spændende tid i møde :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

KÆMPE TILLYKKE med :gravid

smærter havde jeg ikke rigtig noget af men det er vist meget normalt at have nogle smærter for kroppen skal jo lige vende sig til at du er gravid.

ventetøj begynde jeg at gå med fra 12 uge... men det viktigste er jo at du har det godt og føler dig godt tilpas i det tøj du har på

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

STORT TILLYKKE :loveshower :loveshower :loveshower

Det er først lige gået op for mig hvem du er :-D :7himmel

I starten havde jeg også mange smerter, tror det er en blanding af der sker en masse og så er man selv spændt ;-)

Mht tøj. Jeg er i 16+6 og har endnu ikke investeret i graviditetstøj. Kan godt genkende det du siger med at det er ubehageligt ved maven nogle gange. Men der synes jeg nogle dage er værre end andre. så nogle dage hopper jeg i tunika og leggins og andre dage kan jeg sagtens have jeans på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke med :gravid !! Hvor er det dejligt med flere gravide herinde!

Jeg havde det nøjagtig som du beskriver det i starten af min graviditet. Murren og trækken i maven og meget ubehag når der er noget der strammer eller trykker på maven.

Det er helt normalt at det gør lidt ondt eller man er lidt øm i maven. Livmoderen er jo igang med at udvide sig og det trækker i de ledbånd, som livmoderen er hæftet fast i.

Det betød at jeg investerede meget tidligt i ventebukser - 3 par fra H&M. Tror jeg var omkring 7-8 uger henne. Det var en super god beslutning, de er bare så dejlige og jeg har ikke gået i andet siden jeg købte dem :loveshower De er meget behagelige at have på, ligner "almindelige" bukser udefra og idet de har stof som går langt op over maven holder de altid maven og lænden varm, selv hvis trøjen "kravler" lidt op.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er ligamentsmerter du oplever. Så bare rolig det er helt normalt :)

Jeg synes bare du skal gå i det tøj, som du føler dig bedst tilpas i.

Tillykke med graviditeten :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde også mange jag og niv i maven som menssmerter i de første 4 uger efter jeg opdagede graviditeten... Et par dage så voldsomt at jeg tog til læge med det, men der var intet unormalt.. Det var bare ligamentsmerter hvor livmoderen giver sig. Så det er bestemt et godt tegn på at du er gravid.Jeg begyndte vidst at gå i ventebukser fra 16+0, kunne godt passe mine bukser nedenom, men det strammede sådan om maven når jeg satte mig... Men har en veninde der hoppede i ventebukser fra uge 9-10 stykker for hun kunne slet ikke klare når noget strammede, så tror det er meget individuelt...Og forresten tillykke tillykke med din fine test, du går en spændende tid i møde :loveshower

Det er jeg glad for at hoere - ikke at du havde ondt, men at det er set foer. Det har vaerket i dag, men var til yoga og det hjalp lidt :) Dejligt at du ville dele med mig - og tusind tak :loveshower

KÆMPE TILLYKKE med :gravid smærter havde jeg ikke rigtig noget af men det er vist meget normalt at have nogle smærter for kroppen skal jo lige vende sig til at du er gravid.ventetøj begynde jeg at gå med fra 12 uge... men det viktigste er jo at du har det godt og føler dig godt tilpas i det tøj du har på

Tusind TAK :biglove :7himmel

Det kan godt vaere jeg skal have en enkelt nederdel og et par bukser tidligere end forventet, men kan jo ogsaa vaere at den generende fornemmelse fortager sig, hvis det smerte-doej ogsaa fortager sig :)

STORT TILLYKKE :loveshower :loveshower :loveshower Det er først lige gået op for mig hvem du er :-D :7himmel I starten havde jeg også mange smerter, tror det er en blanding af der sker en masse og så er man selv spændt ;-)Mht tøj. Jeg er i 16+6 og har endnu ikke investeret i graviditetstøj. Kan godt genkende det du siger med at det er ubehageligt ved maven nogle gange. Men der synes jeg nogle dage er værre end andre. så nogle dage hopper jeg i tunika og leggins og andre dage kan jeg sagtens have jeans på.

Hi hi, Gittepit, jeps, den er god nok :bk

Tusind tak! Ja, jeg kan godt se, at det vist er heeelt normalt, saa maa bare goere mig det behageligt og leggings med tunika kan godt blive en yndlings :gravid

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

@Mette A: Taaak! Og beroligende at jeg ikke er helt ene om at have smerter. Tror også at det er mit behov for at slappe af i maven, som så gør at den alligevel buler lidt i dag... Vil helt sikkert overveje ventebukser/nederdel, når det ikke går med mit almindelige. lurede lige i H&M i dag og der var da lidt af hvert.

@LilleMi: Tusind tak :)

Kan ikke høre for meget at det er ok med smertedøj, og så er det jo også hyggeligt at være mig med bambino, så vil finde mit bedste mavevenlige tøj frem:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER