Guest

Hvilke vitaminer tager i?

7 indlæg i dette emne

Jeg har endnu ikk fået købt vitaminer specielt til gravide, men kan være jeg gør det i dag.

Men jeg har indtil nu bare taget en alm. vitaminpille fra Livol, hvor i der er 400 ug folsyre og så 2 fiskekapsler hver morgen..

Hvad gør i andre?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det enestn jeg tager er Matas vitaminpiller til gravide, hvor der er den mængde folinsyre i som jeg skal have + alverdens andre vitaminer... Jeg spiser ikke fiskekapsler - ved faktisk ikke om jeg burde :unsure jeg spiser fisk 1-2 gange om ugen enten til aftensmad eller som pålæg til rugbrød :) men er det nok ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg spiser også vitaminpiller til gravide, og før jeg blev gravid spiste jeg almindelige vitaminpilller.

Jeg prøver at spise mere alsidigt end før; heldigvis har vi en fantastisk kantine på jobbet, så får altid en masse grønt til frokost samt noget kød, fisk mindst 2 gange om ugen. Desuden har vi frugtordning, så der får jeg også, hvad jeg har brug for. Kaffen har jeg helt droppet og prøver at skære ned på slikket - det er jeg så til gengæld ikke SÅ god til, men tænker, at når jeg lever sundt 80 % af tiden, så går resten nok :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg spiser også vitaminpiller til gravide, og før jeg blev gravid spiste jeg almindelige vitaminpilller.

Jeg prøver at spise mere alsidigt end før; heldigvis har vi en fantastisk kantine på jobbet, så får altid en masse grønt til frokost samt noget kød, fisk mindst 2 gange om ugen. Desuden har vi frugtordning, så der får jeg også, hvad jeg har brug for. Kaffen har jeg helt droppet og prøver at skære ned på slikket - det er jeg så til gengæld ikke SÅ god til, men tænker, at når jeg lever sundt 80 % af tiden, så går resten nok :)

Jeg har også droppet kaffen helt - kan ikk lide den mere :-) manden forstår det ikk, når jeg siger den smager mærkeligt for han synes den smager fint.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg spiser bioGravid fra matas... De indeholder kalk fiskeolie og folin syre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ihh, apropos kaffe, saa har jeg netop droppet min eneste daglige espresso og det er godt nok haardt, synes jeg...laeste igaar om oeget abortrisiko og det gav et gib i min mand, som blev helt paranoid efter det laesestof, saa det er bare no go :shooter

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg spiser apotekets "gravitamin"piller og har gjort det siden jeg droppede p-pillerene. Og så fiskeolie i de uger hvor vi ikke lige får fisk nok ind i madplanen.

Kaffen har jeg ikke kunnet røre siden jeg var ca 5+0, da det bare gav mig så meget kvalme. - Og nu har jeg egentlig ikke lyst til at prøve igen, nu er jeg jo holdt op, men jeg står dog stadig op hver morgen og laver en kande kaffe til kæresten.

Vh, Lene

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER