Banshee

Virksomhedspraktik

19 indlæg i dette emne

Sidste tirsdag talte jeg med en, som gerne ville have mig i virksomhedspraktik. Hun sagde hun ville ringe fredag eller mandag, så vi kunne aftale et møde så jeg kunne starte på onsdag.

Dette har hun så IKKE gjort!

Det jeg er mest ked af, er faktisk at det virkede til at være et mega fedt sted, og at jeg aftalte det med min jobkonsulent.. Jeg SKAL starte i en virksomhedspraktik senest på mandag..

Hvis ikke jeg selv finder en, kommer hun mig i en børnehave - og det VIL JEG BARE IKKE!!!!

Jeg har forsøgt at ringe til hende fra den virksomhed, men har kun hendes nummer til kontoret i Århus - og hun sagde hun var i Odense i dag og i morgen, så hun tog den jo selvfølgelig ikke :(

Jeg forsøger at bryde min negative tankegang, og har hele dagen tænkt "Selvfølgelig ringer hun i dag".. Hvor er det bare et slag i ansigtet, og i morgen skal jeg så op til min jobkonsulent og fortælle at ja :/ Hun skal nok finde en praktikplads til mig, for jeg kan ikke selv.. <_<

ØV er bare så ked og skuffet :( Synes faktisk ikke hun kan være bekendt ikke at ringe - som minimum bare for at fortælle at hun har skiftet mening, når hun nu lovede mig det :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Årh.. Så fik jeg rimelig dårlig samvittighed..

Fandt i jobannoncen et mobilnummer på hende og ringede hende op..

Der fortalte hun så hun meget gerne ville have mig i praktik, men at hendes mor var døende, så hun havde været lidt ved siden af sig selv, og nok ikke kunne tage mig ind allerede onsdag, men måske først torsdag eller fredag..

Puha, hun lød virkelig ked af det. Og lovede alligevel at ringe i aften eller i morgen, og lave en ny aftale om hvornår vi kunne mødes.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du må ikke få dårlig samvittighed. Det er jo hverken din skyld eller du vidste noget om det. Dejligt hun stadigvæk vil have dig.

Jeg skal også senest finde en virksomheds plads fredag i næste uge, ellers finder mit jobsøgnings kursus sted en plads til mig!!!

Og kan bare ikke søge nogle denne uge da jeg lige er blevet opereret i dag og skal være sygemeldt resten af ugen. Så har faktisk kun 5 dage til at finde en plads når jeg kommer tilbage.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du må ikke få dårlig samvittighed. Det er jo hverken din skyld eller du vidste noget om det. Dejligt hun stadigvæk vil have dig.

Jeg skal også senest finde en virksomheds plads fredag i næste uge, ellers finder mit jobsøgnings kursus sted en plads til mig!!!

Og kan bare ikke søge nogle denne uge da jeg lige er blevet opereret i dag og skal være sygemeldt resten af ugen. Så har faktisk kun 5 dage til at finde en plads når jeg kommer tilbage.

Årh, det er bare så skod..

jeg gjorde det at ejg ringede på et jobopslag og tilbød mig i 4 uger først. Desværre skulle de bruge en med det samme, som kunne tage lukkevagter - men de havde en som skulle på barsel til december, så det mente hun kunne være et muligt bud :) Det kunne jo være dejligt :)

Nu håber jeg bare hun ringer i morgen :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Held og lykke :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh, det er bare så skod..

jeg gjorde det at ejg ringede på et jobopslag og tilbød mig i 4 uger først. Desværre skulle de bruge en med det samme, som kunne tage lukkevagter - men de havde en som skulle på barsel til december, så det mente hun kunne være et muligt bud :) Det kunne jo være dejligt :)

Må man godt tilbyde 4 ugers virksomheds praktik til en opslået stilling.

Nu håber jeg bare hun ringer i morgen :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det må man - og det kan nemlig få en foran i køen til jobs som man måske ikke er 100% kvalificeret til :)

Dog må de ikke ansætte dig - før efter perioden, hvis du forstår?

Hende her sagde bare det var en mulighed - det job jeg har "søgt på", giver hun jo til en anden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

spændende, håber det vil komme til at gå rigtig godt, og give dig et selvtillids boost

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det håber jeg godt nok også. Håber ikke hun "glemmer" at ringe i dag :( Så ved jeg slet ikke hvad jeg skal gøre..

Har virkelig brug for der er noget som lykkedes...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

kender det alt for godt, har selv været længe i det jobsøgnings helvede og er blevet sendt ud til mange forskellige og i praktik alle mulige steder. det er til enhver tid bedre at finde noget selv.

krydser fingre for at hun ringer til dig idag :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min jobkonsulent mente jeg skulle give hende ugen ud - havde hun ikke ringet fredag, måtte jeg finde en ny praktikplads :) Og hun synes jeg selv skulle have lov at finde en ny hvis det var tilfældet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min jobkonsulent mente jeg skulle give hende ugen ud - havde hun ikke ringet fredag, måtte jeg finde en ny praktikplads :) Og hun synes jeg selv skulle have lov at finde en ny hvis det var tilfældet :)

hvor dejligt du har en så forstående job konsulent, det er ikke altd man er så heldig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun har endnu ikke ringet.

Jeg giver hende i morgen med, også finder jeg en anden praktikplads - er jo nødt til at få noget at lave og vil simpelthen ikke risikere en børnehave :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun har endnu ikke ringet.

Jeg giver hende i morgen med, også finder jeg en anden praktikplads - er jo nødt til at få noget at lave og vil simpelthen ikke risikere en børnehave :(

Øv øv hun ikke har ringet, krydser for at hun ringer imorgen :kram2

Men hvorfor er det er du bestemt ikke vil være i en børnehave??? :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er uddannet folkeskolelærer. Og sidste skoleår, var jeg kun 32 timer i skolen, og blev derfor tilknyttet børnehave/SFO...

Så der arbejdede jeg omkring 7-10 timer i ugen som pædagog.

Jeg kan godt lide at være i sfo-delen, men det er kun noget hvor jeg sådan "synes det er okay".. Børnehave, det ja.. Det siger mig INTET og jeg er slet ikke "pdagogisk" nok eller hvad man skal sige - jeg er bare uddannet ja "modsat" en pædagog nok er - jeg er vant til i mit arbejde som lærer, at konflikter løses med børnene og at de skal have en forståelse for hvad man laver og hvorfor..

Og jeg kan slet ikke finde ud af at kommunikere med de 3-4-5 årige haha.. :) Det er nok mest af alt fordi jeg INGEN interesse har I den aldersgruppe - den er jo ved de ældre børn. Samtidig så har jeg ingen erfaring, da jeg ikke har nogen små børn selv - så ja.. Det er nok fordi jeg har prøvet det og ja.. Det er nok lidt "vage grunde" til jeg ikke vil - men ja, det er bare noget jeg ikke har lyst til :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er uddannet folkeskolelærer. Og sidste skoleår, var jeg kun 32 timer i skolen, og blev derfor tilknyttet børnehave/SFO...

Så der arbejdede jeg omkring 7-10 timer i ugen som pædagog.

Jeg kan godt lide at være i sfo-delen, men det er kun noget hvor jeg sådan "synes det er okay".. Børnehave, det ja.. Det siger mig INTET og jeg er slet ikke "pdagogisk" nok eller hvad man skal sige - jeg er bare uddannet ja "modsat" en pædagog nok er - jeg er vant til i mit arbejde som lærer, at konflikter løses med børnene og at de skal have en forståelse for hvad man laver og hvorfor..

Og jeg kan slet ikke finde ud af at kommunikere med de 3-4-5 årige haha.. :) Det er nok mest af alt fordi jeg INGEN interesse har I den aldersgruppe - den er jo ved de ældre børn. Samtidig så har jeg ingen erfaring, da jeg ikke har nogen små børn selv - så ja.. Det er nok fordi jeg har prøvet det og ja.. Det er nok lidt "vage grunde" til jeg ikke vil - men ja, det er bare noget jeg ikke har lyst til :rolleyes

Nej det er da fair nok, hvis det ikke er noget man føler for, så er det nok også bedre for både dig og børnene ;)

Hvad vil du gerne i praktik som??? Kan du ikke selv være med til at vælge og så ringer jobcenteret og ordner aftalen??? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Joh måske.. Men jobkonsulenten sagde bare, da jeg var i tvivl om jeg kunne finde en praktikplads "Så kom jeg bare i en børnehave"..

Jeg vil faktisk hellere alt andet... rengøring, kontor, butik.. Alt andet :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ringede hun tilbage eller fandt du en ny praktik plads?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen hun ringede IKKE tilbage.

Jeg ringede til hende fredag morgen.

Hun havde ikke været på arbejde overhovedet hele ugen, men skrev mit nummer ned og sagde hun lovede at ringe søndag, med henblik på et møde mellem os mandag. Hun lovede at ringe ligegyldigt hvad søndag.

Hun fik mit nummer igen, i tilfælde af hun ikke nåede ind og hente det.

Det virker meget blandet fra jobcentret.. På den ene side, virker de meget hjælpsomme og forstående, på den anden side virker de lidt som om de ikke "fortæller alt". <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER