Sookie

Jeg har fået Job...

4 indlæg i dette emne

Jeg har jo stadig barsel..

Det er ikke noget vildt.

Jeg skal være møde-booker for min faster, så jeg skal arbejde hjemmefra.

Det er virkelig et fedt job (for mig), for jeg må selv bestemme hvor meget jeg ligger i det, og

hvornår det passer mig.

Det blir dog ikke ret mange timer i ugen, da planen er at Jamie stadig skal være hjemme.

Det kan slet ikke betale sig for os at få ham i dagpleje, når jeg ikke skal ha et fuldtidsjob endnu.

på en god uge, tænker jeg at det nok kan blive 15 timer.

så det blir stille og roligt.

(min store drøm er jo at få egen net butik med børnetøj, hvilket også helt bestemt skal ske,

men lige nu blir det desværre ikke, da manden er ved at starte et firma. så det skal først køre på skinner) :)

Men, nu kommer det så..

jeg er på kontanthjælps-barsel (var ledig, da jeg blev gravid :( )

, så hvordan er reglerne der, kan jeg få det gjort sådan

at jeg er på deltids barsel, hvor det så giver længere barsel i sidste ende ?

Eller er det nogle helt andre regler?

Håber nogle kan hjælpe...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tror ikke du kan forlænge din barsel på den måde.

Som jeg har forstået reglerne kan du forlænge din barsel hvis du går ned i ydelse. Dvs. du stadig får det samme udbetalt, bare over længere tid.

Men du må ikke arbejde samtidig med - lige som du heller ikke må arbejde mens du er på alm. barsel.

Når du arbejder stopper din barsel og var du på dagpenge ville du kunne få suppleret op til 30 timer. Jeg ved ikke om man kan få suppleret op når man er på kontanthjælp.

Som sagt er dette kun noget jeg tror, så ring til din kommune i morgen og hør om reglerne, De er meget svære at finde ud af for de skifter konstant, så hvad der passede for et halvt år siden kan være lavet om flere gange siden, og hvis du finder reglerne på nettet skal du være opmærksom på hvornår det er skrevet, så det ikke er forældede regler.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kender en som der har 5 timers barsel i ugen. Også arbejde ved siden af...

Men det var efter hendes almindelige barsel og hvor hun var begyndt på arbejde igen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay tak :)

Jeg prøvede at ringe til kommunen idag... men der var kun telefon tid mellem 8-10 :blink underligt tidspunkt.

Nå, men jeg må prøve imorgen.

Håber bare at det kan lade sig gøre, for vil virkelig gerne ha jobbet.

Der er bare så mange ting, jeg går og venter på skal ske - men som nok først gør i 2012,

bla. vuggestue som er ved at blive sat i værk, mandens firma osv.

og hvis jeg tager det job nu, og samtidig kan have Jamie hjemme og være deltid på barsel,

så ville det bare være perfekt. og = med job efter barsel.

hvis jeg ikke tager det, så har jeg jo intet efter barsel. :/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER