Anna1980

forundret over min krop!!!!

6 indlæg i dette emne

historien er at jeg forsøgte at amme vores søn i den første uge, men han fik ikke mad nok, så gik over på mme og fik en dejlig dreng der var mæt. Men nu 3 uger efter fødsel ser det ud til at der er kommet tyk mælk i mine bryster. Mit bryst kom i klemme i går aftes, og bagefter så jeg 5 store dråber tyk mælk... Hvordan kan det lade sig gøre, når jeg ikke har ammet i 2 uger?? Der kommer nogle små jag i mit venstre bryst når jeg giver min søn flaske, kan der virkelig løbe mælk til nu??? Og skal jeg udnytte det eller lade være og holde mig til mme som fungerer fantastisk godt???

Hvad ville I gøre??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvis du gerne vil amme, så kan det jo være forsøget værd at prøve igen.

men det vil nok blive lidt som at stare forfra, da produktionen skal op igen.

Men du kan jo gøre det at du malker mælken ud med en bryst pumpe, det

kan sætte det op.

Du kan jo prøve at starte med at ligge ham til brystet, for at se om han stadig er interesseret i det.

Jeg er selv meget hellig hvad angår amning, for mig har det været vigtigt

at begge mine børn er blevet ammet... og så er det bare meget nemmere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er, modsat Sookie, ikke hellig hvad angår amning ;)

Jeg ammede (eller forsøgte på det) i 7-8 uger, før vi gik fuldt over på MME. Det har været det rigtige valg for os. Det er KUN DIG, der kan afgøre, om du vil forsøge at få amningen op igen. Jeg ved ikke, om det er muligt, når man er stoppet helt, men det kan godt være, at det kan, når det ikke er længere siden du fødte. Jeg ville nok kontakte min SP, hvis du overvejer at prøve igen.

Mht. dråberne af mælk, så kan jeg også her snart 2 måneder efter, at jeg stoppede amningen, presse nogle få dråber mælk ud af begge bryster. Jeg har tidligere læst i en anden tråd herinde, at nogle kan gøre dette i måneder efter amningen er stoppet :o Så jeg tror ikke, at du skal lægge noget i det...

Hvad jagene betyder, ved jeg ikke, men det kan jo være din krop, der stadig er i gang med at finde ud af, hvad den skal - det er jo stadig kort tid siden, at du fødte, så den har ikke fundet tilbage endnu.

Håber du finder den rigtige løsning for DIG!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er, modsat Sookie, ikke hellig hvad angår amning ;)

Jeg ammede (eller forsøgte på det) i 7-8 uger, før vi gik fuldt over på MME. Det har været det rigtige valg for os. Det er KUN DIG, der kan afgøre, om du vil forsøge at få amningen op igen. Jeg ved ikke, om det er muligt, når man er stoppet helt, men det kan godt være, at det kan, når det ikke er længere siden du fødte. Jeg ville nok kontakte min SP, hvis du overvejer at prøve igen.

Mht. dråberne af mælk, så kan jeg også her snart 2 måneder efter, at jeg stoppede amningen, presse nogle få dråber mælk ud af begge bryster. Jeg har tidligere læst i en anden tråd herinde, at nogle kan gøre dette i måneder efter amningen er stoppet :o Så jeg tror ikke, at du skal lægge noget i det...

Hvad jagene betyder, ved jeg ikke, men det kan jo være din krop, der stadig er i gang med at finde ud af, hvad den skal - det er jo stadig kort tid siden, at du fødte, så den har ikke fundet tilbage endnu.

Håber du finder den rigtige løsning for DIG!

Undskyld.. håber ikke at mit svar lød som om at amningen kun er den rigtige vej..

for det var slet ikke sådan jeg mente det.

Amningen har været hellig for MIG. mener bestemt ikke at det er løsningen for alle.

min dreng er 6 måneder nu og gider faktisk ikke at ammes mere,

så helt helligt, er det vel heller ikke ? :) er heller ikke tilhænger

af langtids amning, så det passer vel fint.

jeg mener bare at hvis hun er ked af at hun måtte stoppe det,

så kunne det jo måske være et forsøg at genoptage.

men håber helt bestemt også at du finder den rigtige løsning for dig.

om det så er amning eller MME.

Amning er jo heller ikke så vigtigt længere som det var engang.

MME er ligeså godt.

(jeg vil lige tilføje at når det kun er 2 uger siden at du stoppede og der stadig er mælk, så kan det godt være muligt at genoptage... men det vil selvfølgelig kræve en del. men ja, kontakt SP, hvis det er).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg læste ikke indlægget som at amningen var hellig... Det er den slet ikke for mig, det vigtigste for mig er at min søn er glad og tilfreds..

jeg kontaktede min læge, fordi jeg også har haft let smerter omkring livmoderen når de jag er kommet i brysterne og jeg skal derover på onsdag og blive undersøgt, så vi er sikker på der ikke er noget galt... Og evt. skulle jeg have piller for at stoppe mælketilførelsen for at undgå brystbetændelse snakkede han om, så nu må jeg se

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Undskyld.. håber ikke at mit svar lød som om at amningen kun er den rigtige vej..

for det var slet ikke sådan jeg mente det.

Amningen har været hellig for MIG. mener bestemt ikke at det er løsningen for alle.

min dreng er 6 måneder nu og gider faktisk ikke at ammes mere,

så helt helligt, er det vel heller ikke ? :) er heller ikke tilhænger

af langtids amning, så det passer vel fint.

jeg mener bare at hvis hun er ked af at hun måtte stoppe det,

så kunne det jo måske være et forsøg at genoptage.

men håber helt bestemt også at du finder den rigtige løsning for dig.

om det så er amning eller MME.

Amning er jo heller ikke så vigtigt længere som det var engang.

MME er ligeså godt.

(jeg vil lige tilføje at når det kun er 2 uger siden at du stoppede og der stadig er mælk, så kan det godt være muligt at genoptage... men det vil selvfølgelig kræve en del. men ja, kontakt SP, hvis det er).

Sådan regnede jeg heller ikke med, at det skulle opfattes, Sookie! Derfor ;)

Uhh, det viser bare, hvor nemt ting kan misforstås på skrift!

Det handler jo netop, som I begge skriver, om at finde den rette løsning for én selv og ens barn - om det så er amning eller MME!

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER